לצערי רק צדיק אחד בסדום התייחס לאשכול.
והנה הפיתרון:
מסילת הרכבת שותקה זמנית (בפועל ל 6 יממות) קצת מצפון לתחנת האוניברסיטה בת"א , ועד לא כולל, תחנת ההגנה בת"א.
נוצר מצב זמני בו ניתן לנסוע במסלול נסיעה הארוך ביותר בישראל מקום המדינה ועד היום. כאמור לפי הכללים:
1.נסיעה ברכבות נוסעים בלבד.
2.החלפת רכבות מבלי לצאת מתחנות הביניים.
3.בלי לעבור על קטע כל שהוא יותר מפעם אחת.
מדובר לא במסלול היעיל ביותר בין מנהרייה לדימונה. המסלול שיפורט, הוא זמנית הארוך ביותר בארץ.
הערה: מסילת הרכבת ממשיכה מדימונה דרומה, עד למפעלי צין. אולם קו זה פתוח לצערי רק לרכבות מסע.
תקציר המסלול הארוך ביותר לנוסעים (שיא ישראל):
מנהרייה להרצלייה. משם בקו נסיעה שנפתח מיוחד ללוד (עוקף את גוש דן ממזרח). משם לאשקלון דרך אשדוד. משם לבאר שבע דרך שדרות. משם לדימונה.
המסלול הארוך ביותר הקודם, היה דומה למסלול הזמני, אלא שבמקום הקטע מהרצלייה ללוד, ניתן היה לנסוע (וניתן שוב יהיה לנסוע בקרוב) מהרצלייה ללוד, דרך 4 תחנות תל אביב ותחנת לוד-גני אביב.
תיאור מימוש הנסיעה.
שלוש מתחנות ת"א נסגרו זמנית. לעשרות אלפים (ואולי מאות אלפים), מדובר בסיוט תעבורתי. אני ראיתי בכך הזדמנות לשבור שיא.
כבר ביום 19.09.16 הוא היום הראשון לביצוע השינוי הזמני, יצאתי לדרך. חששתי לבלגן וצפיפות, אך בפועל לאורך כל הדרך, התפוסה ברכבות שנסעתי בהן הייתה די דלילה.
להלן פירוט המסלול והתחנות שהרכבת עברה בהן .
הערות :
1.כוכבית (*), ליד שם תחנה, פירושה שהרכבת עברה בתחנה אך לא עצרה.
2.הזמנים הרשומים, הם בפועל. חלקם שונים במקצת מהלו"ז הרשמי. ללוד הרכבת ממש איחרה וכמעט פספסתי את הרכבת הבאה, כלומר הייתי על סף כישלון.
3.למען תאימות, השתמשתי בכיתוב המוזר "נהרייה", של רכבת ישראל. ולא בכיתוב הרשמי "נהריה". בדומה לכך "הרצלייה".
נהרייה. יציאה 6:27
עכו
קריית מוצקין
קריית חיים
חוצות המפרץ
לב המפרץ
חיפה מרכז – השמונה
חיפה – בת גלים
חיפה – חוף הכרמל (ע"ש רזיאל)
עתלית*
בנימינה
קיסריה - פרדס חנה*
חדרה – מערב*
נתניה*
בית יהושע*
הרצלייה
בני ברק*
פתח תקווה – קריית אריה*
פתח תקווה – סגולה*
ראש העין* (התחנה הישנה שנקראת גם ראש העין דרום. תחנה שונה מראש העין צפון). זו התחנה הישנה של ראש העין.
לוד. הגעה 8:36 . החלפת רכבת. יציאה 8:43.
באר טוביה*
רחובות (ע"ש הדר)*
יבנה – מזרח*
אשדוד – עד הלום (ע"ש בר כוכבא)*
אשקלון. הגעה 9:17. החלפת רכבת. יציאה 9:41.
שדרות*
נתיבות*
אופקים*
באר שבע - צפון / אוניברסיטה. הגעה 10:31. החלפת רכבת. יציאה 10:52.
