16-01-2017, 18:04
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,942
|
|
בעתיד? אולי
כרגע - אין זמינות של כטב"מים על-קוליים באיכות של F16,
לא כאלו שיכולים גם לתפעל תקלות בסיסיות שהיום טייסים מתפעלים אותם, ומשימות שהיום טייסים מבצעים בקלות.
בטח לא ביצוע משימותשל מטוסים מתקדמים יותר.
מה שיש כרגע - מתחלק למספר חלקים:
1. מטוסי קרב רב משימתיים (למשימות אוויר, הפצצה, סיוע אווירי) דור רביעי (F15+F16) שמבצעים מעולה את רוב המשימות, ומחזיקים כמות יפה של חימוש.
2. מטוסי קרב חמקנים מדור חמישי (מספקים זיהוי מוקדם של מטוסי אוייב לפני שהאוייב מהווה סיכון, מקשים על זיהוי ונעילת טילי א"א ונ"מ, מאפשרים חדירה לאזור רווי-נ"מ עם סכנה מופחתת, מכילים מערכות תקשורת ול"א מתקדמות יותר המאפשרות שיבוש מערכות אוייב ותיאום תקשורת בין יותר כלי טייס).
יש להם חיסרון אחד - כדי לזכות בחמקנות הטובה ביותר שניתן, כמות החימוש שהם נושאים מוגבלת, למרות שניתן לשים יותר חימוש.
3. כטב"מים (צילום, ל"א, שהות ארוכה בשטח אוייב, לחלקם יכולת נשיאת פצצות ושיגורן, יכולים לשמש כ"משאית-הפצצה" לכלי אחר שיספק להם מטרות). זולים יותר, חוסכים חיי אדם, אבל גם איטיים ופגיעים הרבה יותר, ומשגרים טילים במהירות התחלתית נמוכה יותר.
כטב"מים אלימים יתקשו לטוס תחת דממת אלחוט (אלא אם המטרות מוגדרות מראש), פגיעים יותר לשיבוש תקשורת ו/או השתלטות.
השילוב של מטוסים משלושת הסוגים - יכול לאפשר הוזלת עלויות וביצוע טוב יותר של המשימות,
אבל לפחות כרגע - שלושת הסוגים נדרשים, והדיון הוא בכמויות.
לוותר על המטוסים הכי מתקדמים בארסנל - ישאיר אותך עם חיל אוויר נכה, בעולם שבו הנ"מ משתדרג במהירות.
נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 16-01-2017 בשעה 18:07.
|