08-03-2016, 17:39
|
מנהל: כלכלה עסקים ושוק ההון, משפטים וצרכנות
|
|
חבר מתאריך: 10.07.02
הודעות: 9,896
|
|
עליך לפתוח תיקים בשלוש רשויות מס שונות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי
חפש חלופות כך שתקבל משכורת ולא תהיה עצמאי.
אם אין ברירה, תצטרך לפתוח תיקים בשלוש רשויות מס שונות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי
נעשה קצת סדר בנושא:
המונח "עוסק" שייך ך ורק למע"מ, ומכיוון שהינך עסק קטן ובהנחה שתעמוד בריטריונים נוספים - הם יפתחו לך תיק "עוסק פטור" בקלות יחסית. ההתעסקות מול מע"מ אצל עוסק פטור היא פשוטה יחסית - יש לדווח רק פעם בשנה על מחזור ההכנסות השנתי ולוודא מעת לעת שלא עוברים את התיקרה השנתית.
אך בכך לא תמה המלאכה - עליך לפתוח תיק במס הכנסה, לדווח מדי חודשיים על מחזור הכנסותיך ולשלם מקדמות. בסוף שנה יהיה עליך להגיש דוח שנתי ואחד למספר שנים תידרש להגיש הצהרת הון - את כל אלו לא הייתי ממליץ להכין לבד למי שאין לו נסיון בתחום.
פרט לכך - יש צורך לעדכן את ביטוח לאומי. יתכן שיש פטור - עדיף להתייעץ עם בעל מקצוע האם עומדים בקריטריונים של הפטור, האם כדאי לבקש פטור (להבדיל ממיסים אחרים, ביטוח לאומי הוא גם ביטוח...) וכו'.
תוך כדי פעילות העסק יש "לנהל ספרים": קבלות, הזמנות, חוזים וכו'. - להתעסק עם כל אלו בלי הכוונה של איש מקצוע זה הימור מסוכן. מי שלא מנהל את ספריו לפי החוק צפוי לפסילת ספרים ולשומות אדירות של מס.
עדיף גם לתכנן הפקדות בקרנות פנסיה, קרנות השתלמות ולנצל ניכויים וזיכויים אישיים, אם יש.
לסיכום - קח לך רואה חשבון שילווה אותך, ידריך אותך ובעיקר ימנע ממך לעשות טעויות
_____________________________________
|