21-09-2014, 20:14
|
|
|
חבר מתאריך: 05.10.12
הודעות: 1,061
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי meac
לא ממש אכפת לי שהם נפצעים קשה או מתים בכביש, זאת הבעיה שלהם.
|
אולי לא אכפת לך, אבל זאת לא רק הבעיה שלהם. זאת גם בעיה של המדינה, שצריכה לדאוג לחוקי/תקנות תנועה שיפחיתו תאונות אופניים על הכביש. אני אמנם לא נוסע על חשמליים, אבל יצא לי לנסוע כמה פעמים באופניים רגילים על הכביש, וזה פשוט בלתי אפשרי גם אם נוסעים לפי חוקי התנועה החלים גם על רוכבי אופניים. אפשר לנסוע צמוד למדרכה ולסכן את עצמך פחות, אבל ברגע שפונים שמאלה ברמזור כלשהו, אי אפשר להיצמד בחזרה למדרכה. בכיכרות נהגים בכלל לא רואים אותך, ואי אפשר להיכנס לכיכר ולצאת ממנה בלי שכמעט הורגים אותך. בנוסף לזה, יש את החארות שחונים חצי על הכביש וחצי על המדרכה, ואז אי אפשר לנסוע על הכביש, כי הוא צר מידי (המכוניות לא יכולות לעקוף אותך בזהירות) ואי אפשר לנסוע על המדרכה כי היא צרה מידי, ואתה מסכן הולכי רגל. הדרך היחידה לנסוע על אופניים בעיר בלי להיפגע או לפגוע במישהו אחר היא לשלב בין כבישים, שבילי אופניים ומדרכות.
כאמור, לך אולי לא אכפת, אבל המדינה כן צריכה לדאוג לזה. אין פה מספיק שבילי אופניים, למרות שזה התחיל לתפוס תאוצה. אולי אם יקבעו שכל כביש חדש שנסלל יכלול גם שבילי אופניים, אז יתחילו להתקדם עם זה יותר. חוץ מזה, אפשר גם להגדיר שכל כביש אשר עובר שיפוץ מקיף, יסלל בו שביל אופניים. בינתיים אין חובה לבנות שבילי אופניים בכבישים חדשים, עד כמה שידוע לי, וזו בעיה בפני עצמה. לדעתי, זה צריך להיות סטנדרט. זה לא ישרת רק את רוכבי האופניים אלא את כולם.
|