לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-01-2016, 14:38
  404שגיאה 404שגיאה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.10.15
הודעות: 161
חליפת שלד מתקדמת ללוחמים - המיגון של העתיד

לפני שנתחיל, רציתי לבקש סליחה אם כבר פרסמו את זה בפורום, אך חיפשתי גם פה:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/se...earchid=7831900
וכאן: http://www.fresh.co.il/vBulletin/se...earchid=7831899
כך שאני מניח שאף אחד לא פרסם מידע על החליפה (אני מופתע מהעובדה שזה לא פורסם כאן).

מה שכן, זה ששמתי לב לאשכול שיש בו תוכן דומה, אך הוא מתמקד באזור הראש ולא על כל הגוף.
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ion#post3950327
אך שימו לב לתגובה השנייה באשכול ההוא, אחד המשתמשים הביא מאמר מעניין מאוד בעניין של הלוחם העתידי.

אז לעניין - יש מספר חברות שמייצרות חליפות כאלו לשוק הצבאי, אך החלטתי להתמקד בחברת "Revision miltary", שעד אז היו אחראיים על כל מוצר שלהם בנפרד כמו קסדות, משקפי מגן וכו...
ולמוצר הזה הם שילבו את הכל ביחד.
הם הציגו לראשונה את החליפה שלהם ב-SOFIC 2015 military conference, הנה:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

בתחילת הסרטון ניתן לראות עוד מוצר שלהם שהם שילבו בכדאי ליצור את החליפה, זהו מכשיר שמתלבש על הרגליים ובין היתר לוקח את העומס משקל שיש על האדם על עצמו - במקום שיהיה על הרגליים והברכיים, הוא לוקח את העומס על עצמו! תקנו אותי אם אני טועה.
(את המכשיר הזה הם הציגו שנה לפני הצגת החליפה, באותה תערוכה)


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
בסרטון למעלה ניתן לראות את החליפה עם הסבר על אותו מכשיר שלוקח את עומס המשקל על עצמו.

והנה כתבה מאתר שמתעסק בחליפות כאלו:
http://exoskeletonreport.com/2015/0...perations-suit/

בנוסף, הנה מפקד של פיקוד שאחראי על יחידות מובחרות של צבא ארה"ב שמדבר על החליפה.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

המכשיר שלוקח את עומס המשקל על עצמו:

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נערך לאחרונה ע"י 404שגיאה בתאריך 31-01-2016 בשעה 14:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 07-02-2016, 03:21
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי 404שגיאה שמתחילה ב "כן, גם היה כתוב באחת הכתבות..."

בגדול הטכנולוגיה מאד מבטיחה (אני לא מדבר על מוצר כזה או אחר אלא באופן עקרוני).
אני חושב שכבר עכשיו די ברור שמבחינה תוכנתית ומבחינה ארגונומית ניתן יהיה לפתור את המגבלות. גם מבחינת חומרים ואפילו מבחינת משקל המערכת עצמה (בלי הסוללות) אנחנו במקום טוב וזה רק ישתפר.

הבעיה נותרה הסוללות. אגב אם תסתכל על הרבה דיונים בפורום תגלה שפעם אחר פעם אנחנו חוזרים לבעיית הסוללות (זה אגב ממש אותה בעיה שהייתה עם סיפור ה-big dog של בוסטון דיינמיקס וממשיכיו ובגלל זה הם הלכו על מנועים שמסוגלים לתת הרבה יותר משך עבודה אבל הם מאד רועשים וכל הסיפור קרס בסוף).

זה די עצוב אבל עם כל ההתקדמויות בשנים האחרונות, פיתוח הסוללות מתקדם בקצב מאד מאד איטי (אם סוללות היו מתקדמות באותו קצב בו התקדם מזעור המעבדים ב-20-30 שנים האחרונות, לא היו בעולם בעיות אנרגיה ולכל אחד הייתה סוללה זעירה בכיס שיכולה להפעיל את כל הבית שלו ל-1000 שנה בערך). אם אתה שואל אותי יש לכך סיבות טכנולוגיות טובות, אבל אישית לא הייתי מתפלא אם יש גורמים שמאד שמחים שקצב הפיתוח הוא כזה איטי (ואולי אפילו דואגים שטכנולוגיות מתקדמות מאד לא יגיעו כל כך מהר לשוק - או בכלל...).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 07-02-2016 בשעה 03:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 07-02-2016, 14:01
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,375
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "בגדול הטכנולוגיה מאד מבטיחה..."

עידו, אין טעם להשוות בין תחומים טכנולוגיים שונים לגמרי.
פיזיקלית, שער לוגי שדוחף שכן קרוב יותר הוא מהיר יותר; המיזעור דוחף את חוק מור . כשמחשב בגודל של ארון נדחס לתוך מעבד, התוצאה מהירה בהרבה (כמובן, בתוספת שיפורים בארכיטקטורה, בסימולציות, בתהליכי הייצור ובמה לא).

בתחום הסוללות פשוט אין אפשרות פיזיקלית להעלות קיבול של הסוללות; צפיפות האנרגיה של החומרים פשוט נמוכה מזו של דלק, פי 10 בערך. אפשר לשפר קצת, או לעבור לטכנולוגיות של סופר-קבלים או תאי דלק.
https://wiki.xtronics.com/index.php/Energy_density

לגבי גורמים אינטרסנטיים- סוללה זה דבר די פשוט. תחשוב כמה קל להעביר תגלית ממעבדה במוסד מחקר למפעל (פשוט בהרבה מלפתח טלפון נייד או רשת סלולארית), תסתכל לאילו גופים יש אינטרס שזה כן יתקדם (סמסונג, LG, אפל, גוגל, דרפא.. מי לא?), ותבין שאין אפשרות שזה תקוע על אינטרסים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 07-02-2016, 14:30
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "עידו, אין טעם להשוות בין..."

ההשוואה במקומה כי זה מה שאנשים רואים בתחום טכנולוגי אחד והם ציפו שיקרה בתחום טכנולוגי אחר (רוב האנשים לא מבינים את המשמעויות הדקות שאתה מתאר - מבחינתם עם כל שנתיים לערך הם מקבלים מחשב נייד חזק פי 2 הם היו רוצים סוללה ארוכה פי 2 - בפועל זה אפילו לא קרוב).

ובאופן יותר ענייני - זה לא חשוב אם הטכנולוגיה היא סוללת ליתיון איון/פולימר, קבלים, אבץ אויר, מימן או ZPM. הנקודה היא כמה אנרגיה היא נותנת באיזה גודל ובאיזה עלות.

לגבי הטענה שלך שכל החברות הנ"ל רוצות סוללות חזקות יותר - אולי כן ואולי לא - לדעתי חלקן דווקא ממש לא רוצה - הסיבה - הן מעדיפות סוללות עם מחזור חיים קצר יותר כדי שתחליף את המכשיר (אולי חוץ מ-DARPA). זה אולי נכון שהם היו רוצות שבמהלך המחזור הקצר היא תפעל להרבה זמן ובכל זאת. ואם נלך צעד אחד קדימה - יש הרבה מאד גורמים (לא רק חברות אגב) שממש לא רוצים שתהיה טכנולוגיה כזאת (ע"ע כל מי שקשור לתעשיית הנפט - ויש להם הרבה יותר כוח מלאפל, סמסונג ו-DARPA). בנוגע למה שכתבת על הקלות של פיתוח טכנולוגיות במעבדות - אולי - אבל כשיש כסף ומשאבים בלתי מוגבלים יהיו גורמים שידעו להעלים כל טכנולוגיה.

בכל מקרה עזוב זה לא דיון על קונספירציות גלובליות.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 07-02-2016, 16:00
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "ההשוואה במקומה כי זה מה..."

נו באמת אז בו נשווה הכל לזינוק במיחשוב לפי ההגיון הזה היינו צריכים כבר להיות עם :
מכונית מעופפת שמתקפלת לתיק (הטכנולוגיה של המכוניות לא זזה כמעט במאה שנה)
מטוס שהיה מביא אותנו מישראל לארצות הברית בחמש דקות (מהירות ההגעה כמעט ולא השתנה ב40 שנה האחרונות).
רובי לייזר קומפקטים ומיקלע מיקרוני - כבר 100 שנה אנחנו משתמשים באותו מקלע כבד כמעט בלי שינויים (מקלע בראונניג).
תרופות כמעט לכל מחלה אפשרית.
ומזמן מזמן היה כבר אדם על מאדים ואולי מחוץ למערכת השמש

כל זה קצת דוגמאות למה היה קורה אם כל הטכנולוגיות היו מתקדמות בקצב של טכנולוגיות המחשוב.
לצערנו זה לא קורה מעטים התחומים שמתקדמים במהירות כזאת (אולי חקלאות בתקופה מסויימת התקדמה בקצב דומה)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 07-02-2016, 14:41
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
המגבלה אינה רק פיזיקלית, אלא פיתוחית
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "עידו, אין טעם להשוות בין..."

סוללת מתכת-אוויר
יש כסף שמושקע מצד הרבה גורמים - כך שזה עניין של זמן עד שהפיתוח יבשיל.
זה לא תחום שבו ניתן "לחסום" מתחרים, כי המתחרים באים מכיוונים מגוונים.

מדובר בתחום של "הנדסת חומרים" שפיתוחים לוקחים בו יותר זמן מאשר באלקטרוניקה, שגם היא מסתמכת על פיתוחים בהנדסת חומרים (גודל הסיליקון והתנהגותו),
בתתחום האלקטרוניקה נצמדים לקצב הפיתוח של תהליכי הייצור, וכל שנה נשפכים סכומי פיתוח אדירים על שיפור תהליכי הייצור - כדי לשמר בחיים את חוק מור.
הסיבה שזה מצליח - היא שהפיתוח הארוך מתבצע במקביל, כשהתובנות של הדורות הקודמים מתווספים לדור החדש תוך כדי עבודה.

מה לעשות ובתחום הסוללות - מדובר על החלפה מלאה של התהליכים, שזה מסובך יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-02-2016, 18:26
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "הציבור הרחב גם מבין"

קודם כל אתה טועה בחלק גדול ממה שאתה כותב. להלן רשימת החברות הגדולות בעולם (תסתכל כמה מתוכן קשורות באופן ישיר או עקיף לנפט/גז ואנרגיה).
לחברות האלו יש אינטרס גדול מאד שלא יהיו סוללות רבות עוצמה - במיוחד לא בתחום הרכב ולכן הן קברו במשך שנים את המכונית החשמלית וגם היום הן עושות מה שהן יכולות בשביל למנוע את התפתחות המכוניות החשמליות (בהצלחה לא מבוטלת - אחוז המכוניות החשמליות בעולם הוא אפסי וכנראה יישאר כזה עוד לא מעט שנים). לגבי גז ופצלים - לא, זאת אותה הקבוצה (וזה לא רק חברות או אפילו מדינות, זה גורמים מאחורי הקלעים עם אג'נדה - אבל שוב - אנחנו לא בפורום קונספירציות אז עזוב את זה).

אנשים ישלמו על סוללה שלא נגמרת (כמעט), הרבה מאד כסף - זה לא הבעיה - הבעיה היא שזה כנראה מורכב וכאמור יש גורמים שלא רוצים שזה יקרה.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 07-02-2016 בשעה 18:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 07-02-2016, 18:58
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "מהסתכלות ברשימה שמתי לב - שלא מדובר על רווחים"

זאת הרשימה של החברות הגדולות לפי הכנסות.
תעשיית האנרגיה היא התעשיה הגדולה והחשובה בעולם - יש לה הרבה יותר השפעה כלכלית,
ופוליטית מאשר לתחום המידע או הטכנולוגיה ולמרות שזה אולי קצת משתנה - זה יישאר כך כנראה עוד כמה שנים טובות לפחות.

הרכב החשמלי לא הפך (ולצערי הרב) לא יהפוך לmainstream בשנים הקרובות בגלל נושא הסוללות (וההטענה). למה זה ככה - לי יש כאמור את דעתי בנושא שלא קשורה לפורום הזה. בכל מקרה במה שכן קשור לפורום הזה - הרבה תחומים כיום תקועים מאחור בגלל נושא הסוללות ויש הרבה טכנולוגיות שהיו יכולות להבשיל לו רק היו לנו סוללות זעירות, רבות עוצמה ומאריכות ימים - אבל בשורה התחתונה - אין וכנראה שגם לא יהיו בקרוב.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 08-02-2016, 00:27
צלמית המשתמש של Narion
  Narion Narion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.12.08
הודעות: 8,552
למה טסלה לא מפתחת רכב זול יותר?
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "קשה להגיד פופולארית על רכב..."

ועובדת על שיווק לכל העולם?

יש מישהו בכדור הארץ שלא מפנטז על היום שהוא יוכל לחזור מהעבודה בערב, לחבר את הרכב לחשמל ביחד עם האייפון, ולקום בבוקר ולקבל אוטו עם מיכל מלא?

נצל"ש

הפרויקט של שי אגסי נפל כי הוא היה פשוט דפוק מדי, הרכבים שפותחו לפרויקט של בטרפלייס דווקא היו מעולות (אם כי הסוללה הייתה מוגבלת למספר מאות ק"מ), אבל כל הרעיון שבו אונסים אותך להתחייב למסלול צריכה של X ק"מ בשנה היה פשוט דפוק מיסודו, וזה כנראה מה שהפיל את החברה.

הרי בסופו של דבר כל אחד והצרכים שלו, אני לדוגמא נוסע כל יום בממוצע 150 ק"מ, בעוד שאימי עושה את הכמות הזאת בשבוע.

אתה מבין את האבסורד?
_____________________________________

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 08-02-2016, 00:44
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Narion שמתחילה ב "למה טסלה לא מפתחת רכב זול יותר?"

מפתחים הם מפתחים זה לא ישנה כלום. בעשור הנוכחי מספר הרכבים החשמליים בעולם לא ידגדג להערכתי את ה-1%. יהיו יותר מכוניות חשמליות - אין ספק אבל זה לא יהיה משמעותי ואני יכול להעריך שגם עד אמצע העשור הבא אנחנו לא נראה אפילו 15% מכוניות חשמליות (אם כי הם יהיו אחוז מעט יותר משמעותי מהחדשות שיימכרו מהיום מן הסתם). צריך גם להבין שמכוניות חשמליות זה לא הכל - יש מעט מאד מקומות בעולם עם התשתית החשמלית להטענה של כמות גדולה של מכוניות חשמליות - ארה"ב בוודאי לא מתוכננת לכך (יש לארה"ב תשתית חשמלית מאד בעייתית). כשיש פה ושם מכונית חשמלית - איכשהו מסתדרים - אם יהיו הרבה זה יתחיל להיות מאד בעייתי.

לגבי אגסי - מהיום הראשון של המיזם אמרתי שהוא יפול וצדקתי - האמת זה חבל - לא כי איכפת לי על האיש השחצן הזה, אלא כי הוא גרם לזה שמעתה כל מי שינסה להרים בעתיד מיזם חשמלי אמיתי בארץ ייתקל בהמון סקפטיות מהיום הראשון.

אגב תהיה התנגדות ממשלתית אדירה בטח בישראל לכניסה מסיבית של מכוניות חשמליות - כמות המיסוי שהמדינה לוקחת על הדלק היא עצומה. אפשר לקחת מיסוי על החשמל אבל זה יותר מורכב ויש עקרונית גם דרכים לעקוף את זה.

בכל מקרה אנחנו לחלוטין מחוץ לנושא הדיון.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 10-02-2016, 09:38
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "קודם כל אתה טועה בחלק גדול..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
קודם כל אתה טועה בחלק גדול ממה שאתה כותב. להלן רשימת החברות הגדולות בעולם (תסתכל כמה מתוכן קשורות באופן ישיר או עקיף לנפט/גז ואנרגיה).
לחברות האלו יש אינטרס גדול מאד שלא יהיו סוללות רבות עוצמה - במיוחד לא בתחום הרכב ולכן הן קברו במשך שנים את המכונית החשמלית וגם היום הן עושות מה שהן יכולות בשביל למנוע את התפתחות המכוניות החשמליות (בהצלחה לא מבוטלת - אחוז המכוניות החשמליות בעולם הוא אפסי וכנראה יישאר כזה עוד לא מעט שנים). לגבי גז ופצלים - לא, זאת אותה הקבוצה (וזה לא רק חברות או אפילו מדינות, זה גורמים מאחורי הקלעים עם אג'נדה - אבל שוב - אנחנו לא בפורום קונספירציות אז עזוב את זה).

אנשים ישלמו על סוללה שלא נגמרת (כמעט), הרבה מאד כסף - זה לא הבעיה - הבעיה היא שזה כנראה מורכב וכאמור יש גורמים שלא רוצים שזה יקרה.


אתה מחמיץ כמה נקודות:

ראשית, קיבולת של סוללות הולכת ומשתפרת. אם הזכרתם את הטסלה, המודל S עושה משהו כמו 500 ק"מ בלי טעינה, והסוללה הזו יכולה בכיף לספק מספיק אנרגיה לשלד חיצוני\חליפה ממונעת

שנית, שיטות הטעינה הולכות ומשתפרות. לפני כשנה חשפה חברה ישראלית פטנט שאמור להגיע לשוק במהלך השנתיים הקרובות שטוען סוללת סמארטפון בתוך 15 שניות. טעינה מהירה תוכל בקלות להוות את הנדבך שיהפוך חליפת שלד על סוללות למשהו פרקטי. אם אתה יכול לעשות 25 - 50 ק"מ על טעינה ואז לטעון את הסוללה במלואה בתוך 10 דקות, זה כבר הרבה יותר פרקטי.....


שלישית, כשאתה מסתכל על מספרים מוחלטים אתה מאבד את השינוי במגמה ברכישת מכוניות. נכון, רק כ100 אלף מכוניות חשמליות נרכשו ב2015. עם זאת, יחסית לאחוז המכוניות החשמליות שנרכשו ב2005, רק עשר שנים קודם לכן, מדובר בקפיצת מדרגה אסטרונומית. נכון שכרגע טסלה ויצרניות המכוניות החשמליות האחרות (הניסאן Leaf הופכת יותר ויותר פופולארית פה, ד"א) עדיין נחשבות לנישה, אבל להזכירך, לפני עשר שנים גם המכוניות ההיברידיות נחשבו לנישה והיום הן מחזיקות מקום של כבוד. בעוד עשר שנים אתה עשוי לראות מכוניות חשמליות שעולות כמו מכוניות בערה פנימית, מחזיקות 1000 ק"מ על טעינה אחת והן נפוצות הרבה יותר.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 10-03-2016, 04:06
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=עידו גנוט]קודם כל אתה..."

