לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-07-2005, 08:01
צלמית המשתמש של חתול-רחוב
  חתול-רחוב חתול-רחוב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.06.02
הודעות: 21,476
סקירת העיתונות הערבית לסוף השבוע

סקירת העיתונות הערבית לסוף השבוע


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/01082004/474143/arab3.jpg]


בגרות במוזיקה מזרחית; וידאו החושף אלימות נגד תלמידים באחד מבתי הספר הערביים בצפון; דיווח נרחב על סחר באיברים במגזר; מוסף מיוחד לקראת שיחרורו מהכלא של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית; ו"חצי-גינוי" של הפיגועים בלונדון. אלו מקצת הנושאים שמעסיקים את העיתונות הערבית בסוף השבוע
רועי נחמיאס



א-סינארה:





בגרות במוזיקה מזרחית: כן, זו לא טעות. שני תלמידים ערבים ניגשו לבגרות במוזיקה מזרחית ברמה של חמש יחידות לימוד, וזאת בפיקוח המפקחת הכללית למוזיקה במשרד החינוך, ד"ר יעל שי. השניים, סעיד סלבאק וסלים סכראן, בני 18 משפרעם, הם שני התלמידים הערביים הראשונים הניגשים לבחינה במקצוע זה.



המבחן התאפשר הודות לשיתוף פעולה מתמשך בין משרד החינוך לבין מכון "בית המוסיקה" בו לומדים השניים, במהלכו הוגדרו הקריטריונים לבחינה במקצוע המוזיקה הערבית המזרחית, דבר שאיפשר לשניים להתכונן אליה. מנהל המכון, המוסיקאי עומר נח'לה, אמר כי מדובר בהישג תרבותי חשוב למכון המאפשר לתלמידים לגשת לבגרות במקצוע זה.





מרביצים תורה: מערכת העיתון קיבלה מתנועת "משמר החינוך" קלטת וידאו, בה נראים מורים באחד מבתי הספר הערביים בצפון כשהם "מתבלים" את שיעורי החינוך במכות עם מקלות, סטירות וחבטות על הצוואר.



חשיפת הקלטת עוררת המולה רבה במשרד החינוך וזאת לאחר שהתנועה שלחה מכתב למנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, בו דרשה לנקוט צעדים כדי שהתופעה לא תחזור על עצמה. נציג התנועה גילה כי התלונה התקבלה באמצעות "קו טלפוני חם" אותו פתחה לפני מספר חודשים.





כול אל-ערב







מי יפקח על הפקחים? כך שואל העיתון בעמודו הראשון. מתברר כי האחראי על פקחי הבנייה במחוז הצפון, שתפקידם להוציא צווי הריסה לבתים שנבנו בלא היתר, עובד מתוך מבנה שבעצמו נבנה ללא היתר וכי צו הריסה הוצא נגד משרד זה לפני מספר שנים. העיתון טוען כי ניסה מספר פעמים להשיג את תשובת משרד הפנים בעניין אולם לא קיבל כל תגובה.





סחר באיברים: שבוע ימים אחרי שנחשפה תביעה , לפיה אשה בשנות החמישים לחייה מנצרת מכרה כליה לצעירה בת 22 ודורשת את יתרת הכסף עליו סוכם או את כליתה בחזרה, הקדיש העיתון כתבה נרחבת לנושא. לפי הדיווח, בשל העלויות הכבדות אותו נאלץ לשלם כל אדם שנזקק להשתלה, ובמיוחד של כליה (כמאה אלף דולר), הולך ומתפתח סחר באיברים. "מחירי הכליה נעים בן 20 ל-30 אלף דולר", הסביר עו"ד נאא'ל ביאדסה המייצג את אותה האשה.



עדות להיקף התופעה ניתן למצוא אפילו במודעות עיתונים שם מצויין כי ישנה נכונות לתרום כליה בשל "סיבות הומניטריות" אולם ברור לכל כי מדובר במכירה. "המדינה נושאת באחריות לכאוס שנוצר בתחום הזה. אינני שולל את האפשרות כי העולם התחתון שולט בשוק הזה", הוסיף עו"ד ביאדסה.





לקראת שחרורו של ראאד סלאח: ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, אמור להשתחרר מכלאו עד יום שני. לקראת השחרור, שזכה לכיסוי רחב בכל העיתונים הערביים, הקדיש העיתון מוסף מיוחד של 24 עמודים ובהם מאמרים ופרשנויות. באותו המוסף, קרא בכיר החמאס בשטחים, חסן יוסף, לתנועה האסלאמית להתמודד בבחירות לכנסת.



"מסגד אל-אקצה מחכה לך, שייח' סלאח. עמנו הפלסטיני ממתין לך ולכל המשוחררים", הוסיף. "המניע של התנועה האיסלאמית בתוך הקו הירוק היה לשמור על נכסי ההקדש המוסלמי, על בתי הקברות והמסגדים. פועלו של השייח סלאח בתחום שיפוץ אל-אקצה והמסגד המרואני הם עדות לפועלו הגדול בתחום זה – דבר שעמד נגדו כאשר הוא והאחרים נעצרו", אמר יוסף.



סאות אל-חק ואל-חורייה:







"חצי-גינוי" של הפיגועים בלונדון: העיתון הקדיש אמנם פרק נרחב לשחרורו הקרב של ראאד סלאח, אך לא שכח להתייחס גם לשרשרת הפיגועים בלונדון. "אין להגן לעולם על הפיצוצים הללו שאין להם צידוק. אנו מגנים אותם ומגנים פגיעה באזרחים באשר הם, אולם אנו אומרים שעל המדינות הללו (ארה"ב ובריטניה) ללמוד לקח ולהבין שלעולם אין מובן אחד שלפיו הוא מתייחס לכוחות הכיבוש המגונה (כמו באפגניסטן ובעיראק)".



"תמיד תהיינה קבוצות שייכו בעומק התוקפן באופן כואב. אי אפשר לשים מיליארד וחצי איש תחת תבנית אחת של תובנות או מדיניות. לכן, השיעור הראשון שכוחות הכיבוש צריכים ללמוד הוא לסגת מהמדינות אותן הן כבשו, להשאיר אותן לבעליהן, ולהסיר את ידיהן מעל המקומות הקדושים לאיסלאם. לכן, על ארה"ב להיזכר בשיעור שלמדה בוייטנאם כאשר נאלצה לסגת ובריטניה את השיעור שלמדה בימי המנדט".



פנורמה





צעד היסטורי בטירה: חברת התעופה הלאומית של קטאר, "קטאר איירווייס" פתחה סניף בטירה. הסניף קיים מזה מספר שבועות אך נחשף רק עתה. מנהל המשרד, עבד יונס, סיפר בגאווה כי "צוותי קטאר איירוויס הם המובילים במזרח התיכון מתוך 130 חברות תעופה. החברה תוייגה כבעלת שירות של חמישה כוכבים – הראשונה במזה"ת והשלישית בעולם. החברה נחשבת לחברה השמינית בטיבה בעולם: 12 מיליון נוסעים נתנו לה דרגה של חמישה כוכבים בשאלה של חברה חיצונית, ובכל שנה נוסעים בה 4.5 מיליון נוסעים".





"קטאר שוקדת על הכנת תוכנית כלכלית במסגרתה יושקעו 100 מיליארד דולר בפיתוח כלל המדינה", הוסיף. כשנשאל מדוע נבחרה טירה כמקום בו ייפתח המשרד הוא השיב: "עשינו זאת כי אנחנו מתכוונים לתרום לפיתוח המגזר הערבי. אנחנו רואים עצמנו מחוייבים לזאת ופתיחת הסוכנות ביישוב ערבי נחשבת כמעשה לאומי מהמעלה הראשונה. אנחנו מקווים שהעסקים הללו יהיו הגשר לשלום בין עמי האזור".





הצעה מפתיעה: ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, השייח אבראהים סרסור, קורא לאחד את שני הפלגים של התנועה, הדרומי בראשו הוא עומד, והצפוני, בראשו עומד השייח ראאד סלאח לכדי תנועה אחת מחדש. "דווקא עכשיו, עם שחרורו של השייח ראאד סלאח בשלו התנאים להכריז על איחוד שני הפלגים של התנועה", אמר סרסור בראיון לעיתון.



כשנשאל לגבי העיתוי של ההכרזה השיב: "מאז שהפכתי ליו"ר הפלג הדרומי פתחתי ערוץ הידברות עם הפלג הצפוני וניסיתי בכל דרך לאחד את שתי התנועות ללא הצלחה". אשר להתמודדות בכנסת, דבר אליו מתנגד הפלג הצפוני, אמר סרסור כי ישנם חילוקי דעות אולם יש להעלות את הנושא לחדש. "על חכמי הדת להחליט בעניין, יש להעביר אליהם את הנושא לדיון ולקבל עמדה אחידה ומחייבת", אמר.





מצוקת מים בכפא כנא: כבר שלושה ימים אין מים בכפר כנא בשל חוב ל"מקורות", והתושבים זועמים. "במזג אוויר כזה אפילו בהמות אינן יכולות להתקיים", אמר סובחי עמארה תושב כפר כנא. "אם חלק מהתושבים לא שילם מים למועצה המקומית, מדוע לפגוע בכולם?", אמרו התושבים.










באסם עמארה, בעל חנות ממתקים הוסיף: "זה מאד מפריע שבשנת 2005 מנתקים אותנו מהמים. האם אלה שלא שילמו את חשבונות המים שכחו שהם פוגעים בחולים וקשישים שזקוקים לכל טיפה של מים בקיץ החם? אינני אומר שרק המועצה אחראית כי חלק מהתושבים שלא שילמו גם הם אחראים". עמאר עוואוודה: "אני נאלץ לקנות מים מהחנויות כדי לשתות וזאת במקום שהמועצה תכפה על אלה שלא שילמו לשלם ואני אקבל מים בדרך המקובלת".





ראש המועצה, רבחי עמארה, הגיב בעניין זה ואמר: "אנו מבקשים מזה זמן רב מהתושבים לשלם עבור המים אלא שהתושבים לא נענים לפנייתנו. אלפיים בתים בכפר כנא לא שילמו עד כה עבור המים שהם שותים. הפעלנו חברת גביה והיא עלתה על 60 בתים שגנבו מים. בכוונתנו לפנות למשטרה כדי שכל אותם גנבים יבואו על עונשם. אנחנו לא רואים את האנשים רצים למועצה אלא רק כאשר מנתקים אצלם את המים".
_____________________________________
http://hydepark.hevre.co.il/hydepar...asp?forum_id=99תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:06

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר