לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-06-2012, 17:47
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
בואינג בחרה באלביט שתתקין צגים במטוסי קרב מתוצרתה

Boeing Selects Elbit Systems to Provide Low-profile Head-up Display for Fighter Jet Advanced Cockpit System

PORTO ALEGRE, Brazil, June 14, 2012 — By Rob Vogelaar

The Boeing Company [NYSE: BA] has selected Elbit Systems to provide a low-profile head-up display (LPHUD) that will be part of the Advanced Cockpit System for Boeing fighter jets.
The LPHUD decision presents additional opportunities for Elbit Systems to develop advanced cockpit avionics capabilities at its Brazilian subsidiary AEL Sistemas.

The LPHUD selection follows an agreement announced in March for Elbit to provide the Large Area Display (LAD) system that will be part of the Advanced Cockpit System to be offered on Boeing Super Hornets and the F-15 family of aircraft, including the Silent Eagle.

Elbit’s LAD is the centerpiece of Boeing’s Advanced Cockpit System, an upgrade common to the F/A-18 and F-15 platforms.
The LPHUD will feature a more streamlined size and shape, requiring less space than typical HUD designs and allowing more room for the 11-inch by 19-inch (27.9 x 48.2 cm) LAD. The Advanced Cockpit System will improve the way the pilot interacts with the aircraft and will enable growth to next-generation visual cueing, improving situational awareness and increasing aircraft effectiveness
.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לכל המאמר ראה קישור:
http://www.aviationnews.eu/2012/06/14/boeing-selects-elbit-systems-to-provide-low-profile-head-up-display-for-fighter-jet-advanced-cockpit-system/cokpit-ng
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 17-06-2012, 18:04
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,292
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "בואינג בחרה באלביט שתתקין צגים במטוסי קרב מתוצרתה"

רשמת את הכותרת
שת"פ בין בואינג ואלביט לייצור LSD ו-LPHUD למטוסי הקרב F-15SE ו-F18

זו דוגמה לכותרת מבולבלת שקשה להבין ממנה משהו, אם כבר טרחת לתרגם לעברית (וזה בהחלט התקדמות מהימים שהיית רושם הכל באנגלית) אז מה הבעיה לתרגם את הכל?

המערכת הזו מבוססת על המערכת CockpitNG של אלביט אשר הוצגה בתערוכת פרנבורו לפני כשנתיים ומאז דובר לא פעם אחת שבואינג תתקין אותה ב F-15SE.
1. זה לא שת"פ, אלא בואינג בחרה באלביט כקבלנית משנה שתתקין את המערכת הזו (כתבה)
2. לגבי המטוסים מדובר במטוסי F-15 העתידיים כולל ה SE, ולגבי ה F-18 שרשמת זה הסופר-הרנט, אז נא לדייק


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 17-06-2012 בשעה 18:24.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 19-06-2012, 03:43
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
תודה על הערות וקבל תיקון
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "רשמת את הכותרת [b]שת"פ בין..."

תרגמתי את המאמר לעברית בהתאם להבנתי, מקווה שזה בהתאם להערותיך.
בואינג בחרה בחברת אלביט לספק מערכת תע"ל שתהיה חלק מהמערכת שנקראת "תא טייס מתקדם" למטוסי קרב. החלטה על רכישת מערכת התע"ל מציגה הזדמנויות נוספות לחברת אלביט לפתח מערכות אוויוניקה מתקדמות לתא הטייס, ביחד עם החברה הברזילאית AEL שהיא חברת בת של אלביט מערכות.
הבחירה של בואינג בחברת אלביט, יביאו ל-AEL עבודות נוספות במערכות היי-טק, ויעזרו להרחיב את הידע ויכולות של החברה. הפעילות הזו מרחיבה את הפעילות של בואינג בברזיל, ובמיוחד את הפעילות התעשיתית שלנו בפרוייקט הברזילאי שנקרא FX- 2, וזאת לדברי הגב. Susan Colegrove, שהינה דירקטור איזורית לשותפיות אסטרטגיות בינלאומיות בחברת בואינג.
בואינג כזכור מציעה במכרז זה את ה-F-18 סופר הורנט.

בחירתה של אלביט לאספקת התע"ל היא בנוסף להסכם קודם שנחתם בחודש מרס שנה זו לאספקת מערכת תצוגה רחבה למטוסי קרב, שיהיה חלק ממערכת "תא הטייס המתקדם" Advanced Cockpit System שיוצע בעתיד במטוסי ה-F-18 סופר הורנט ובמשפחת מטוסי האפ-15 כולל הדגם F-15SE.
החלטה של היום (לגבי התע"ל) מציגה מיגוון רחב של הזדמנויות שבואינג והספקים שלה יוצרים עם התעשיות הברזילאיות, דרך שת"פ תעשייתי כגון זה, בואינג ושותפותיה, מגדילות את עסקי החברה, מחדשים את המוצרים ומרחיבים את יכולתם, זאת אמרה גב. דונה הרינאק הנשיאה של חברת בואינג ברזיל.

מעבר להזדמנויות בתחום החומרה והתוכנה, AEL תשתתף בתכנון, בפיתוח, ביצור ובתחזוקה של רכיבים במערכת התע"ל. בנוסף בואינג, אלביט ו-AEL משתפות פעולה גם בשיווק מערכות סימולטורים. הידע והיכולות שנרכשו בפעילויות האלו, תומכות במאמצי אלביט ו-AEL להקים מרכז טכנולוגי בנושא "תא הטייס המתקדם" בברזיל, ויעזור ל-AEL לשווק את המערכות האלו גם למטוסים אחרים ולהליקופטרים.

מערכת התצוגה הרחבה הינה המרכיב העיקרי במערכת של בואינג ל"תא טייס מתקדם" שיותקן במטוסי ה-F-18 וה-F-15 למיניהם. מערכת התע"ל תהיה קטנה יותר ותתפוס מקום קטן יותר ממערכות תע"ל מקבילות, ותאפשר עי"כ יותר מקום לתצוגה הרחבה שמידותיה הם "11 על "19.

המערכת המתקדמת לתא הטייס תאפשר לטייס קשר טוב יותר בין הטייס למטוס, ויאפשר מעבר לדור חדש של מערכות ראיה, ישפר את "המודעות הסביבתית" של הטייס וישפר את האפקטיביות של המטוס.

http://www.aviationnews.eu/2012/06/...stem/cokpit-ng/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-08-2012, 17:11
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "השבחה ישראלית"

יש משהו שלא לגמרי הבנתי בהקשר של השבחת מטוסים שאנו רוכשים מארה"ב.
מדוע איכפת לארה"ב מה אנחנו עושים עם המטוסים? ברגע שהמטוס אצלנו (וכל עוד אנחנו לא מוכרים אותו לצד שלישי) מדוע איכפת להם אם אנחנו מחליפים כל פיסה במטוס מהתחלה ועד הסוף?

האם הסיבה היא שהם רוצים שנקנה רק מוצרים שלהם? או שאולי מדובר במהלך שיפיג את אחריות היצרן (כמה שנים יש בכלל אחריות יצרן) או שאולי יש סיבות אחרות (רצון למנוע מישראל לפתח השבחות ולמכור אותן למדינות אחרות?).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 19-08-2012, 21:27
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
היבטים נוספים...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "יש משהו שלא לגמרי הבנתי בהקשר..."

לכל האמור לעיל יש כמובן משקל בהגבלות ובמגבלות הרכש של ציוד צבאי כזה.

אבל קיימת גם נקודה אחרת שראוי להזכיר - מטוס מודרני ומערכותיו הינם מסובכים מאד מבחינה הנדסית, מכאנית, אינטגראטיבית, לוגיסטית ו"תוכנתית". המערכות החדישות במטוסים מהסוג הזה הינן "משולבות" מאד. כל שינוי או תוספת עלול להשפיע בתנאים מסוימים (ולאו דוקא במתארים רגילים ושכיחים) על פעולת מערכות אחרות ועד לסיכון של ממש לצוות ולשליטה במטוס.

בדרך כלל כשמתקבל אישור לתוספות או שידרוגים שלא מתוצרת היצרן, מתקבלים או נרכשים ממשקים (ICDs) מהיצרן בהסכמתו ובאישורו וגם כאן בהתאם לרשיונות ייצוא של הממשל האמריקאי (לא מספיק שהיצרן - הקבלן הראשי - יתיר את השימוש בהם!). בכל מקרה היצרן גם מתחייב לגבות את המידע, מוגבל ככל שיהיה, ב"תובנה" ושוב בכפוף להסכמי ייצוא ול- TAA שנחתם בין הצדדים.

במקרים רבים העלויות גבוהות שכן מתחייבת העברת מערכות מורכבות ביותר בסדרת בדיקות שחלקן יקרות מאד, חלקן אף רגישות מבחינה ביטחונית, ואורכות זמן רב. לא תמיד הדבר כדאי כלכלית. לשום צד אגב.

כשמדובר במקרן RF חדש כלשהו למשל, יש להבטיח שלא תהיה לו השפעה "מפריעה" כלשהיא על מערכות משדרות וקולטות אחרות במטוס. לא די בשולחן שרטוטים של מהנדסים. יש לבדוק ולהפעיל ואף לטוס ולבחון. BIT אחד ש"מופיע" במערכת בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון ברשת עלול לפגוע במערכות חיוניות אחרות. אונת RF צדדית המפריעה למערכות EW או מערכות ניווט אחרות למשל - עלולות להשבית אותן.

וקיים היבט נוסף לאלה שהזכרתי לעיל - במקרים בהם תתי המערכות של המטוס האמריקאני מיוצרות תחת חוזים נפרדים ע"י חברות אחרות עבור היצרן. במקרים כאלה, "קבלן המשנה" שהשקיע כספים ומשאבים בפיתוח תת המערכת, לא מעוניין מבחינה מסחרית לוותר על השוק הפוטנציאלי שלו ובהסכמים בינו לבין היצרן (הקבלן הראשי) קיימים סעיפים מגבילים בלא תלות אפילו בהיתרי ייצוא ממשלתיים ומדיניים.

במקרים רבים גם, במהלך פיתוח המערכת ע"י קבלן המשנה עבור הקבלן הראשי, מתאמים שינויים נדרשים במתווה ה- ICD המקורי כך שהמערכת המתוכננת תהיה מסוגלת לעבוד טוב יותר או שהפיתוח והסיכונים יוזלו. או אז, ה- ICD הופך ל"נזיל" ומותאם למערכת הנרכשת ע"י הקבלן הראשי. הזכויות ל-ICD החדש לא תמיד שייכות לקבלן הראשי. ברוב המקרים ה- IP החדש שייך למספר גופים וחברות.

אוכל לתת לך דוגמא כללית - אבל אני חושב שאת ההיבט והמשמעויות בנקודה הזאת הסברתי באופן ברור.

אלייך - חנוך....

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 19-08-2012 בשעה 21:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 19-08-2012, 22:24
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
מדוע ?
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "מהתיאור שנתת מפתיע שמישהו..."

אמנם זה קשה, אמנם זה יקר, אמנם סיכוני הפיתוח רבים אבל יש לזכור שלפעמים גם הקבלן הראשי מעוניין במקורות נוספים (אינני מדבר על המטוס הזה דווקא), ולא רק כדי להגביר תחרות בין קבלני המשנה שלו.

וקיימים מצבים שונים בהם מדינה מסכימה לרכוש מהיצרן מטוס זה או אחר בתנאי Offset ישיר, שבמסגרתם מלכתחילה היא דורשת הסכמים חוזיים לפיתוח עצמאי של מערכות עבור עצמה בעיקר, או עבור לקוחות אחרים המוגדרים בחוזה.

צא וראה כמה מדינות בודדות הוסיפו למטוסים כאלה מערכות (Indiginous) משלהן ללא רשות ושיתוף פעולה מהייצרן.... ולא רק מבחינת מגבלות של יכולות עצמאיות אלא בצל כל האמור בשיח שלנו (ובעוד פרמטרים כגון איבוד תמיכה מהייצרן, איבוד ה- Warranty לכל המטוס במקרים קיצונייים יותר... והסכמי אחריות כאלה עולים כסף רב !!!) - מעטים ביותר !

הדבר גם קשור בשיקולי שוק וביכולות למכור מערכות כאלה למשתמשים אחרים בעולם ולאופן בו הם רכשו את המטוס/מטוסים הללו. האם נרכשו ב- DCS (רכש ישיר בכספים עצמאיים) או שמא נרכשו או שקיימת סבירות שירכשו באמצעות FMS (רכש דרך חיל האויר האמריקאי ולפעמים במימון אמריקאי חלקי, שלם או בגיבוי הלוואות נוחות). כך שמסקנתך "גורפת מידי". העסק הזה מסובך יותר.

הנושא הזה מוכר אצלנו היטב, אולם מכיון שאנו מקבלים ולא קונים את המטוסים הללו, חינם אין כסף, המשא ומתן הזה לא פשוט בעיקרו.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 19-08-2012 בשעה 22:26.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 23-09-2012, 03:50
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
תצוגה רחבה לסופר הורנט מ-2015 ?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "בואינג בחרה באלביט שתתקין צגים במטוסי קרב מתוצרתה"

בואינג בונה את הסופר הורנט עם תצוגה דיגיטלית, כאפשרות שידרוג שתהיה מוכנה ב-2015.
by Mike Hoffman on September 17, 2012

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בואינג מתכננת מסך בגודל "11 על "19 עם תצוגה נעה וזה במסגרת השידרוגים המתוכננים למטוסי הסופר הורנט. הנשיא של חברת בואינג-מטוסי קרב מקווה שמדינות שמפעילות את הF-18 ומדינות שהזמינו את הF-35, ירכשו את מטוסי הF-18 המשופרים וזאת עקב העיכובים בפרוייקט.
אפשר להניח שזהו המסך של חברת אלביט שפותח עם חברת בואינג.

התקנת מסך רחב מסוג המסך של הIPAD, הינו חלק משידרוגים שמוצעים לסופר הורנט ויוכל להיות מותקן החל משנת 2015, על המסך ניתן לראות 6 תצוגות שונות בו זמנית שניתן להזיז על המסך ע"י מגע של אצבע. ניתן למשל לראות תמונה של טיל קרקע אויר שמשוגר כלפי המטוס ב-3 מימדים, ואם הטייס רוצה תמונה טובה יותר של האיום הוא יכול להגדיל את התמונה בהזזת אצבע בלבד.

המפתחים יאפשרו לשלב במסך תמונות שנלקחו ע"י כטב"מים בדומה לאינפורמציה שמעוברת מאנשי החי"ר לטייסי הליקופטרים.

כזכור התבטא אחד המנהלים בפרוייקט הסופר הורנט, שכרגע אין לחיל הים שום התחייבות לפרוייקט השידרוג של הסופר הורנט.

http://defensetech.org/2012/09/17/b...e-2015-upgrade/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:31

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר