10-02-2016, 09:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי עידו גנוט
קודם כל אתה טועה בחלק גדול ממה שאתה כותב. להלן רשימת החברות הגדולות בעולם (תסתכל כמה מתוכן קשורות באופן ישיר או עקיף לנפט/גז ואנרגיה).
לחברות האלו יש אינטרס גדול מאד שלא יהיו סוללות רבות עוצמה - במיוחד לא בתחום הרכב ולכן הן קברו במשך שנים את המכונית החשמלית וגם היום הן עושות מה שהן יכולות בשביל למנוע את התפתחות המכוניות החשמליות (בהצלחה לא מבוטלת - אחוז המכוניות החשמליות בעולם הוא אפסי וכנראה יישאר כזה עוד לא מעט שנים). לגבי גז ופצלים - לא, זאת אותה הקבוצה (וזה לא רק חברות או אפילו מדינות, זה גורמים מאחורי הקלעים עם אג'נדה - אבל שוב - אנחנו לא בפורום קונספירציות אז עזוב את זה).
אנשים ישלמו על סוללה שלא נגמרת (כמעט), הרבה מאד כסף - זה לא הבעיה - הבעיה היא שזה כנראה מורכב וכאמור יש גורמים שלא רוצים שזה יקרה.
|
אתה מחמיץ כמה נקודות:
ראשית, קיבולת של סוללות הולכת ומשתפרת. אם הזכרתם את הטסלה, המודל S עושה משהו כמו 500 ק"מ בלי טעינה, והסוללה הזו יכולה בכיף לספק מספיק אנרגיה לשלד חיצוני\חליפה ממונעת
שנית, שיטות הטעינה הולכות ומשתפרות. לפני כשנה חשפה חברה ישראלית פטנט שאמור להגיע לשוק במהלך השנתיים הקרובות שטוען סוללת סמארטפון בתוך 15 שניות. טעינה מהירה תוכל בקלות להוות את הנדבך שיהפוך חליפת שלד על סוללות למשהו פרקטי. אם אתה יכול לעשות 25 - 50 ק"מ על טעינה ואז לטעון את הסוללה במלואה בתוך 10 דקות, זה כבר הרבה יותר פרקטי.....
שלישית, כשאתה מסתכל על מספרים מוחלטים אתה מאבד את השינוי במגמה ברכישת מכוניות. נכון, רק כ100 אלף מכוניות חשמליות נרכשו ב2015. עם זאת, יחסית לאחוז המכוניות החשמליות שנרכשו ב2005, רק עשר שנים קודם לכן, מדובר בקפיצת מדרגה אסטרונומית. נכון שכרגע טסלה ויצרניות המכוניות החשמליות האחרות (הניסאן Leaf הופכת יותר ויותר פופולארית פה, ד"א) עדיין נחשבות לנישה, אבל להזכירך, לפני עשר שנים גם המכוניות ההיברידיות נחשבו לנישה והיום הן מחזיקות מקום של כבוד. בעוד עשר שנים אתה עשוי לראות מכוניות חשמליות שעולות כמו מכוניות בערה פנימית, מחזיקות 1000 ק"מ על טעינה אחת והן נפוצות הרבה יותר.
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים
|