בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Alkhimey שמתחילה ב "מערכת GCAS אוטומטי מצילה את חייו של טייס F16"
מה שאותי אישית מדהים בסרטון הזה הוא השילוב של ה- G הגבוה ( 8 >) והמהירות העל-קולית. ניתן לראות את ה- G הנוכחי מעל סקלת המהירות (השמאלית), ה- G הגבוה ביותר שהמטוס הגיע אליו בטיסה זו (עד אותו רגע נתון) מתחתיה והמהירות במאך מתחת למילה SIM.
כצופים בסירטון אין תחושה של מה באמת קרה מלבד הניסיון להבין את הנתונים המשתנים במהירות על ה HUD
ניסיון להסביר את האירוע:
הטייס היה חניך זר (ממדינה שרוכשת F-16) במבנה של שני מטוסים השייכים למשמר הלאומי של אריזונה, במטוס השני היה מדריך הטיסה שליווה אותו.
המשימה היתה Basic Fighter Maneuver ז"א תימרוני טיסה קרבית בסיסיים, כניראה השיעור התשיעי של החניך (BFM9) ב 05.05.2016, אות הקריאה שלו סאלי2, המדריך היה סאלי1
הסירטון מתחיל כשהמטוס בגובה של כ 17000 רגל, מהירות של כ 470 קשר בפניה שמאלה שהולכת ונעשית הדוקה יותר ויותר מ 0.9G עד 8.3G (זמן בסירטון 0:18), זו כניראה הנקודה בה הטייס איבד את ההכרה (עומס ה G משפיע בצורה הדרגתית החל מ Greyout ועד לעלפון מוחלט G-LOC, לא נאמר מה היה כאן).
מנקודה זו המטוס נכנס לזווית של למעלה מ 50 מעלות בכיוון הקרקע עם מבער פתוח, קצב ה G יורד אבל המהירות עולה לכ 700 קשר והמטוס מאבד כ 12000 רגל וכל זה בכ 20 שניות.
שומעים את המדריך שלוש פעמים קורא לטייס, המערכת מזהה את השינוי הדרמטי הזה ומייצבת את המטוס (מופיע על הצג FLYUP) כאמור בגובה של כ 5000 רגל, ניראה שאז הטייס מתעורר ושולט במטוס, מדבר בקשר, המהירות יורדת לכ 450 קשר והמטוס מטפס לגובה של כ 14000 רגל.
מקווה שהבנתי נכון.
תיאור הנתונים על ה HUD של F-16
לאסף רמון ז"ל וטייסים אחרים שנהרגו באירועים כאלה לא היה מזל כזה, אבל ב F-35 תהיה מערכת כזו אינטגרלית
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Jaguar890 שמתחילה ב "מה הסיבה שלא הוטמעה מערכת..."
בכל אם לא ברוב כלי הטיס יש מערכת התראה מפני התנגשות בקרקע (CFIT).
אבל מערכת ה AGCAS שממש משתלטת על המטוס הוכנסה לשימוש בחיהא"א רק ב 2014
בתחילת 2015 כבר רשמה הצלחה ראשונה http://aviationweek.com/defense/gro...irst-f-16-syria
היא לא מנטרת את הטייס ביולוגית אלא מנסה להבין דפוסי טיסה לא נורמליים שבסופו של דבר עלולים להוביל את המטוס לקרקע.
זה יכול להיות טייס שאיבד התמצאות, התעלף, תקלה טכנית וכו'
יחד עם זאת היא מספיק מתוחכמת שלא יקרה מצב שהיא תקלקל במקום לתקן, דוגמה: תפריע באמצע קרב אוויר או תקיפת מטרת קרקע.
לפני שהיא נכנסת לפעולה שני משולשים נעים אחד לקראת השני כהתראה לטייס, כשהיא מופעלת מופיע FLYUP ו X מהבהב