18-04-2017, 08:08
|
|
|
חבר מתאריך: 17.10.13
הודעות: 236
|
|
פרוייקט אריך נגן - טייסת הנגב נץ
פרוייקט שהעסיק אותי לא מעט זמן, במקור חשבתי שיהיה הרבה יותר מהיר אך בפועל לקח הרבה מעבר לתכנון. המחשבה הראשונית התחילה כאשר ברונו ידידנו פרסם את דגם ה-F-16 בק"מ 1:100. כמו תמיד כשמדובר בדגם ששירת\משרת בחיל האוויר מגיעה מיד בקשה לדגם בצבעי חיל האוויר הישראלי וצריך לציין שברונו תמיד משת"פ . אז כאשר עלה הרעיון לשחזר מעט מהשירות הצבאי שלי ביקשתי מברונו מייד לאחר רכישת דגם של נץ חופה לדגם B וזנב ריק (ללא ציורי רענן וייס למיניהם) וזה להגיד את האמת לקח לא מעט אך בסופו של תהליך קיבלתי את החלקים והתחלתי בסימול של שמיניה מאווירוני טייסת הנגב מתי שהו בין תחילת 1983 (או סוף 82) עד לערך אמצע 1986. החלטתי במקביל על הצגה של עמדת קצה מסלול עם מגבלה של גודל- נו בכול זאת מקום אחסון. נבחרו אווירוני דגם A מס, זנב 267 272,273,277,282,287 ואווירוני דגם B מספרי זנב: 004 ו 010. אווירונים 004 ו 282 בגלל קשר מיוחד - שניהם היו אוירוני הניסוי למנוע עם בקרה דיגיטלית שליוויתי אותם במהלך ניסויי הטיסה עד להטמעת השינוי , אווירון 010 הידוע כ סוס בגלל המספר (ותמיד היה מי שצווח זה מטוס לא סוס) והשאר פשוט אהבה למספר 7. לגבי הגבלת השנים - אז יש לזה סיבה אמיתית ואתן לכם לנחש (כמובן בין המנחשים נכונה יוגרל פרס - מנחש אחד לא נכונה), לגבי התקופה, אפשר להגיד שבאותם ימים בטייסת הנגב טסו לא מעט סלבריטאים, החל באבי ברבר מפקד הטייסת מנכ"ל בואינג ישראל ומפקד בסיס חצרים לשעבר, עמוס ידלין, עידו נחושתן ואמיר אשל סמ"טים אלופים לעתיד, אילן רמון -כל מילה נוספת מיותרת, שמואלי תת אלוף לעתיד ועופר ספרא - מפקד מנ"ט וטייס הניסוי של מיג 23, כמובן עוד רבים וטובים שהסניליות משכיחה אותם. לגבי הבנייה: מסתבר שדגם 1:100 הרבה יותר קשה לבנייה מהמצופה, מה שגרם לבניית הדגמים בחלקים כך שהיו לי 7 אווירונים בחלקים בקופסאות פלסטיק ואז הרכבה סופית שלהם, בשורה התחתונה דיגמי ברונו לא רעים אם כי לוקחים זמן מעט יותר מהצפוי וזה בתנאי שיש מספיק תמונות להבנת מיקום כל החלקים.
- אווירונים בקופסאות פלסטיק
- האווירון הראשון, דוגמא לכולם
נערך לאחרונה ע"י דן7 בתאריך 18-04-2017 בשעה 08:11.
|