17-05-2013, 01:26
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,107
|
|
השאלה שלך דורשת התייחסות בשני מישורים האחד המישור הסגולי כלומר האם השני יפגע בראשון. והשני במישור המשפטי ההלכתי כלומר האם לראשון הזכות למנוע מהשני לסלק אותו.
בקשר למישור הראשון הדלקת נר הזיכרון בבחינת נר ה' נשמת אדם, ויש תועלת מסוימת לנשמות הנפטרים בכך שהם נזכרים ע"י צאצאיהם המקיימים את המצוות בצורה זו. זכות זו מתעצמת בימים מסוימים כמו יוה"כ שהוא יום כפרה או בשלשת הרגלים בהם מקריבים את שעירי המוספים שאף הם באים לכפרה. לשאלתך אם החלפת הנר פוגעת בראשון, יש לי ראיות מדברי הפוסקים שכן (חזקת הקריאה בס"ת ועוד).
במישור ההלכתי משפטי לראשון חזקת מצוות. יחד עם זאת בנוגע לחזקת מצוות רבו מאוד השיטות והמקרים השונים, (ברשותי קונטרס הלכתי שכתבתי בנושא) ותצטרך לשאול רב שבקי בדינים אלו, או להתפשר. במידה ומדובר בבית כנסת וכדו' אכן ראוי להתפשר.
אציין סיפור אגדה בנוגע למעשה שהיה בזמן המהרש"א בו נתרם ספר תורה ונגנב (על ידי הסופר) שמכר אותו לתורם אחר. האגדה מספרת שהנפטר השני תבע את הסופר בחלומו (בדרך כלל חלום שכזה מסתיים בהגעתו של הנתבע לבי"ד של מעלה). המהרש"א פישר בין הנפטרים.
כמה תהיות: א' כתבת את השאלה בעיצומו של החג ואני תוהה עד כמה שאתה באמת מאמין מדוע לפחות אינך נמנע מלהדליק את המחשב בחג? ב' עד כמה שאתה מאמין מדוע אתה מתנגד לחינוך דתי או חרדי כמופיע בתגובותיך בפורום חדשות. (אתה יכול להמנע מלענות לשאלותיי, או לענות בפרטי, ואני מתנצל מראש אם השאלות אינן במקומן).
נערך לאחרונה ע"י channb בתאריך 17-05-2013 בשעה 01:32.
|