לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-03-2014, 00:07
  מיכאל חי מיכאל חי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.04.10
הודעות: 1,159
פורים שמח


ולפטור בלא כלום אי אפשר
כדאי מאד לקרוא את המאמר הזה על המגילה של יהודי יקר וחכם
ומי שמטרידים אותו הדברים הכתובים בו,ובכן כדאי לו להיות מוטרד
אל תדמי בנפשך וגו', כי אם החרש בעת הזאת,
ריוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר, ואת ובית אביך תאבדו."
ולכאורה, תמיהות רבות וקשות בפסוק זה:
א. כיצד ניתן להבין את תשובת אסתר למרדכי שהיא בסכנת נפשות?
והרי ממי אפשר לדרוש מסירות נפש עבור הצלת ישראל אם לא מאסתר המלכה הצדקת?
כי הרי אם תתקיים ח"ו הגזרה שהיתה לא על ממון או עבדות,
אלא להשמיד להרוג ולאבד ח"ו, אז למה לה חיים?
ואם כך מן הראוי שתסכן את נפשה, אולי תוכל להציל.
ב. תיפלא תשובת מרדכי: "אם החרש תחרישי", כי אם אתה יודע בוודאות ,
מרדכי שישועת ישראל בוא תבוא, כיצד אתה מרשה לעצמך לדרוש מאסתר
שתסכן את עצמה ללא צורך, ומה אכפת לך אם תבוא הישועה ממקום אחר?
ג. ועוד יש לדקדק במה שאומרת אסתר: "ואני לא נקראתי...זה שלושים יום"
מה נפקא מינה למרדכי כמה זמן לא נקראה?
הרי העיקר הוא שבלא קריאה אי אפשר לה שתבוא.
ד. ולמה אומר לה: "ואת ובית אביך תאבדו", הרי זה בית אביו !?
ה. ותמוה ביותר...הרי אתה יודע מרדכי שהגורל היה בי"ג בניסן
ונקבע לי"ג באדר לשנה הבאה, דהיינו עוד אחד עשר חודשים,
אם כן מדוע אתה דוחק אותה מייד [!!!] שתעמוד לפני המלך בלא קריאה מצדו,
הרי וודאי יקרא לה בזמן הארוך הזה בין כך, ואז תציע בקשתה, ולא תצטרך למסור נפשה,
או לסמוך על הנס?.
ועל כל זאת אומרת לו הדסה היא אסתר המלכה:
אכן דודי צח ואדום דגול מרבבה, הנני מוכנה למסור את נפשי להצלת כלל ישראל, אבל למה
הבהילות הרי חודשים רבים עד ביצוע הגזרה, ומדוע לא אמתין?
ואל תחשוב שאצטרך להמתין עוד זמן רב עד שאקרא למלך,
"כי לא נקראתי זה שלושים יום" , ומלך זה הרי ידוע לך שאינו
מהכובשים את יצרו בלשון המעטה, עוד זמן מועט יקרא לי, ולא נצטרך לסמוך על הנס,
ותבוא הישועה בדרך הטבע.
עונה לה מרדכי תשובה שטמון בה יסוד עמוק ורעיון נשגב,
אותו כולנו צריכים להפנים, לזכור, וליישם!
לפני ניתוח תשובתו נקדים להתבונן בטבע מטבעי האנושי:
מוטבע בנפש האדם להיות אסיר תודה לאיש חסד אשר גמל עמו טוב.
ממילא יוצא שכל הלך רוחו ונפשו ואפילו שיטת חייו של מקבל ההטבה
מושפעים מהמטיב, ולאט לאט הופך המטיב ל"מדריך" של מקבל ההטבה
גם בענייני רוחניות.
השל"ה בשער האותיות אות ה' מביא וז"ל: " ויפייסנו בענינים שאוהב התינוק ותאוה להם כדי
שילך בסבר פנים יפות ללמוד, וכאשר יגדל וימאס במתנות הקטנות שנתן לו בתחילה, אז יתן לו
מתנות אחרות כפי תאוותו."
הרי מבואר שעל ידי טובת הגוף, מושכים את לבות בני האדם להיותם כרוכים ומצייתים
למטיב עמהם גם בענייני הנשמה.
ועתה נראה בבירור מה היתה כוונתו של מרדכי בבהילות בה הוא שולח את אסתר
לשליחותה, מביא כ"ק הבעל אוהב ישראל מאפטא בסיפרו שאומר מרדכי:
רבונו של עולם !, "אם החרש תחרישי בעת הזאת, אם לא גואל אתה את ישראל
עכשיו על ידי אסתר המלכה דייקא, פוחד אני שריוח והצלה יעמוד ליהודים,
ממקום אחר, דהיינו שיחפשו פרנסתם וישועתם מסטרא אחרא ר"ל,
וזאת ע"י שיפרקו ח"ו עול מלכות שמים!!!"
מרדכי פוחד שמא יקדימנו אחד מהפושעים פורקי העול מלכות שמים, והוא יפעל לישועתם,
ועל ידי כך יפעל את כניעתם אליו !!!! ואז אבדה ח"ו רוחניות
העם והם יסורו מדרך הטוב ויבחרו דרכי עקלתון לכפור בקבלת אבות.
ואמנם הנה ראו ראינו אשר "חוזה מדינת היהודים" הרצל [השם ירחם על נשמתו] רצה לסבב ישועה
לכל היהודים על ידי מה?? על ידי הליכה לראש הגאלחים [האפיפיור]כדי להשיג אצלו הסכמה
ואפשרות להתנצרות המונית של כלל ישראל [היל"ת הבל יפצה פה]...
ועוד בן גוריון וחבר מריעיו שגרורותיהם אנו סובלים עד עצם היום הזה,
גם הם ידעו מדרך "ישועה זו", ורצו [ואף הצליחו לעת עתה] לסבב ה"ישועה"
על ידי היות ישראל "עם ככל העמים" רח"ל....
לכן אומר מרדכי לאסתר המלכה: אמת נכון מה שבפיך שלכאורה יש עדיין
זמן להמתין, אולם אם תחרישי בעת הזאת, מה נעשה אם רויח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר
מסטרא דמסאבותא? ואז בלי ספק את ובית אביך-
בית אביך רומז לקבלת אבותינו בית ישראל סבא, ח"ו תאבדו,
לשם כך אני מזרזך, לכי מהר סכני נפשך, ותהי את מלאך מושיע לישראל
למען ימסרו לנו ישראל לבותיהם ונשמותיהם, שאנו בוודאי ובבירור
נמשיכם ונדריכם בדרך התורה והיראה לתפארתם ולתפארת אבותם,
לאבינו שבשמים !
ובזאת הטענה ניצח מרדכי הצדיק את טענות אסתר המלכה,
והיא אכן הודתה לו והלכה תיכף.
ועכשיו מובן כפשוטו:קיימו וקבלו היהודים.
לדאבוננו הרב, הנה בשעת הגזירה הנוראה, והסתרת הפנים החשכה
והאפלה שבימי השואה הנוראה, הוסתרו גם מרדכי הצדיק, גם עצתו
הקדושה, גם אסתר המלכה, והמלך בעצמו הסתתר !!!
וקל מאד להבין איך הגיעו בני בליעל, פורקי עול, שליחי
הסטרא ד'מסאבותא, "והושיעו את ישראל" "אתחלתא ד'גאולה" פחחחח...
ולמגינת לבנו נהו אחריהם המוני בית ישראל, והפקידו בידם
את שלומי אמוני ישראל, דרדקי, תנוקות של בית רבן
שאיתם חולל מרדכי את הנס, הפעם בדורותינו,
נשלחו לכבשני השמד של "משרד החינוך".
והנה לא צריך ללכת רחוק כדי לראות לאן הובילו
ה"גואלים", ה"משחררים", "גבורי החיל", ש"גאלו" את העם,
אפשר להסתכל כה וכה במציאות יומנו כדי לראות את "הגאולה".
אולם לא אלמן ישראל !
יש תקוה, נסתרות דרכי ה'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 17-03-2014, 00:10
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
אוקי עברתי ברפרוף על דבריו
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "איך בלי לקרוא את מה שהוא כתב,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Tom.Cruise
איך בלי לקרוא את מה שהוא כתב, אתה יודע שזלזול שלי לא במקום?

אגב, מגיע לו זלזול ממספר סיבות:
1. הוא מפיץ תעמולה שמקדמת את הדת היהודית, שהיא כמו כל הדתות הזיה ו\או אשלייה ו\או שקר ו\או טיפשות.
2. הוא מפיץ תעמולה אנטי ציונית ומדבר סרה במייסדי המדינה
3. בשביל הנ"ל, הוא מעוות את המשמעות של הפרק, וזאת זילות של המקרא.
4. אם מתעמקים בפרשנות החדשה שהוא נתן לדברי מורדכי, אז המשמעות היא הפוכה, סוג של חילול השם...

1.לדעתך.רוב העולם כנראה חולק עליך.
2.אין כאן תעמולה אנטי ציונית,סתם טיפשות חרדית קלאסית מבית היוצר של סאטמר.אמנם דיבר סרה בהרצל אבל אני רואה כאן רק התנגדות לחילונות,שום דבר מעבר.
3.מפרש אחרת פירוש שלא נראה לך,לא מעוות.בתור אחד שנגד הדת אתה יוצא לכבודו של מקרא?
4.אולי,אז מה?
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 17-03-2014, 18:26
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אוקי עברתי ברפרוף על דבריו"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי maorhag
1.לדעתך.רוב העולם כנראה חולק עליך.
2.אין כאן תעמולה אנטי ציונית,סתם טיפשות חרדית קלאסית מבית היוצר של סאטמר.אמנם דיבר סרה בהרצל אבל אני רואה כאן רק התנגדות לחילונות,שום דבר מעבר.
3.מפרש אחרת פירוש שלא נראה לך,לא מעוות.בתור אחד שנגד הדת אתה יוצא לכבודו של מקרא?
4.אולי,אז מה?


לא אמרתי שהוא מצדיק סקילה, אמרתי שהוא מצדיק זלזול....

1. מזל שצבע השמיים זה לא שאלה דמוקרטית...

2. ובן גוריון... מי שבוחר לגור פה, ומדבר סרה ביהודים שהקימו את המדינה, בעיני לפחות מצדיק זלזול... אגב לא עשיתי סקר, אבל אני מאמין ומקווה שרוב החרדים לא מסכימים איתו לגבי הציונית...

3. קודם כל אפשר להיות נגד דתות, ועדיין לכבד את התנ"ך (ויצירות אחרות). התנ"ך זאת יצירה תיאולוגית, פילוסופית, היסטורית, וספרותית, בת 3500-2000 שנה, יש כבוד. חוץ מזה שזה לא נוגע לדעה שלי, הייתי מצפה שאדם דתי יכבד את התנ"ך, ומה שהוא עושה לא נקרא לפרש, כי הוא לא מבסס את הפרשנות שלו על כלום ולא מנמק אותה, הוא משאיל, וממציא דרשה, שזה לגיטימי כשעושים את זה במוצהר ולא בתחפשות (פורים) של פרשנות.

4. נו אז אם הוא רצה לברך, ויצא מקלל, זה מצדיק זלזול...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 17-03-2014, 23:40
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Tom.Cruise שמתחילה ב "1. אני מפיץ את הבשורה ;)..."

1.שמעתי על הצד שלכם,הספיק לי ממנו,תודה.
2.קראתי,הרעיון של הציונות לא כולל בשום מקום סגידה להרצל.שוב,אתה יכול להאמין בציונות ולשנוא את מקימי התנועה הציונית,זה לא סותר.
3.אני לא מבין איך היחס בכלל אפשרי...יצירה? מה זה בכלל אומר? ספר שכולו חדור במצוות וחוקים וענישה על עבירה על החוקים האלה,אם אתה מאמין שהסיבה הראשונה בכלל לא קיימת ממילא כל זה בולשיט מוחלט...אם מחר מישהו יכתוב לי ספר כזה על מפלצת הספגטי והוא יכתוב את זה ברצינות אני לא "אכבד את זה כיצירה" אלא אשלח אותו ואת כל מי שקורא את זה למוסד פסיכיאטרי מיד.
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 18-03-2014, 01:15
צלמית המשתמש של maorhag
  maorhag maorhag אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.01.06
הודעות: 3,979
שלח הודעה דרך MSN אל maorhag
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי liorif שמתחילה ב "למה אתה אומר שכולו חדור..."

התנ"ך באופן כללי חדור במוטיב שיש בורא לעולם והוא נתן חוקים,גם אם זה לא בא לידי ביטוי בכל ספר ובכל פסוק.
לגבי קוהלת-"סוף דבר הכל נשמע את האלוהים ירא ואת מצותיו שמור" זה סיכום הספר וגם הסיבה שחכמים לא גנזו אותו.
גם איוב כולו בנוי על זה שיש בורא והוא העניש את איוב ומשם כל השיח בינו לבין רעיו,שלא לדבר על זה שהוא מתגלה בעצמו בסוף הספר...
זה לגבי מציאות הבורא שהוא כפר בה.לגבי המצוות:מפורש בתנ"ך בעשרות מקומות שאותו בורא גם נתן מצוות,בהנחה שאתה מקבל את מציאותו של הבורא ובהנחה שאתה מסתמך על התנ"ך בכללותו כטקסט אמין מניין לך לזנוח את אותן מצוות?
_____________________________________
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eshely77
אני בוחר לסכן את חיי חיילי צהל.


נערך לאחרונה ע"י maorhag בתאריך 18-03-2014 בשעה 01:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 18-03-2014, 01:30
  liorif liorif אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.02.05
הודעות: 2,953
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "התנ"ך באופן כללי חדור במוטיב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי maorhag
התנ"ך באופן כללי חדור במוטיב שיש בורא לעולם והוא נתן חוקים,גם אם זה לא בא לידי ביטוי בכל ספר ובכל פסוק.
לגבי קוהלת-"סוף דבר הכל נשמע את האלוהים ירא ואת מצותיו שמור" זה סיכום הספר וגם הסיבה שחכמים לא גנזו אותו.
גם איוב כולו בנוי על זה שיש בורא והוא העניש את איוב ומשם כל השיח בינו לבין רעיו,שלא לדבר על זה שהוא מתגלה בעצמו בסוף הספר...
זה לגבי מציאות הבורא שהוא כפר בה.לגבי המצוות:מפורש בתנ"ך בעשרות מקומות שאותו בורא גם נתן מצוות,בהנחה שאתה מקבל את מציאותו של הבורא ובהנחה שאתה מסתמך על התנ"ך בכללותו כטקסט אמין מניין לך לזנוח את אותן מצוות?


אבל אתה אומר שהחילוני לא יכול לברור את המוץ מהתבן אלא חייב לקבל את כל החבילה, אבל כלל לא ברור לי מדוע.
אני יכול להתעלם מ"סוף דבר" של קהלת כי מבחינתי זה לא רלוונטי אך בו זמנית לאמץ את התובנות הקיומיות שלו שלדעתי הן רלוונטיות גם לזמננו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-03-2014, 02:52
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "אוקי,הוא דיבר על "התנ"ך" בכללותו"

סתם הרהורים על משהו שאני מבין

איש לא יודע מי כתב את הקוראן-מחמד רק חלם אותו
מסתבר שהיו מספר גרסאות עד שהחליף השלישי עותמן ערך לגירסה אחת כתובה ב650 לספירה בערך (והרגיז את השיעים שמאשימים אותו בזיוף)
בהמשך היו אין ספור חדיתים שהן מין סיפורי-מסורת המשך שהועלו על כתב,מסתבר שכמעט כולן היו מגמתיות-פוליטיות וחלקן אף סתרו זו את זו כולל יחוסים לפעולות הנביא בארועים שקרו הרבה לאחר מותו.
ואם זה לא מספיק ניסו חכמי האסלם לעצור את שטף ה"יצירתיות" ונעלו את שערי האג'תיהאד כלומר "חלס תפסיקו להמציא".........ואז המציאו את שיטת הפאתווה...........

עכשיו לך תסביר את זה ל 1900000000 מאמינים ברחבי הגלובוס
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 18-03-2014, 23:26
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "ומהו אותו בסיס?"

פחות או יותר על בסיס סטטיסטי לדעת רוב האנושות
יש אלוהים
הוא נתן תורה


מפה מתחילות פרשנויות אנושיות

כמו למשל ציטוט אלוהי

ז זָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ. ח שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד, וְעָשִׂיתָ כָּל-מְלַאכְתֶּךָ. ט וְיוֹם, הַשְּׁבִיעִי--שַׁבָּת, לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ: לֹא-תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ, וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ. י כִּי שֵׁשֶׁת-יָמִים עָשָׂה יְהוָה אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ, אֶת-הַיָּם וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּם, וַיָּנַח, בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי; עַל-כֵּן, בֵּרַךְ יְהוָה אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת--וַיְקַדְּשֵׁהוּ

ואז ציטוט ארצי (משה)

וַיַּקְהֵל משֶׁה אֶת כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם אֵלֶּה הַדְּבָרִים אֲשֶׁר צִוָּה ה' לַעֲשׂת אֹתָם. שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַה' כָּל הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה יוּמָת. לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל משְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת.

וציטוט אלוהי
לֹא תִשָּׂא אֶת-שֵׁם-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לַשָּׁוְא: כִּי לֹא יְנַקֶּה יְהוָה, אֵת אֲשֶׁר-יִשָּׂא אֶת-שְׁמוֹ לַשָּׁוְא

ויחזקאל אומר
א ויהי דבר-יהוה, אליי לאמור. ב בן-אדם, הינבא אל-נביאי ישראל הניבאים; ואמרת לנביאי מליבם, שמעו דבר-יהוה. ג כה אמר אדוניי יהוה, הוי על-הנביאים הנבלים, אשר הולכים אחר רוחם, ולבלתי ראו. ד כשועלים, בחורבות--נביאיך ישראל, היו. ה לא עליתם בפרצות, ותגדרו גדר על-בית ישראל, לעמוד במלחמה, ביום יהוה. ו חזו שוא, וקסם כזב--האומרים נאום-יהוה, ויהוה לא שלחם; וייחלו, לקיים דבר. ז הלוא מחזה-שוא חזיתם, ומקסם כזב אמרתם; ואומרים, נאום-יהוה, ואני, לא דיברתי. {ס}
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 18-03-2014, 18:40
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "1.שמעתי על הצד שלכם,הספיק לי..."

1. קודם כל אני לא "כופר במציאות הבורה".
כאילו, אני כן. אני לא מקבל את הראשון משלושה עשר העיקרים, אבל אני לא אוהב את ההגדרה הזאת, סמנטית זה נשמע כמו התכחשות. אני לא מתכחש, אני מסרב להשתתף באשליה \ הזיה \ שקר\ טיפשות שנקרא דת.

יכול להיות שנמאס לך לשמוע על זה, ואני מבין אותך, אתאיסטים מעצבנים גם אותי, בייחוד המציקים. עד השנה- שנתיים האחרונות השתדלתי לשמור את הדעה שלי לעצמי פשוט כי זה נושא שיחה מעיק. בזמן האחרון השתכנעתי שדת, ו"צורת חשיבה קסומה" (Mythical thinking) מזיקה. היא מזיקה לאדם שמאמץ אותה, היא מזיקה לסביבה הקרובה ולחברה שלו, והיא מזיקה לאנושות כמין. צורת חשיבה כזאת מזיקה, כי היא מבטלת מחשבה עצמאית, יצירתית והטלת ספק. היא מדכאת את הרצון להבין את היקום, ואת האמונה ביכולת האנושית להבין את העולם סביבנו. והכי חמור שרוב הדתות, כמנגנון שליטה חברתית כופות את צורת החשיבה והערכים שלו על הסביבה, הן כופות את המבנה החברתי שהן חלק ממנו, ומדכאות את הנטייה האנושית להעריך מחדש ולנסות לשפר את המבנה החברתי שסביבם.

בגלל זה חשוב שאנחנו כמין נתנער מתופעות הילדות הללו. תופעות חברתיות שהתאימו לנו כשחברה האנושית הייתה צעירה, כמו חברים דמיוניים לפעוט, לא מתאימים לחברה האנושית המודרנית.

3. אני חושב שההגדרה שלנו למושג "מכבד" שונה... אני לא צריך להסכים עם משהו או לקבל אותו בשביל לכבד.
התנ"ך (וחיבורים אחרים) מייצג את ההיסטוריה, הפוליטיקה, הפילוסופיה והיצירה התרבותית (לפחות חלק) של העם היהודי במהלך האלף הראשון וסוף האלף השני לפני הספירה. התנ"ך מציג ודוגל בתפיסת עולם תאולוגית שהתאימה לעם היהודי לפני שלושת אלפים שנה, התנ"ך מציג קודיפיקציה של החוקים החברתיים של החברה היהודית לפני 3000+ שנה. תפיסת העולם והחוקים האלה לא מתאימים לחברה שלנו היום, אבל זה לא מבטל את התנ"ך עצמו.

אגב, גם היהדות עצמה מסכימה איתי, בגלל זה הצורך "לפרש מחדש" את ההלכה...

ציטוט:
אם מחר מישהו יכתוב לי ספר כזה על מפלצת הספגטי והוא יכתוב את זה ברצינות אני לא "אכבד את זה כיצירה" אלא אשלח אותו ואת כל מי שקורא את זה למוסד פסיכיאטרי מיד.

אני שמח שאנחנו מסכימים על התוקף של ההלכה היהודית כדרך חיים...
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 18-03-2014, 23:44
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
די כבר עם הקשקוש הזה שאין סתירה בין דת למדע
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "תאמין לי שאם היית חי אז גם היית אומר שזה לא רלוונטי"

יש סתירה מהותית ביותר - בעוד המדע מסוגל (ורוצה!) להכיל שינויים, עד כמה שיהיו יסודיים, בהנחות היסוד שלו - הדת לא סובלת דברים כאלה.
מבחינה מדעית, אם עכשיו יחקרו וימצאו (במחקר מדעי אמפירי אמיתי) שכוח הכבידה נוצר ע"י ענקים בלתי נראים שדוחפים את כל הדברים אל הקרקע, אז מעתה והלאה זו תהיה הנחת היסוד במחקרים מדעיים הנוגעים לנושא הכבידה.
אתה רואה שינוי כזה שמתקבל בדת? מישהו יחקור (אם נתעלם מהשאלה שאיך בדיוק אפשר לחקור משהו בהסתמך על משהו שנכתב לפני אלפי שנים ואין שום דרך לבדוק אותו כיום) ויגיע למסקנה שנניח אלוהים היה פה בדיוק יום אחד על כדור הארץ, ברא רק את השמש והסתלק מכאן ומעולם לא חזר, וכל מה שנכתב עליו מאז היו סתם ספקולציות ומשאלות לב?

בקיצור, המדע מנציח את ההתקדמות והעתיד ושואף לביקורתיות ולשינוי, בעוד הדת מנציחה את העבר (וגם אז, לא בצורה מדוייקת בכלל) ומקצינה אל מול שינויים. אז הדת והמדע הם שני הפכים שונים.
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 23-03-2014, 14:32
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
לא יודע מה מה לגבי דתות אחרות, אבל הדת היהודית לא תשתנה לעולם.
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "לא, הדת כן פתוחה לשינוי - אך רק אם הוא מינורי"

הדת היהודית מבוססת על הידיעה והאמונה המוחלטת, שהעולם הזה לא נברא כך סתם אלא לצורך מסוים ושיש מי שמנהל את העולם הזה והוא שיצר אותו, והוא הכתיב מערכת חוקים.

אתה יכול לנסות להבין תהליכים שגדולים מאיתנו באמצעות המדע ולחשוב שהקשר בינהם הוא מקרי או שהם פשוט קיימים כי הם קיימים. יש מי שחושב אחרת ממך.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 23-03-2014, 15:44
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
שאלת לגבי הדת אם היא מסוגלת לקבל שינויים. אז כתבתי לך למה לא.
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אין לי בעיה שיחשבו אחרת ממני - אדרבא, כל אחד זכאי לחשוב מה שירצה ומה שעושה לו טוב"

האם בזה קיימת סתירה בין דת למדע? אז כנראה שכן. הדת היהודית קיימת 3300 שנה ומאמיניה יודעים למה תהליכים מתרחשים ומי אחראי עליהם. אם המדע מנסה להפריך את מה שהדת טוענת אז יש סתירה, או לכל הפחות אי הבנה.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 19-03-2014, 00:12
  Tom.Cruise Tom.Cruise אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.02.14
הודעות: 2,099
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי maorhag שמתחילה ב "תאמין לי שאם היית חי אז גם היית אומר שזה לא רלוונטי"

דת, זה קודם כל מנגנון חברתי (ההלכה, בתי כנסת), אני בכלל לא בטוח, שאם הייתי חיי אז, הייתי חושב שדת זה לא רלוונטי...

אני כופר בכל שלוש עשר העיקרים, אבל נראה לי הראשון הוא הכי מהותי...

אני לא מבין למה אני צריך "לזרוק לפח" את ההיסטוריה שלי וכמה חיבורים פילוסופיים וספרותיים, שהשפיעו על החברה האנושית בכלל... גם מהבודהיזם אני יכול לקרוא ללמוד ולכבד, בלי שום כוונה לאמץ את זה כדרך חיים... זה כמו... שלא הייתי גר בפירמידה, אבל אני עדיין מתרשם (לא שמישהו גר בהן, אבל בשביל האלגוריה...)

לגבי היחס היחס למדע, אתה צודק, בוודאי לעומת הדתות המונותאיסטיות האחרות, אבל אל תשכח את הפן החברתי. מהבחינה החברתית אני לא בטוח כמה ההלכה היהודית תורמת ליהודים, ובזמן האחרון היהדות מאמצת יותר ויותר את היחס הנוצרי למדע ולחדשנות.

יש סיפור על אייזיק ניוטון שממחיש את הנזק של Mythical thinking. שמעתי אותו לראשונה מהרצאה של Neil deGrasse Tyson. קודם כל צריך להבין שאייזיק ניוטון היה אדם דתי, נוצרי אדוק, ושהוא היה כנראה אחד המתמטיקאים \ פיזיקאים המבריקים שחיו על פני האדמה. ניוטון אחראי לכמה מהקורסים היותר קשים שסטודנט להנדסה, פיזיקה, או מתמטיקה מתמודד איתם. הוא היה הראשון שהבין וביסס את חוקי הפיזיקה הקלאסית, חוקי התנועה, כוחות וכבידה. את המתמטיקה מאחורי כל הפיזיקה הזאת, לפחות את הבסיס, הוא המציא פחות או יותר בסופ"ש אחרי שמישהו אמר לו שהוא לא יצליח. ניוטון היה הראשון שהסביר את התנועה של כוכבי הלכת, כלומר שני גופים שנופלים אחד לעבר השני, ומושכים אחד את השני ועושים אליפסות אחד סביב השני. מאידך גיסא, כשניוטון ניסה להבין איך כל ההשפעות ההדדיות בין כל כוכבי הלכת עובדות, הוא הסתבך, החליט ש"אלוהים עשה את זה" והאדם לא יכול להבין דברים אלוהיים, ועזב את הבעיה.... כשהוא התקשה להתמודד עם הבעיה הוא אמר "זה קסם" או "זה אלוהים" והתייאש... העניין שהכלים המתמטיים בשביל לפתור את הבעיה הזאת, היו צריכים להיות להיות קלילים בשבילו. יחסית לבעיות אחרות שהוא פתר, הבעיה הזאת היתה צריכה לקחת לו אחר צהריים, וזה כולל שנ"צ. הוא הסתבך, אז אולי גם איזה ערב...

וכמו שז'וזו חלאסטרה היה אומר: "ותחשבו על זה. אויויויהוהיוי"


-----
זאת לא ההרצאה, אבל הוא מזכיר את זה גם פה:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

נערך לאחרונה ע"י Tom.Cruise בתאריך 19-03-2014 בשעה 00:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 24-03-2014, 06:36
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,942
בדיוק
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי מיכאל חי שמתחילה ב "לא יודע על איזו קבוצה שניה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיכאל חי
אין שום סתירה בין אמונת חכמים
"על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"
לבין לימוד עצמי לשאול שאלות ולקבל תשובות
הרי כל הגמרא שלנו מבוססת על תירוץ ודחיה עד ליבון העניין
למרות זאת חשוב מאד לזכור את הבסיס שדורות ראשונים הקנו לנו
לכן הסיכון ב"חידושי תורה" רפורמים מצוצים מהאצבע ולא נטועים עמוק.
זה אולי נחמד כליצנות פורימית - אבל לא מעבר.


כשדורשים ממך את אותה "אמונת חכמים" - לא דורשים אותה על אותם ראשונים - ענקים שבענקים שגאונותם מעידה על דבריהם - ולכן אין מקום בכלל לדרוש את אותה אמונה.
דורשים אותה הקטנים שבקטנים - החיים בימנו.
זה לא גנב,
וזה לא אנס,
ולזה יש רוח הקודש - אז כל דבריו אמת,
וזה מצא תירוצים רבים ללשון הרע שהוא מוציא על יהודים כשרים.
ואם ראית רע במעשיהם, או פגם מהותי בחידושים שלהם - עצום עיניך.
זו "אמונת החכמים" שמדברים עליה.
לא אמונה ברבי שמעון בר יוחאי או משה.



ולפעמים, צריך לזכור - שלעיתים "גדול הדור" הוא יפתח.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 24-03-2014 בשעה 06:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:47

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר