האמת שדי נמאס לי, אז בצו השעה החלטתי שעלי לפרסם
שלום
ממש לא בכדי להתלהם או לשכנע, החלטתי לפרסם בצורה של דוח שיח, שיטה שהיא גם פרדיגמה חדשה להבראת האנושות.
אני לא מהמאמינים, לא מהקוראים בקלפים ואוהבי המיסטיקה. אלא חוקר שהמוצר שהוא חוקר - הינו הוא עצמו.
דו שיח בין מורה לתלמיד על מהות החיים:
מורה: האם לדעתך יש לנו בחירה? האם קיימת יכולת לבחור במשהו שאינו נובע מתוך הרצון האגואיסטי שלנו לקבל תמורה? אם ננסה לרגע להתעמק בסוגיה, קרוב לודאי שנגיע למסקנה ששום פעולה אינה יכולה להתבצע בלי רצון שיש לו תועלת לקבל לעצמו, ואם כך, גם המשחק מכור ואין לנו בחירה עצמאית משלנו.
תלמיד: נגיד שזה נכון למרות שעדיין לא התעמקתי בזה אבל מה הבעיה עם זה?
מורה: האם אתה מכיר את חוקי ניוטון?
תלמיד: מכיר
מורה: חוק מספר 3 של ניוטון הינו חוק פעולה תגובה. החוק אומר שכאשר גוף מפעיל כוח על גוף שני, הגוף השני מפעיל על הגוף הראשון כוח השווה לו בגודלו ומנוגד בכיוונו. זרקת פטיש על הרצפה? תקבל בחזרה כוח שווה לכיוון השני.
תלמיד: אוקי, ובמה בעצם אתה מחדש?
מורה: אני רוצה להגיד שקיים חוק נוסף. אך הבעיה היא שאנחנו לא קולטים אותו. החוק הזה הוא חוק ההשפעה. הוא זה שברא את היקום. ולנו לעם ישראל יש חיוב להבין את החוק הזה. הוא משפיע עלינו בצורה נסתרת אך החלטית. אתה זוכר שהסכמת איתי שכל פעולה שאנחנו עושים נעשית בצורה אגואיסטית ובשביל עצמנו?
תלמיד: בוודאי הרי זה הטבע שלנו, כך אנחנו בנויים.
מורה: נכון. אבל הטבע שלנו מנוגד לכוח ההשפעה הזה.
תלמיד: מעקם את הפרצוף – מה? לא הבנתי
מורה: בוא נתאר לעצמנו שקיים כזה כוח שאנחנו לא יכולים להרגיש אותו כי אנחנו מנוגדים לו, הוא אך ורק משפיע ואנחנו בתכונות שלנו הפוכים אליו, כלומר רק מקבלים . ונגיד שהגיע הזמן בהתפתחות האנושות שנשיג אותו. אז כדי להשיג אותו, אני צריך במשהו להיות מכויל לכוח הזה , כלומר להיות דומה לו. כך בעצם עובדים חמשת החושים הטבעיים שאיתם נולדנו.
תלמיד: תסביר בבקשה
מורה: כל התפתחות האנושות החלה בפילוסופיה היוונית. בזמן מסויים זה נעצר מכיוון שהתפתחות האנושות דרשה מחקר שיהיה אפשר להתבסס עליו בצורה מדעית. כלומר שיהיה מהימן ותקף. לכן הפרדיגמה שהחליפה את החוכמות הפילוסופיות הייתה הפסיכולוגיה הביהביוריסטית שהתבססה על צפייה בשטח כאשר האדם נחשב ללוח חלק והסביבה מעצבת את דמותו. אפשר לעשות ניסוי, לחזור עליו, לקבל פידבק ולרשום את התוצאה.
גם גישה זו הוחלפה. היא הוחלפה בפסיכולוגיה הקוגניטיבית. למה? מה גרם להחלפת הפרדיגמה? יש חוק בטבע שמקדם את ההכרה והמודעות שלנו כך שבסופו של דבר, כל אמת סופה להתגלות. ומכיוון שהאדם איננו אך ורק תוצר של הסביבה אלא גם של גורמים פנימיים וגנים לכן גם הם וגם הפיזיולוגים הוכיחו שניתן להשפיע על האדם על ידי שינוי במערכת המוחית שלו שמורכבת מגרויים חשמליים ותרכובות כימיות.
תלמיד: את זה אני יודע, עדיין לא חידשת לי כלום! תקצר בבקשה!
מורה: הפרדיגמה שאני מדבר עליה מגלה לנו שמעל כל אותם קשרים חשמליים וכימיים קיים כוח אחד. הכוח הזה לא משתנה, יש לו פעולה בכיוון אחד. זה כוח השפעה טהור. אבל מכיוון שאנחנו הפוכים אליו אז כשהוא פועל עלינו אנחנו לא מרגישים אותו וגם לא יכולים לפעול כמוהו , אנחנו כאילו שוברים את קרן ההשפעה שמגיעה ממנו ופועלים על ידי הטבע שלנו שהפוך ממנו.