אתה יודע מה הגודל והמשקל של הסוללה של טסלה?

לגבי ההטענה המהירה - כתבתי על החברה הזאת כתבה וראיינתי אותם באריכות כך שאני מודע היטב לטכנולוגיה. היא מעניינת אבל אנחנו עוד רחוקים ממשהו שיטעין באותה מהירות שלד חיצוני ובכל מקרה הבעיה היא פחות ההטענה ויותר הסוללה עצמה (איפה בדיוק תטעין באמצע שטח אוייב?).

לגבי המגמה שאתה מדבר עליה - גם 2 זה 100% יותר מ-1 - אז מה. בשביל שהסיפור החשמלי יעשה באמת שינוי אתה צריך הרבה מאד מכוניות חשמליות - משק החשמל כיום ברוב המדינות (בטח בארה"ב) לא מאפשר (וגם לא יאפשר בקרוב) טעינה מסיבית של מכוניות חשמליות מהרשת - היא תקרוס. שינוי רשת החשמל זה סיפור עוד יותר מסובך במדינה כמו ארה"ב (ובהרבה אחרות) מהחלפת הרכבים - כך שמכוניות חשמליות זה נורא נחמד אבל אם אין לך איך לטעון אותן הן לא ינועו לשום מקום (ותשכח מאנרגיות מתחדשות - בשביל להשתמש באנרגיות מתחדשות לטעון כמויות רציניות של מכוניות - מליונים - אתה צריך להקים חוות סולאריות אדירות בהשקעה שאף אחד לא מסוגל לנפק).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 10-03-2016, 08:33
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אתה יודע מה הגודל והמשקל של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
אתה יודע מה הגודל והמשקל של הסוללה של טסלה?


בדגמי 2016, סוללת 60 קווט"ש שוקלת כ500 קילוגרם. בדגמי 2012 היא שקלה 625. בארבע שנים טסלה הצליחו להקטין את משקל הסוללה ב125 ק"ג (או באחוזים: 20%!). וזו סוללה שמסוגלת להריץ מכונית במשקל של 2000 קילו בערך, במהירות של 80 קמ"ש למרחק של כמעט 500 ק"מ. אם אנחנו מדברים על שלד במשקל של 100 קילו, אתה לא צריך כזו סוללה גדולה ויש מצב שתוכל להסתפק בסוללה במשקל 30 קילוגרם. עדיין לא מושלם אבל זו כבר התחלה.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
לגבי ההטענה המהירה - כתבתי על החברה הזאת כתבה וראיינתי אותם באריכות כך שאני מודע היטב לטכנולוגיה. היא מעניינת אבל אנחנו עוד רחוקים ממשהו שיטעין באותה מהירות שלד חיצוני ובכל מקרה הבעיה היא פחות ההטענה ויותר הסוללה עצמה (איפה בדיוק תטעין באמצע שטח אוייב?).


באותו המקום שבו תקבל אספקה, שם ייפרס גנרטור טעינה. עם טעינה מהירה (בוא נגיד - 10 דקות פר חליפת שלד) אתה יכול לטעון שישה חיילים בשעה - לא מושלם אבל יותר טוב מכלום.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
לגבי המגמה שאתה מדבר עליה - גם 2 זה 100% יותר מ-1 - אז מה. בשביל שהסיפור החשמלי יעשה באמת שינוי אתה צריך הרבה מאד מכוניות חשמליות - משק החשמל כיום ברוב המדינות (בטח בארה"ב) לא מאפשר (וגם לא יאפשר בקרוב) טעינה מסיבית של מכוניות חשמליות מהרשת - היא תקרוס. שינוי רשת החשמל זה סיפור עוד יותר מסובך במדינה כמו ארה"ב (ובהרבה אחרות) מהחלפת הרכבים - כך שמכוניות חשמליות זה נורא נחמד אבל אם אין לך איך לטעון אותן הן לא ינועו לשום מקום (ותשכח מאנרגיות מתחדשות - בשביל להשתמש באנרגיות מתחדשות לטעון כמויות רציניות של מכוניות - מליונים - אתה צריך להקים חוות סולאריות אדירות בהשקעה שאף אחד לא מסוגל לנפק).


אני מניח שלא תהיה ברירה אלא לחכות ולראות. אני אזכיר לך שגם המכונית לא התפתחה ביום אחד וכשהנרי פורד החל לייצר את המודל טי שלו בייצור המוני, לא הייתה תשתית הכבישים, רמזורים, תחנות דלק, מזקקות דלק, שדות שאיבה ומה לא.

וזו אגב, הנקודה שלי. חליפות השלד הראשונות שיכנסו לשימוש יהיו כנראה יעילות בערך כמו הטנקים שהשתתפו בקרב על הסום ומטוסי הקרב של מלחה"ע I... המרכבה 4 והF-22 לא נוצרו יש מאין. גם חליפת השלד המושלמת לא תגיע מיד - אבל חייבים להתחיל היכנשהו
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 10-03-2016, 14:11
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "[QUOTE=עידו גנוט]אתה יודע מה..."

אני לא בטוח שזה 30 ק"ג אבל אפילו אם כן זה המון וזה מפחית מאד את הביצועים של השלד עצמו כי הוא צריך לסחוב את הסוללה.

ואם אין אספקה - כמו שקורה לא מעט בקרב - אז אתה נתקע עם חליפה יקרה, כבדה (רק הסוללה - 30 ק"ג) שאין לך שום יכולת להפעיל ואתה או זורק בשטח או נתקע איתה.

אני לא נגד חליפות שלד - אם זה מה שהבנת מדברי רחוק מכך. אני עוקב אחרי הטכנולוגיה הזאת שנים רבות והיא מאד מעניינת אותי כמי שעוסק בטכנולוגיה. אני פשוט חושב שאנחנו עוד לא שם והבעיה העיקרית היא אנרגיה. אם זה ייפתר כל השאר יסתדר די מהר.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 10-03-2016, 15:32
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
הרשת החשמלית היא ממש לא הסיפור
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אתה יודע מה הגודל והמשקל של..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
לגבי המגמה שאתה מדבר עליה - גם 2 זה 100% יותר מ-1 - אז מה. בשביל שהסיפור החשמלי יעשה באמת שינוי אתה צריך הרבה מאד מכוניות חשמליות - משק החשמל כיום ברוב המדינות (בטח בארה"ב) לא מאפשר (וגם לא יאפשר בקרוב) טעינה מסיבית של מכוניות חשמליות מהרשת - היא תקרוס. שינוי רשת החשמל זה סיפור עוד יותר מסובך במדינה כמו ארה"ב (ובהרבה אחרות) מהחלפת הרכבים - כך שמכוניות חשמליות זה נורא נחמד אבל אם אין לך איך לטעון אותן הן לא ינועו לשום מקום (ותשכח מאנרגיות מתחדשות - בשביל להשתמש באנרגיות מתחדשות לטעון כמויות רציניות של מכוניות - מליונים - אתה צריך להקים חוות סולאריות אדירות בהשקעה שאף אחד לא מסוגל לנפק).
לצד הטענות במהלך היום שבוא נודה על האמת - זה לא ממש פרקטי לעצור לתדלוק באמצע נסיעה לעבודה (תחשוב על כמויות הרכבים שימתינו בתחנת הדלק),
יש לך הטענות בעבודה (שמצריכות התקנת כמויות של עמדות הטענה בחניון העבודה, שלא יכול להיות חניון כללי),
ובעיקר - הטענות לילה ארוכות.

הטענות לילה - מתבצעות בשעות שרשת החשמל נמצאת בשפל - לא מנצלת את פוטנציאל של תחנות החשמל.
יותר מכך, תחנות חשמל שמבוססות על פחם פשוט לא מכבים בלילה כי זה לא יעיל,
ולבסוף - בהרבה מדינות תקבל הנחה במחיר החשמל אם תצרוך אותו בזמני השפל (כמו תעו"ז אצלנו).

הבעיה היחידה עם כל הסיפור היא שאלו שהבטיחו שהמעבר ממכונית שנוסעת על דלק פחממני למכונית חשמלית תוריד את פליטת CO2 - שיקרו.
זה לא יקרה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 10-03-2016, 16:00
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "הרשת החשמלית היא ממש לא הסיפור"

שוב אני חושב שאתם לא מבינים את המספרים - אם מחר בבוקר 20% בלבד מכל המכוניות בארה"ב הופכות חשמליות זה לא משנה אם תטעין ביום או בלילה רשת החשמל לא תעמוד בזה (גם ככה רשת החשמל בארה"ב במצב לא טוב והם יודעים שהם צריכים להוציא מיליארדים רבים מאד על מודרניזציה שאין להם).

לגבי עניין הפליטות - אתה צודק שלכאורה לא תהיה הפחתה אבל בפועל הסיפור מורכב יותר. מה שיקרה הוא שתהיה ירידה מאד משמעותית בפליטות במרכזי הערים ועליה משמעותית בתחנות כוח - לדעתי זה מצב מאד רצוי - מה גם שהרבה יותר קל (עקרונית) לצמצם פליטות של תחנה מרכזית אחת (יש היום טכנולוגיות כאלו ועובדים על עוד ומעבר לכך אפשר להשתמש בדלקים פחות מזהמים כמו גז (ואנרגיה גרעינית למשל לא פולטת CO2 למרות שכידוע יש לה בעיות רבות אחרות).

