20-06-2021, 21:06
|
|
|
חבר מתאריך: 27.06.11
הודעות: 110
|
|
ערב אור.
היות שכבר העלו את האשכול הוותיק הזה וראיתי פה כמה הערות/שאלות הנוגעות למערך האווירי של המשטרה (כבר לא קוראים לזה "יחידה אווירית") ושנת השלושים להקמה המחודשת קרבה ובאה, אוסיף כמה דברים:
1. כאמור - מרגע שהשתנה המבנה הארגוני (די במקביל להגעת המסוקים החדשים), השתנתה ה"יחידה" ל"מערך", שיש לו שלוש רגליים: רגל הסיור, הנשענת על המסוקים בעיקר; רגל הכיבוי, הנשענת בעיקר על טייסת אלעד, אף גם על המסוקים החדשים, שיש להם יכולות כיבוי; ורגל הרחפנים/הכטב"מים, שעיקרה גם כן סיור והיתרון שלה הוא מתן אוטונומיה ליחידות השטח, הקטנת התלות בזמינות האמצעי האווירי המאוייש וכמובן - חסכון כספי.
2. אכן, מערך הכיבוי הצטרף בשלמותו מחיל האויר למשטרה. זה אומר שטייסת הכיבוי, שהטייסים שלה אזרחים, כפופה למפקד טייסת שהוא שוטר וטייס במשרה מלאה במערך האווירי. כאמור - גם ההארד קור של המערך תורם את חלקו לכיבוי, באמצעות המסוקים הנוכחיים, שיודעים לעשות זאת במקביל למטוסי טייסת אלעד.
3. הסיבה שבמשטרה הוקמה יחידה מוטסת משלה, היא שחיילים לא יכולים ולא מוסמכים (וטוב שכך, במדינה דמוקרטית) לעשות את תפקידם של שוטרים. כל הטייסים במערך האווירי הם שוטרים לכל דבר ועניין, עם כל הסמכויות הכרוכות בכך. צבא לא אמור לעסוק במשימות שיטור. בגדול, אפשר לחלק את תחומי האחריות, מעבר למשימות השיטור הקלאסיות, בדיוק כמו שמוגדר במשרדי הממשלה: חיל האוויר אחראי לבטחון בגבולות, והמערך האווירי אחראי לבטחון הפנים (בראשית ימי היחידה המוטסת המשטרתית, אי שם בשנות החמישים, היו מטוסי המשטרה חלק מטייסת 100 של חיל האוויר, שיתפו פעולה גם בשמירה על הגבולות - מבחינה זו לא השתנה הרבה , כי פעילות הבט"ש והלחימה בפח"ע מתרכזת באיזורי התפר, החופפים לגבולות הקו הירוק של אז - ובחירום היו טסים במסגרת חיל האויר. כך היה במערכת קדש, למשל).
4. הערה חשובה - מי שבחר את המסוקים החדשים היו בפירוש אנשי המערך האווירי ולא אף אחד אחר. ככה שלמשטרה לא רק שהיתה מילה בנוגע לזהות המסוקים שנרכשו - אלא היתה לה המילה הקובעת ואפילו היחידה, בשורה התחתונה.
ניסיתי לצרף פה כמה תמונות, אבל בטח לא עשיתי את זה נכון, אז כנראה לא יעלו.
נשתמע בשמחות.
נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 20-06-2021 בשעה 23:12.
|