דימונה. הגעה 11:16 . זאת לאחר קרוב ל5 שעות נסיעה ב 4 רכבות שונות.
תמונות :
1.הכרטיס נהרייה דימונה.
2.תחנת נהרייה.
3.נכנסים למסילה אשר מגיעה מתחנת האוניברסיטה, במשולש המסילות מצפון לגני התערוכה. ממשיכים קטע מזרחה בקו הרגיל (זה שמסתיים בתחנת הוד השרון).
4.עוזבים את הקו הרגיל ופונים דרומה, במשולש המסילות מצפון מערב לראש העין. משמאל מסילת הקו הרגיל.
5.עוברים על פני תחנת ראש העין הישנה.
6.תחנת לוד.
7.הרכבת לאשקלון מתקרבת לתחנת לוד.
8.תחנת אשקלון.
9.הרכבת לבאר שבע מתקרבת לתחנת אשקלון.
10.תחנת באר שבע. הרכבת השמאלית, זו הרכבת שמחכה לצאת לדימונה.
11.תחנת דימונה.
מבט מלווין
12.משולש המסילות מצפון לגני התערוכה.
א. להרצליה. ב. לבני ברק. ג.לאוניברסיטה.
הרכבת עברה מ א' ל ב'. הקו הרגיל מת"א לתחנת הוד השרון, עובר מ ג' ל ב'. הקו הרגיל לתוך ת"א, עובר מ א' ל ג'.
13. משולש המסילות מצפון מערב לראש העין.
א.לפתח תקווה.
ב.לראש העין.
ג.לכפר סבא והוד השרון.
הרכבת עברה מ א' ל ב'. הקו הרגיל להוד השרון עובר מ א' ל ג'. במצב רגיל, רק רכבות מסע עוברות בין א' ל ב' ודרומה מ ב'.
סיפור הרכבת לדימונה.
הרכבת הקצרה ביותר שנסעתי בה אי פעם בישראל.
לאחר שהגעתי לבאר שבע , היה עלי להמתין כ 20 דקות ולעלות על הרכבת לדימונה ברציף 4. הלכתי לעבר הרציף ושם ראיתי קטר גדול אשר אליו מחובר קרון קטן דו קומתי. ליד פתח העלייה לקרון מוטבע שלט "מקומות שמורים". בנוסף על הקרון דלוק השלט האלקטרוני: "עליה לרכבת אסורה". חשבתי שמדובר בקטר הגורר קרון לאיזה שהוא מקום, שנעצר לכמה רגעים. הזמן עבר וחשש התחיל להתגנב בליבי. עוד מעט תגיע הרכבת לדימונה והיא תתנגש עם הקרון. עבר שם עובד הרכבת. שאלתי: לא צריכה להגיע רכבת עוד מעט? תשובתו: טוב שאמרת לי. הוא רץ לקרון ומייד השלט האלקטרוני התחלף ל "דימונה". אז קלטתי במה מדובר. עדיין הייתה לי "בעיה" : הקרון כאמור היה למקומות שמורים בלבד. לי לא היה כרטיס שמור. בחשש גדול עליתי לקרון, בתקווה שלא אשלם קנס : - ) . הרכבת יצאה לדרך. הקרון על 2 קומותיו הכיל כ 80 מושבים. בפועל נסענו 6 נוסעים ומבקר כרטיסים אחד, שאף לא התעצל ובדק את הכרטיסים. כרטיס שמור, לא ביקש...
תמונות:
14.הרכבת לדימונה מכוון החזית.
15.הרכבת לדימונה מכוון אחורי.
16.מושבי הקרון בקומה שניה.
17.מכוון המושבים לכוון הקטר.
הדרך חזרה צפונה.
את הדרך חזרה עשיתי כבר במסלול קצר יותר: דימונה, באר שבע, לוד דרך קריית גת. ומלוד שוב בקו הנסיעה המיוחד להרצלייה. משם צפונה.