03-07-2012, 11:09
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
|
|
ראשית יש החלטה מודעת לחלוטין של פיקוד הצבא שעניין כמות המובילים לא חשוב מספיק.
שנית, בתור נהג מג''ח בעברי, לטנק הכבד והמיוחד הזה, שהיה כבד למכלולים שלו, טיפול שוטף ברמת נהג ומפקד ובעיקר התנהגות הנהג והקפדה על מתח נכון של הזחלים נתנו כושר נסיעה מצוין בכל הקשור לדרכי עפר ועליות לא קשות. עליות קשות יש מעט ועם מעט מקצועיות בסיסית אפשר לצלוח אותן. בטנק המפתח לכושר תנועה הוא הנהג-
לנהוג עם רבע עין על מד חום ומד לחץ שמן, לא לאמץ מדי, לדעת לקרר נכון ולהתעקש מול המט''ק כשצריך להישאר מונע על מנת לקרר את המנוע, לא לכבות מייד מנוע ולא מייד לתת גז כדי שהשמן יגיע נכון לכל מכלול במנוע, להיות מודע לרגישות של הטורבו במיוחד לפני כיבוי- תן דקה עבודה בסרק או סרק גבוה כדי שהטורבו יאיט עם שימון ולא לכבות ולהשאיר את הטורבו להאיט סיבובים כשמשאבת השמן כבר נעצרה.
היגויים ברגש מתאים, בלימות מדורגות כל פעם שאפשר, מתח זחל ועוד פעם מתח זחל.
ותודה למדריכות במקצועות ולמפקדים בצמ''פ שהטמיעו לי את זה בראש. לפחות מנוע אחד ניצל כך מנזק קטסטרופלי.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|