תלמיד: תיאוריה נחמדה אבל למה אני אמור להאמין לה?
מורה: ומי בדיוק האמין לחוקרים הראשונים שגילו שהמוח שלנו מתפקד בצורה חשמלית וכימית?
כמה זמן לקח עד שהפסיכולוגיה הקוגניטיבית שחידשה בכך שקיימת "קופסא שחורה" שמכילה מטען ומרכיבים פנימיים, הצליחה לשכנע בצדקתה?
כמה טיעונים "הגיוניים" העלו נגד הטענה שהארץ מסתובבת סביב השמש?
ואפילו כמה זמן לקח לקופצים לגובה להבין איך לקפוץ עד לאותו הרגע שהגיע בחור צעיר בשם דיק פוסברי ועל ידי חישוב ביומכאני שינה את כל הענף?
מה שאני רוצה להגיד הוא שכל פרדיגמה חדשנית מלווה היא בהתנגדויות שבחלקן עשויות לנבוע על ידי טענות הגיוניות של חוקרים בעלי מוח בריא. אבל החידוש בכך שאפקט הפרפר שפועל בעולם הגלובלי שלנו איננו פועל אך ורק ברובד אותו אנו יכולים למדוד בכלים שנולדנו איתם אלא ברובד נוסף שהוא עדיין ניסתר מאיתנו וזאת בגלל התפיסה שלנו המוגבלת, הוא הדבר שיוביל את כל המחקרים והתיאוריות החדשות, מאפקט הפרפר, הפיזיקה הקוונטית, דרך חכמת ההמונים ועוד. ויותר מכך – לעם שלנו, לעם ישראל קיים תפקיד מכריע במערכה הזאת. העם שלנו הוא הראשון שאמור ליישם ולממש את אותה השיטה שתכייל את תכונותיו כך שיוכל להרגיש את הכוח שדיברתי עליו ואף להיות איתו ביחסים כאלו כך שיוכל לגרום להרחבת השפעתו, על המדינה שלנו ועל העולם כולו. העולם הזה שאתה חווה כרגע ניקרא עולם התוצאות ואילו הכוח הזה שאני מדבר עליו הוא הגורם והשורש לכל ההתרחשויות שאנו חווים בעולם הזה. כן – סוף מעשה במחשבה תחילה, ולמרות שזה נשמע עתידני זה התגלה על ידי קבוצת אנשים, כן בפועל, וכן בזמן הזה.
למה אתה חושב שאומות העולם באים ותובעים דווקא מאיתנו, ממדינת ישראל, למה דרום קוראה אנטישמית? למה לא הם ולא העולם רואים את הצד השני של ישראל שבזמן מלחמה מאפשר להעביר להם משאיות של מצרכים ותרופות?
אני אגיד לך למה – כי בתת מודע שלהם הם מרגישים שיש לנו מפתח למשהו ענק. אבל הם לא יודעים מהו. ודווקא העם שלנו הוא הראשון שצריך לפתוח את הפתח לתפיסה החדשנית הזו, להיות המעבר לפרדיגמה חדשה שצריכה להאיר את העולם.
תלמיד: ואיך בדיוק מגיעים לכוח הזה?
מורה: על ידי חיבור.
תלמיד: חיבור של מה בדיוק?
מורה:חיבור בין בני אדם. על ידי השיטה, יצרנו בתוכנו מנגנון תפישה חדש. יחד אנחנו יוצרים רשת של רצונות, רשת של השפעה שנמצאת בכיול עם אותו הכוח העליון, ואז אנחנו גם מרגישים אותו.
תלמיד: ואז?
מורה: אתה זוכר את חוק מספר 1 של ניוטון?
תלמיד: תזכיר לי...
מורה: חוק מספר 1 של ניוטון מדבר על כך שגוף ישאף להישאר במנוחה, זהו מצב בו כל הכוחות הפועלים שווים לאפס ולכן הוא בשיווי משקל. כך בדיוק אנחנו. אנחנו רוצים להגיע לאותו המצב המאוזן, שיחד עם כל הרצונות והמחשבות, נרגיש כאחד, ואז נהיה ברגיעה, בהרמוניה, בהרגשת הטוב כאחד..זה אותו המצב ממנו נבראנו, אבל לא נהיה כעובר חסר מודעות אלא נשיג אותו ממש בחושים.
ואז - הכול יסתדר ויבוא על מקומו בשלום
תלמיד: ולשיטה הזאת יש שם?
מורה: כן, לשיטה הזאת קוראים : חכמת הקבלה
|