בכל מקרה זה לגמרי לא קשור לנושא הדיון.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 10-03-2016, 16:37
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
ברור שזה משנה.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "שוב אני חושב שאתם לא מבינים..."

תחשוב על זה ככה:
בשעות שיא הצריכה, כל תחנות החשמל פועלות ומפיקות חשמל, והרזרווה מגיעה למינימום - שבמקרה הרע יתקרב לאפס.
כל הגדלה של צריכת החשמל בשעות אלו מעבר לאותן עתודות - תחייב הגדלת יכולת הפקת החשמל או שיהיו הפסקות חשמל.

לעומת זאת - בשעות השפל באמצע הלילה,
מכבים חלק מהתחנות (למשל אלו שמבוססות על סולר מזוט וגז טבעי),
וחלק מהתחנות (פחם וגרעין שזמן הקירור שלהם ארוך מכדי שיהיה יעיל לכבותן) לא ניתן לכבות - והן מייצרות חשמל שלגמרי מתבזבז בשעות אלו.

כך שהעברת הטעינה לאמצע הלילה:
במקרה האידאלי - בכלל לא תבזבז חשמל, אלא תנצל את התחנות הקבועות
ובמקרה הרע (שיקרה כשיהיו מספיק רכבים) - פשוט תחייב את הדלקת אותן תחנות סולר מזוט וגז שמכבים בלילה.

נכון שהעברה כזו תחייב מדינות שבהן אין תעריף תעו"ז לעבור לתעריף כזה,
וזה יעלה להן כסף - אבל יחסוך כסף שמתבזבז על תעריפים לא נכונים שמבזבזים חשמל.



נושא הפליטות CO2 - אינו עניין של זיהום אוויר (שם העברה לתחנות כח עוזרת),
אלא עניין של קבוצות לחץ ירוקות שגרמו למדינות להתחייב שפליטת הCO2 תרד,
ואחד התירוצים לכך בתחשיבים - הייתה הטענה שמעבר לרכב חשמלי תוריד את היקף פליטת הCO2,
וזה היה פשוט שקר - כי הטעינה תיעשה בלילה, כשאין שמש, אבל יש עודף יכולת ייצור חשמל.

כל האגדות על חוסר יכולת לספק חשמל,
הן רק פרופוגנדה שמפיצים אותם גורמים ירוקים ששיקרו - וניסו לשכנע את המדינות להשקיע בתירוצים שונים בהגדלת השימוש בפאנלים סולארים (גם בשנים שבהן השקעה זו הייתה גרועה להחריד).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 10-03-2016, 18:08
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "ברור שזה משנה."

אני ממש לא חושב שזאת פרופגנדה - יש קושי אמיתי לספק כמויות חשמל כאלו - שוב אתה מדבר על הוספה אדירה של צריכת חשמל - בארה"ב לפחות (ואני מניח שבמדינות אחרות המצב לא הרבה יותר טוב - תלוי במדינה - לנו למשל יש רזרבות מאד נמוכות - וזה בעיה ביטחונית חמורה אגב) - טסלה למשל מסוגלת להטעין מהר רק באזורים שקרובים מאד לקווי מתח גבוה - זה מאד מגביל - אם מישהו חושב שהוא יוכל להטעין בבית תוך חצי שעה או שעה את הרכב - שישכח מזה (אלא אם יהיו לו סוללות בעלות עוצמה זהה בבית שיוטענו כל הזמן ויפרקו לתוך סוללות הרכב וזה יעלה הון - גם אחרי שמחירי הסוללות ירדו - מה גם שלרוב האנשים אין איפה לאחסן את הסוללות הללו - זה לא בדיוק משהו זעיר).

בקיצור יש פה בעיות רציניות מאד.
זה לא שלא יהיו יותר רכבים חשמליים בשנים הקרובות - יהיו - אבל התהליך יהיה ארוך ומורכב הרבה יותר משרבים חושבים.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 10-03-2016, 18:20
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
תקרא שוב
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אני ממש לא חושב שזאת פרופגנדה..."

כיוון שאין צריכת חשמל גבוהה בלילה - לא מדובר על שום תוספת מעבר למה שיש היום.
אפס.
פשוט התשתיות שלא מנוצלות בלילה היום - יתחילו להיות בשימוש גם בלילה.
הרזרבות בשעות השיא נמוכות משמעותית מהרזרוות בשעות השפל - אמצע הלילה,
שזה הזמן שבו הרכבים כנראה יוטענו, בטעינה איטית וזולה.

