25-11-2012, 12:37
|
|
|
חבר מתאריך: 09.11.07
הודעות: 628
|
|
שאלה של מישהו שאינו מתמצא כל כך בחומר:
1. מה ההבדל העקרוני בין כיפת ברזל לשרביט קסמים / חץ, ומדוע יש צורך במספר מערכות?
למשל- יכול להיות שמה שמשוגר מרצועת עזה אינו ממריא לגובה רב כל כך, ניתן לגילוי על ידי המכ"ם של כיפת הברזל בשלב מאוחר יחסית, וטס במהירות לא גבוהה; וזאת בניגוד לטילים בליסטיים שיוצאים מחוץ לאטמוספירה, מזוהים על ידי לווינים עם השיגור ומגיעים למהירות גבוהה?
כל מערכת שצינתה נועדה להתמודד מול איום שונה בתכלית. נכון מדובר באותו סוג איום ברמת המקרו. אבל התמודדות איתו שונה.
לדוגמא חץ נועד לפגוע בטילים בליסטים כבדים מטווח רחוק ולירטם על ידי פגיעה ישירה ככל האפשר. ולכן מנגזרת הפעולה שלו הוא טיל כבד ויקר.
כיפת ברזל למול זאת נועדה לפגוע ברקטות/פצמרים שנורים מטווחים קצרים. ולכן יש צורך במערכת ירוט מהירת תגובה בעלת יכולת להעסיק מספר רב של מטרות בפרק זמן קצר וכמובן נידת כדי שניתן יהיה לניד אותה בין גזרות הפעולה בזמן קצר. בנוסף על המירט להיות טיל זול יחסית בשונה מחץ.
שרביט קסמים היא מערכת שנועדה לפגוע ברקטות כבדות לדוגמא זילזל.
ולכן מהווה בעצם מין חולית בינים בין החץ הגדול ויקר לכיפת ברזל הקטנה וזולה יותר.
2. למה יש צורך בהגנה יעודית נגד טילי שיוט? למיטב הבנתי זה מטוס ללא טייס שטס בגובה קבוע ומנווט דרכו למטרה ושנועד להתפוצץ עליה, אין לו יכולת שיבוש והתחמקות מ-נ"מ כמו מטוס רגיל, ולכן באמצעי נ"מ רגילים ניתן להפיל אותו.
באופן כללי אתה צודק שמערכת נ"מ סטנדרטית מסוגלת לפגוע בטילי שיוט, אבל לטיל השיוט ישנם מאפינים ששונים ממטוס. לדוגמא לרוב מדובר בטיל קטן בהרבה ממטוס סטנדרטי.
בנוסף בשונה ממטוס הוא מסתמך על יכולת החדירה נגיד בטיסה בגובה נמוך תוך כדי תנועה בנתיב לא ישיר למטרה.
מטוס מסתמך בנוסף על הנאמר גם במערכות של שיבוש אלקטרוני ואמצעי הטעיה בזמן שטילי שיוט סטנדרטים אינם משתמשים ביכולת כזאת.
בכללי אני ממליץ לך לעשות חיפוש טוב בפורום כי הנושא נדון לעומק במספר רב של אשכולות.
_____________________________________
"לוודא שלא נפסיד זה דבר התלוי בנו, אך ההזדמנות לנצח ניתנת על ידי האויב".
סן טסו
|