היי,
זאת שאלה לא שגרתית בכלל ואני מקווה שיש כאן את המומחה שיידע לענות על זה.
אנחנו עובדים על הדמיית טיסה של מיסטר 4 (Dassault Mystere iv), ווטור (Sud Aviation Vautour) שהיו בשירות חיל האוויר במלחמת ששת הימים. יש דבר אחד במטוסים האלה שלא הצלחתי למצוא עליו תשובה שאני משוכנע ב100% שהיא נכונה: האם המייצבים האחוריים פועלים כמקשה אחת, או מתקפלים לשתי חתיכות?
הנה הדמייה שמישהו אחר עשה, בה הם פועלים כמקשה אחת:
הנה עוד תמונה הפעם של סופר-מיסטר שנדמה לי שהמייצבים כאן פועלים כמקשה אחת (אמנם זה דגם אחר ממיסטר 4, אך אני מאמין שמנגנון הייצוב פועל בצורה דומה בשניהם כי בתמונות המייצבים נראים דומים מאד).
אני חושב שאולי אפילו יתכן שמנגנון הייצוב במטוס הזה פועל עם שתי מערכות, אחת שמקפלת חלק מהכנף והשניה שמפעילה את כל הכנף כמקשה אחת, וזה מסביר את חוסר הוודאות כאן.
יש לי בעיה דומה עם הווטור. גם לגביו אני אבוד ולא יודע מה לעשות...
עזרה ????
נערך לאחרונה ע"י ahillel בתאריך 03-03-2014 בשעה 08:39.
בקשר לווטור זה תלוי באיזה מטוס ספציפי. לחלק מהמטוסים היה מייצב והגה גובה בזנב (שתי חתיכות) ולחלק הזנב היה מונובלוק (מקשה אחת).
בקשר למיסטר אני לא בטוח, אבל אני משער שמשום שמדובר במטוס ישן יותר מהווטור בזנב שלו היו גם הגה גובה וגם מייצב.
ציטוט בנושא המיסטר מבטאון חיל האוויר מס' 62, עמוד 56 (כתבה על דני שפירא): "ועובדה היא שמטוסי חיל האוויר היו מצויידים בהגאי מונובלוק עוד לפני שקיבלו הטייסות הצרפתיות את החידוש הזה"
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "וזה מפני שהצרפתים קבלו קודם את המיסטר 2"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי DZZ
ואילו אנחנו דחינו אותם והעדפנו את ה-4. אם אינני טועה, זו הייתה המלצה של דני שפרא.
על זה כותב עזר ויצמן בספרו "לך שמים לך ארץ" שרוב המעורבים, כולל אותו, לחצו על דן טולקובסקי לרכוש את המיסטר 2 ולא להמתין למיסטר 4, ועקשנותו של טולקובסקי (אם אני זוכר נכון ויצמן כתב "עקשנותו הצודקת של דן") הובילה להמתנה למיסטר 4