06-07-2012, 01:39
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 4,017
|
|
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי .ישראלה היפהפיה שמתחילה ב "'הצליח יותר'? אתה ממש אופטימי הערב. אף אחד לא 'הצליח יותר'.ספק אם מישהו 'ניסה להצליח'"
על ליצמן האיש לא אדון אלא על תפקודו כשר בלבד.
אציין בכל אופן בנוגע להתנהלותו המתוקשרת, (ובעצם מה אתה מצפה מפוליטיקאי), שהיה חיוני מבחינתו להפגין פוזיציה, בבחינת הגיע בעל הבית חדש שמתכוון לנער את המערכת.
משאבי המשרד (כמו גם התקציב הממשלתי) מטבעם מוגבלים. ובשל כך כל החלטה תקציבית שתתקבל תהיה לטובת צד אחד ועל חשבון מישהו אחר. חיוני שחלק מהתקציבים, יופנה גם לצורך שימור איכות החיים של כלל צרכני הבריאות ולא רק להצלת חיים. אין חולק על כך שטיפולי שיניים חיוניים לשם שמירת הבריאות ואני לא חושב שנכון להסתכל על הנ"ל רק מנקודת מבט מגזרית, שהיא גם לא בהכרח נכונה מציאותית. (וזאת מבלי להיכנס לטיעונים מקבילים - שגם הם לא מוצדקים לדעתי - שהועלו בעבר בפורום כמו זה שהטיפולים ב HIV מופנים לסקטור מסוים בלבד).
קופות החולים מתייעלות כל הזמן ושתי הגדולות לפחות מספקות שירות די טוב. המחשוב זמינות המידע והקורלציה בין הגורמים השונים מקלים מאוד על המטופל. [בארה"ב למשל מוטמעים מערכים דומים רק לאחרונה, וגם הם לא מושלמים בשל העדרו של גורם מרכז]. אני לא מודע לשחיתות בקופות (לפחות לא בנוסח הרכבת הנמלים וחברת חשמל) ואודה אם תבהיר.
בתי החולים: הסדר בנושא ההדמיה = MRI (שכלל הלבנת מכשירים ותוספת ע"ח המדינה בסך לא מבוטל) היא התחלה ברוכה. ברור שנדרשת עוד עבודה רבה ואני לא חושב שהנ"ל מעוניין להתחמק ממנה. בנושא התרומות: מרכזים רפואיים בכל העולם ממומנים באמצעותם של תורמים וקרנות מחקר ולא נראה לי שניתן לנהל מרכז רפואי (הכולל מוסדות לימוד, מחקר, ושירות למטופלים) עדכני, מבלי להזדקק לנ"ל.
בנוגע למו"מ אני חושב שבסופו של יום הוא מילא את תפקידו לייצג את הממשלה מחד מול השובתים, ואת מערכת הבריאות וצרכיה מאידך מול האוצר.
עם כל שאר הדברים שכתבת אני מסכים. טיפת חלב, הארגונים ההתנדבותיים (מד"א ושו"ת), תמיכה והכוונה ונגישות למידע טיפולי (עזרה למרפא כמוסד – לפירר אישית יהיה קשה למצוא מקבילה) זקוקים להקמה או ארגון מחדש. יחד עם זאת, אני לא צריך להזכיר במה כרוך כל שינוי שכזה (שביתה של מד"א התמודדות עם תקשורת עוינת ועדי עובדים נערי האוצר ועוד). לגבי ארגוני ההצלה אני מאמין שבסופו של דבר יהיה שינוי, לא בגלל מערכת הבריאות, אלא בגלל ההצפה הצפויה (קש"ב) של ארגוני המתנדבים.
גמ"ח תרופות – בעברית סחר בלתי חוקי (ולרוב באופן בלתי מודע) בתרופות. יש להשקיע בהסברה בהקשר זה.
תוספי התזונה – שערוריה (במקרה זה הפראיירים גם מתים).
השר היחיד שכן חולל שינוי בתקופתו הוא חיים רמון שהביא לחוק בריאות ממלכתי. לליצמן אין את הגיבוי והפריבילגיות שהיו לחיים רמון, והוא לא יוכל להוביל מהפכות בסדר הגודל הנ"ל. אבל לדעתי הוא כן מזהה בעיות מערכתיות ופועל לפתור אותן.
|