לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 13-12-2012, 02:53
  מודרן-סקיור מודרן-סקיור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.12
הודעות: 296
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי gps שמתחילה ב "לתפיסתי אסד עדיף על כל אופציה..."

העניין הוא שהמצב בסוריה רגיש מאוד.
העורף שם חלש, האזרחים נמצאים בחרדה גדולה כבר שנתיים, במעין הרגשה של רולטה רוסית.
האם יסכימו שם למצב בו עולה שילטון מועד לפורענות בדמות שילטון סורי קיצוני,
שיכול להוביל שוב למתיחות מסוכנת עם ישראל, לאחר שהם גם ככה במצב קשה מאוד?
ולפי דבריך אני מבין שמלחמת האזרחים לא התנהלה כנגד המשטר, אלא כנגד האופי החילוני של המשטר, אכן כך הם הדברים?

גולת הכותרת של מלחמת האזרחים בסוריה היא המלחמה בדיקטטורה, אך נראה לי תמוה מאוד שמלחמה כזו מטרתה להביא לשילטון עוד יותר קיצוני שיזמין על עצמו עוד יותר סנקציות ובידוד עולמי,
כיצד זה מסתדר עם העובדה שסוריה גם ככה נמצאת במצב קטסטרופלי מבחינת יחסיה הבינלאומיים ומהבחינה הכלכלית בה היא נמצאת בשפל המדרגה?

אגב, חיזבאללה השיעית חימשה עצמה באלפי טילים עם טווח שיכול לכסות את כל שטח ישראל, ככה שלא כל כך ברור איך עדיף לנו מצב בו חיזבאללה הם חלק מציר סוריה-לבנון. חיזבאללה השיעית גם משמשת כמוצב איראני קידמי פוטנציאלי ללוחמה בנו, במצב של מלחמה. אולי מלחמת האגו עם הסונים דווקא תפעל לטובתנו?

נערך לאחרונה ע"י מודרן-סקיור בתאריך 13-12-2012 בשעה 02:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 13-12-2012, 19:04
צלמית המשתמש של gps
  gps gps אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.07.04
הודעות: 3,342
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי מודרן-סקיור שמתחילה ב "העניין הוא שהמצב בסוריה רגיש..."

ציטוט:
העניין הוא שהמצב בסוריה רגיש מאוד. העורף שם חלש, האזרחים נמצאים בחרדה גדולה כבר שנתיים, במעין הרגשה של רולטה רוסית. האם יסכימו שם למצב בו עולה שילטון מועד לפורענות בדמות שילטון סורי קיצוני, שיכול להוביל שוב למתיחות מסוכנת עם ישראל, לאחר שהם גם ככה במצב קשה מאוד? ולפי דבריך אני מבין שמלחמת האזרחים לא התנהלה כנגד המשטר, אלא כנגד האופי החילוני של המשטר, אכן כך הם הדברים?


המלחמה בסוריה היא מלחמה עדתית,בסוריה שולטים העלווים במיטב המסורת הדיקטטורית והשחיתות הערבית,במשך השנים כברית נזקקים שרדו הנוצרים הדרוזים והעלווים מול הרוב הסוני בעזרת יד הברזל של חאפז,באופן לא מקרי נכנסו האחים המוסלמים לנעלי "מייצגי המדוכאים" כשלמעשה מניע אותם מוטיב דתי של חזון הכליפאת או שילטונו של האיסלם הסוני.על זה תוסיף את השינאה התהומית בין הסונים לשיעים וזה בסיס העימות.

ציטוט:
גולת הכותרת של מלחמת האזרחים בסוריה היא המלחמה בדיקטטורה, אך נראה לי תמוה מאוד שמלחמה כזו מטרתה להביא לשילטון עוד יותר קיצוני שיזמין על עצמו עוד יותר סנקציות ובידוד עולמי, כיצד זה מסתדר עם העובדה שסוריה גם ככה נמצאת במצב קטסטרופלי מבחינת יחסיה הבינלאומיים ומהבחינה הכלכלית בה היא נמצאת בשפל המדרגה?


ההמונים המודאגים שם לא ימצאו את עצמם בעולם דמוקרטי,כמו חומייני באירן ואולי גם מורסי ולמען האמת גם אין בידם ברירה אחרת כיוון שהאחים המוסלמים הם האופוזיציה הרצינית היחידה למפלגת הבעת'


ציטוט:
אגב, חיזבאללה השיעית חימשה עצמה באלפי טילים עם טווח שיכול לכסות את כל שטח ישראל, ככה שלא כל כך ברור איך עדיף לנו מצב בו חיזבאללה הם חלק מציר סוריה-לבנון. חיזבאללה השיעית גם משמשת כמוצב איראני קידמי פוטנציאלי ללוחמה בנו, במצב של מלחמה. אולי מלחמת האגו עם הסונים דווקא תפעל לטובתנו?


לאיראן המון טילים (קשה להעריך כבר מרוב פטפטת שיהאבים למיניהם) לסורים אלפי טילים ואינספור רקטות וכך גם לחיזבאללה,הכמות של הארסנל אינה פקטור מכריע כל עוד האצבע שצריכה ללחוץ על כפתור השיגור רועדתתתתתת.

השילוש אירן-סוריה חיזבאללה לא אופטימלי אבל רע הכרחי,לאסד היתה הזדמנות לצאת מציר הרשע בשת"פ ארה"ב+סעודיה+טורקיה+ישראל (סיפור השליח הסודי לשיחות עם הסורים) אך הם בחרו להשאר בערמה,בדיעבד ההחלטה של אסד היתה נכונה על בסיס ההתקוממות העכשווית.תחת פטרונות אמריקאית-סעודית הוא היה נאלץ לוותר על פורמט השליטה הנוכחית (תשאלו את מובארק)
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:29

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר