[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://s.ytimg.com/yts/img/pixel-vfl3z5WfW.gif] התעשייה האווירית חשפה היום בסלון האווירי בסינגפור את הכטב"ם הבינוני החדש "סופר הרון" אח ל"הרון 1" (מחץ 1 או "שובל") הקטן ממנו ול"הרון TP" (מחץ 2 או "איתן") הענק.
המימדים החיצוניים של הסופר הרון גדולים אך במעט מאלו של ה"שובל", אולם הוא מצליח להפיק מהם יותר: כושר נשיאה כמעט כפול, הגדלה של זמן השהיה ושל הרום המירבי.
התעשייה האווירית (תע"א) חשפה היום את כלי הטיס הבלתי מאויש (כטב"ם) החדש מתוצרתה – "סופר הרון", בטקס חגיגי שהתקיים בסלון האווירי הבין לאומי בסינגפור.
מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס אמר: " אנו גאים להציג את הדור החדש של מל"טי התעשייה האווירית. סופר הרון מוביל את יכולות כלי הטיס הבלתי מאוישים מסוגו בארץ ובעולם. כלי טיס חדש זה מבוסס על מל"ט ההרון של התעשייה האווירית אשר זכה להכרה בין לאומית בהישגיו הייחודיים ויכולותיו המתקדמות."
סופר הרון פותח בתע"א על מנת לענות לצרכים המתקדמים בקרב לקוחות מובילים. המל"ט החדש כולל מנוע דלק כבד (דיזל) של 200 כוחות סוס ומערכת הנעה מתקדמת אשר משדרגים באופן משמעותי את ביצועיו ויכולותיו השונות, כולל כושר הנשיאה ושיעור הטיפוס. מהירותו של הסופר הרון מגיעה ל- 150 קשר ויותר.
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, ליד הסופר הרון. צילום: יח"צ
מערכות האוויוניקה המתקדמות של הסופר הרון (בעלות יתירות משולשת), מערכות ממוחשבות נוספות, יכולות עיבוד מתקדמות, הספק חשמלי מוגבר וארכיטקטורת מערכת המאפשרת שילוב יעיל ופשוט של מטע"דים (מטענים ייעודיים) מתקדמים, מחזקים את פוטנציאל ההתפתחות העתידי של המל"ט. למערכות סופר הרון תצורות מרובות שיכולותיהן המבצעית הוכחו בהצלחה רבה למשימות מודיעין, עקיבה, זיהוי, רכישת מטרות, סיור ימי ועוד. ריבוי החיישנים, מערכות תקשורת מהשורה הראשונה ויכולות מוכחות לשילוב במרחב האווירי מהוות נדבך נוסף וחשוב ביכולותיו המתקדמות של סופר הרון.
התעשייה האווירית ידועה כחלוצה ומובילה עולמית בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים; משפחת ההרון נחשבת למובילה מסוגה בעולם. היא פעילה מבצעית בחיל האוויר הישראלי ובנוסף ההרון הוכיח את אמינותו ועליונותו בשירות מבצעי אצל עשרות לקוחות מובילים באזורי מפתח שונים ברחבי העולם. המל"טים השונים מתוצרת התעשייה האווירית צברו במשותף מעל למיליון ומאה אלף שעות טיסה מבצעיות, מתוכן צברו המל"טים ממשפחת ההרון כמאתיים וחמישים אלף שעות טיסה מבצעיות בארץ ובעולם.
סופר הרון – תעודת זהות
ביצועים
רדיוס פעולה – בתקשורת קו ראייה (LOS ) – מעל 250 קילומטרים, בתקשורת מעבר לקו הראייה (BLOS )– מעל 1000 ק"מ (באמצעות תקשורת לווינית)
שהייה באוויר – עד 45 שעות
תקרת טיס - מעל 30,000 רגל
מהירות שיוט - 60-80 קשר
מהירות מקסימלית – 150 קשר ויותר
מידע טכני
משקל המראה מקסימלי – 1,450 קילוגרם
מטען מירבי (כולל דלק)– עד 450 קילוגרם
מוטת כנף – 17 מטרים
מאפיינים מרכזיים ויכולות עיקריות
מערכת הנעה מתקדמת - מנוע דלק כבד (דיזל) 200 כ"ס
מגוון תצורות המוכחות מבצעית למשימות מודיעין,,סיור ימי ועוד
יכולת רב מטע"דית / רב משימתית
יכולות המראה ונחיתה אוטומטיות
מערכת תקשורת מתקדמת ויכולת שילוב במרחב האווירי
יכולת נשיאת מטע"דים ומערכות על הכנפיים, במספר נקודות תלייה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כטב"ם חדש במשפחת ההרון של תע"א ה"סופר הרון""
http://www.israeldefense.co.il/?Cat...&ArticleID=5844
עצוב!
אתה מצפה לקבל ידיעה חדשותית מקצועית, אבל מקבל רק ציטוט של ההודעה לעיתונות כולל הרווחים הכפולים והמיותרים שהגיעו במסמך של התע"א.
וזה ממגזין שעוסק בביטחון ומחזיק אנשים בסינגפור במקום שבו חשיפת הכטב"ם התרחשה!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כטב"ם חדש במשפחת ההרון של תע"א ה"סופר הרון""
ב ynet כתבו ״היכולת של הסופר הרון לאסוף מידע משופרת גם בגלל האפשרות להפעיל מצלמות איסוף על הכנפיים״
סוף סוף אפשר להראות נקודות תליה על כתב״ם בלי כל מיני ספקולציות :-)
מעניין אם ניתן להוסיף לו מכלי דלק בצורה כזאת
איזה יופי אז זה מייתר את האיתן
גם טס יותר גבוהה וגם עולה פחות :-)
עכשיו רק צריך לקבל את האישור של מומחי האסתטיקה לענייני כטב״מים בפורום וזה יהיה מושלם.
אני מנחש שאתה מתבדח, אבל רק כדי שאף אחד לא יפספס את הנקודה:
הסופר הרון לא טס יותר גבוה מהרון TP (איתן)
רום מרבי
הרון 1 עד 30,000 רגל
סופר הרון קצת מעל 30,000 רגל
הרון TP עד 45,000 רגל
מעטפת ביצועים
הרון 1 עד 40 שעות שהייה מירבית || עד 250 ק"ג נשיאה || טווח LOS עד 250 ק"מ |
סופר הרון 200 כ"ס || 47 שעות שהייה מירבית || 450 ק"ג נשיאה (צריך לציין שהמשקל כולל דלק ושה"סופר" טס על דיזל שהוא דל כבד) || טווח LOS מעל 250 ק"מ
הרון TP עד 1,200 כ"ס || 36 שעות שהייה || 1,000 ק"ג נשיאה למשימה טיפוסית
לא נראה לי נכון להתייחס אל טווח BLOS, כל נתון שייכתב יהיה מונפץ ויושפע מטעמי צנזורה/מלמ"ב
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
המל"ט מסוגל לשאת מטע"דים (מטעני ייעוד, כמו פצצות וטילים) במשקל של עד 350 קילוגרמים, מערכת מכ"ם מסוג AIS, מטע"ד אלקטרו-אופטי רב-חיישן ומערכות מעקב אלקטרוניות. שילוב הסנסורים והמטע"דים מהווה שיפור משמעותי ביכולות איסוף המודיעין של המערכת בתווך הימי. כמו כן, התקשורת הלוויינית מאפשרת טיסה לאזורי משימה בטווחים ארוכים של כ-1,600 קילומטרים מהחוף.
"הרמס 900" מסוגל לטוס בגובה של יותר מתשעה קילומטרים בתנאי מזג אוויר קשים ולשאת כמות גדולה של מטע"דים.
מתוך ויקיפדיה:
משקל המראה מרבי: 970 ק"ג
מטע"ד: עד 350 ק"ג - לפי אלביט 450 ק"ג
מנוע: רוטקס 914
מהירות מרבית: 120 קשר
מהירות שיוט: 56 קשר
גובה טיסה מרבי: 33000 רגל
יכולת שהיה באוויר: 40 שעות
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "אפשר להוסיף להשוואה עוד כטב"מ..."
מעניין איך פתרו את הבעיה הקטנה כאשר בגובה כ-10 ק"מ שוררת טמפרטורה 50- והדיזל קופא...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...." (ש"י עגנון - חתן פרס נובל)
אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם
לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה
אני מניח שע"י ניצול מערכת קירור המנוע, שממילא מפיק עודפי חום, ניתן למנוע קפיאה בנקל. הבעיות שבהן נתקלים זה בהנעת מנוע קר באיזורים קרים מאד. פתרון אחד שראיתי בספרים הוא להדליק מדורה מתחת למנוע. לא מומלץ במיוחד.... בד"כ משתמשים במערכת חימום חיצונית, או, במטוסים גדולים, שהוכשרו מראש לפעילות באיזורי הקוטב - משתמשים במנוע העזר (APU) לחימום המנועים העיקריים.
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)
אומרים שהוא גם יודע לעשות אינצ'ים לשניה, רגליים לדקה, ומיילים לשעה, אולם הדובדבן שבעוגה הזו, הוא המידע שעוד לא פורסם: אל תגלה לאף אחד, אבל הוא למעשה עושה אמות למשמרת!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כטב"ם חדש במשפחת ההרון של תע"א ה"סופר הרון""
בעידן שבו איראן ודאעש מצהירים על הפלת כלי טיס מערביים, בתעשייה האווירית לא לוקחים סיכון ושוקדים על פיתוח מל"טים שיוכלו להתגונן מפני לוחמה אלקטרונית, כמו גם מפני טילים. יעד נוסף: להאזין לאויב מהמל"ט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "כטב"ם חדש במשפחת ההרון של תע"א ה"סופר הרון""
בתחילת החודש ביקר בארץ שר הביטחון של ספרד , פדרו מורנס. לפי אתרים ספרדים, בפגישה דנו הצדדים ברכישה אפשרית של מל"ט ההרון. לפי אותם מקורות, מדובר בעסקה בהיקף של כ-400 מליוני אירו. יחד עם זאת, לא ברור מאיפה ספרד תשיג מימון לעסקה כזו. בתקציב הביטחון הספרדי לשנה הבאה אין הקצאת כספים לנושא
he high-definition M-19HD electro-optical/infrared payload developed and produced by its Tamam division. Successful flight tests of the M-19HD have already been performed using manned platforms as well as unmanned systems including the company's Heron 1 UAV. The sensor is now being offered to various customers, IAI says
Supporting data throughput capability up to 137 Mb/s the TMA 6000 complies with NATO STANdard Agreement (STANAG) 7085 - the waveform standard for real-time transmission of videos, images and other Intelligence Surveillance Reconnaissance (ISR) data from on-board sensors to dedicated ISR stations.