11-02-2016, 00:49
|
|
|
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,299
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Senior Ding Dong
מדהים! מזכיר לי את בטאוני חיה"א הישנים שהיו אצלנו בבית...
שמתי לב שהכנסת את המחיצה לכונס, כשהוא היה מורכב כבר, שתי שאלות ברשותך:
- זה נראה כאילו הפינות האחוריות של המחיצה לא נכנסות, בצורה חלקה לפחות, לתוך הכונס. מדוע בחרת להכניס אותה בצורה כזאת, ולא דרך צידו האחורי של מכלול הכונס, לפני הרכבתו?
- כיצד הדבקת (אם בכלל) את המחיצה לכונס? בחלק מהדגמים שלי אני מבצע פעולות דומות, למשל - הרכבת קולטני המימן ("כונסי האוויר") של המנועים, או הצלחת שמורכבת בתוך גוף הספינה. בד"כ הדבק שאני שם מתנקז החוצה בזמן ההרכבה, ולפעמים משאיר סימנים אחרי שאני מנקה אותו. יש דרך להמנע מזה?
|
התשובה פשוטה.
יש הרבה שיטות לביצוע עבודות בנייר וכל אחד בוחר לו את השיטה המועדפת עליו ומה שחשוב הכי נוחה לו.
אני אישית בחרתי קודם כל להכניס את צינור הכונס לתוך החרטום, להדביקם ביחד ולתת להם צורה עגולה ומושלמת ע"י הכנסת דיסקית עיצוב ללא דבק לקדמת הכונס.
אח"כ אני מצפה את השפתיים של הכונס(בדיוק בחיבור של החרטום לקצה הקדמי של הכונס הפנימי) עם דבק מהיר.
הדבק המהיר מתקשה ונותן צורה סופית, עגולה וחזקה לפתח הכונס, לאחר מס' דקות אני משחרר את דסקית העיצוב מקדימה ואז אני מקבל פתח כונס חזק ונוקשה ובצורה הנכונה.....ככה אני עושה גם עם צנ"פים או עם חלקים שאין להם דסקית.....רשמתי בעבר מדריכים בנושא זה.
אחרי שקיבלתי את הצורה העגולה והנוקשה של הכונס, אז אין בעייה להחדיר את המחיצה מקדימה וגם אין חשש שהיא תעוות את הצורה העגולה של הכונס.
בכל מקרה, המחיצה נכנסת בקלות ובלחץ מתון לתוך הכונס, והשפתיים של המחיצה שפונות החוצה לוחצות על דפנות הכונס הפנימיות ומחזיקות את המחיצה בתוך הכונס ללא דבק בכלל.
דבק שמתי רק בשני נקודות מגע קדמיות של המחיצה עם התקרה והרצפה של הכונס.
אצלי בדגמים, רוב החלקים מודבקים עם לחץ ועם מינימום דבק, בצורה זו אני נמנע מלכלוך של דבקים וכדו'.....נגמרו הימים שהייתי ילד בשנות השבעים והייתי ממלא את הדגם בהרבה דבק בכל החיבורים.
לילה טוב.
|