כל העניין הזה של טעינה מהירה ביום (מודל תחנת הדלק) - הוא אכן בעיה,
אבל דבר ראשון: זה יצא יקר משמעותית ולכן כנראה שרוב האנשים ירצו להימנע מזה.
ודבר שני: אם מדובר על הטענה בתחנות דלק, סביר שתחנות שיציעו הטענה כזו יהיו אלו שממוקמות סמוך לקוים גבוהים מלכתחילה.

ואגב,
כל העניין הזה של רזרוות נמוכות - היה בעיה בעבר בישראל,
ונפתר עם הקמת תחנות החשמל הפרטיות.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 10-03-2016 בשעה 18:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 10-03-2016, 18:56
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "תקרא שוב"

שוב - אני רוצה לראות מספרים - אתה טוען שאם תיקח עכשיו 20% מכלי הרכב שיש היום בארה"ב ותהפוך אותם בין לילה לחשמליים ותטעין בלילה - רשת החשמל לא תקרוס - אני בספק ענק. גם עם מצב הייצור החלש בלילה להערכתי אין מספיק עתודות ייצור בשביל להטעין כל כך הרבה מכוניות - תזכור אתה מדבר על עשרות מליוני כלי רכב שנטענים במשך שעות (ושוב בלי חיבור ישירות למתח גבוה אנחנו מדברים על הרבה מאד שעות - ואין דרך לעקוף את זה).

לגבי ישראל - לפי הנתון הרשמי של משרד התשתיות יש לנו רזרבה של פחות מ-12% בשיא ב-2015 - לדעתי זה מאד נמוך - שוב קח 20% מהרכבים בישראל לדוגמא - תטעין 5-6 שעות בלילה אנחנו נהיה בבעיה רצינית לדעתי - ועדיין - רשת החשמל שלנו למרות הרזרבות הנמוכות - הרבה יותר טובה ואמינה מזו האמריקנית (אבל זה לא חוכמה - האמריקנית ישנה וגדולה הרבה יותר והיא גם לא מנוהלת על ידי חברה אחת אלא המוני חברות).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 10-03-2016, 22:37
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
קח את מודל X
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "הבנתי אותך - ועדיין אני בכלל..."

המצבר היקר שלהם הוא של 90 KWH עם טכנולוגיה שהיעילות שלה היא מעל 80%
כך שתצטרך 112 KWH להטענה.
חלק את זה על פני 8 שעות
וכל מכונית תצרוך 14 KW בשעה במשך אותן שעות.

הפער בין השפל בשעות לילה (השפל הוא בין 11 בלילה ל7 בבוקר ועומד על 4 ג'יגהוואט) לבין השיא האפשרי ,
יוצא 10 ג'יגהוואט.
או בערך 700 אלף רכבים.
שליש מהרכבים בישראל.

אם תצא מנקודת הנחה סבירה שהרכבים האלו לא יתרוקנו לגמרי עם נסיעות של 400 ק"מ כל יום, אלא יסעו בממוצע 100 ק"מ כל יום,
אז מדובר ברבע מכמות האנרגיה שיש באותה בטריה,
ותוכל להפוך את כל רכבים במדינת ישראל לחשמליים,
בלי צורך להגדיל את יכולת הפקת החשמל של ישראל.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 10-03-2016 בשעה 22:40.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 11-03-2016, 00:44
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,944
לא ברור לי מה זו "חנייה ברחוב"
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "חישוב מעניין - אין לי יכולת..."

כבר הרבה שנים שיש סטנדרט של חניה צמודה לדירה,
היום הסטנדרט גדל ל1.3 או 2 חניות צמודות לדירה - בהתאם לגודל הדירה.
אם יש לך חניה מתחת לבניין - אתה יכול לסמן אותה כששלך ולדאוג לעמדת חשמל,
אני מניח שתשתית כזאת תיהפך לנפוצה אם הקטע החשמלי יתפוס, ויהיו קבלנים שיתמחו בזה.

כשמדובר על חנייה בחניון של העבודה או לחשמל את כל החניות שברחוב,
מדובר כבר על עבודת תשתית גדולה.
משהו שיעשה ע"י המעסיק או העירייה,
ונראה לי שהעירייה תעדיף להתעסק בזה (ולגבות תשלום) מאשר המעסיק שיקבל מתשלום כזה רק תלונות.

אגב,
אם מערכת הטעינה תבוצע באופן אלקטרוני (דבר שדרוש למשל כדי לא להרוס את הבטריה, וכדי לבצע חיוב אלקטרוני),
אז אין בעיה שטעינה כזו תתבצע לעיתים בחלק משעות היום,
רק לא ממש בזמני שיא הצריכה.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 11-03-2016 בשעה 00:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:47

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר