לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 11-06-2012, 23:50
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
תשובה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי sharonvais שמתחילה ב "אני זורק פה שאלה, אני מקווה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי sharonvais
אני זורק פה שאלה, אני מקווה שהיא במקום-למה לא שהטייסת תהייה כפופה לחיל האוויר וכך רמת התחזוקה תהייה גבוהה יותר והאנשים יעבדו במסגרת הסדיר מה שיוריד עלויות ניכרות?


א. למה אתה מניח שרמת התחזוקה של מסוקי הסייפן נמוכה יותר מח"א ? זו נקודת מוצא אצלך כאילו מדובר באמת מוחלטת
ב. ללא קשר לסעיף הקודם, מדובר על מסוק אזרחי פופולרי ושאינו נושא חימוש, למה לתחזקו במסגרת צבאית בכלל ?
ג. למה אתה יוצא מתוך הנחה שבצבא יוזלו עלויות ? אתה מתבסס על מידע או סברת כרס ?
ד. פעילות המשטרה היא גם הרבה שעות טיסה וגם כוללת סיירי אוויר שהם שוטרים. כאשר הטייסים הם גם שוטרים, רמת התיאום הרבה יותר גבוהה מאשר תיאום משטרה-ח"א.
ה. הצבא מחזיק כיום סייפנים רק במסגרת בית הספר לטיסה, לפעילות הדרכתית. גם אם מחר בבוקר היו מחליטים להעביר את היחידה לצבא, היו צריכים להקים טייסת מיוחדת בשבילה. אין פה חיסכון.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 12-06-2012, 14:17
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אתה לא עושה צדק
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי AL KAPON שמתחילה ב "לא שאני מזלזל במי שלקח את..."

העובדה שהנושא נבחן ונפסל בעבר אינה פוסלת את האפשרות שהנושא ייבחן שוב בעתיד ויאומץ (או לא).

בסיכומו של דבר מדובר בגוף שאינו ערוך לכך כרגע (וצריך לפתח תו"ל, תשתיות ומסגרת מפעילה) עם מתאר הפעלה שעדיין לא הבשיל לחלוטין נושא תקינה ורישוי אזרחי של כטב"מים עדיין נמצא בשלבי הבשלה) והפעלה במרחב אווירי רווי (במטוסים וכלים צבאיים מסוגים שונים - אתה מוזמן לקרוא דו"ח חליפה קרובה של טיסת RJ כאשר בקר הנחה אותו לטוס בנתיב מסויים וזיהה כטב"מ קרוב - אז שינה גובה כדי להגדיל מרווח בטחון וזיהה חליפה קרובה לכטב"מ נוסף כשהכלים אינם שומרים על מרווחי גובה תקניים כי אין כאלו בתחום הספציפי הזה.... ראה אתר החוקר הראשי).

ומצד שני - למשטרה יש את היכולת להיעזר בגורמים חיצוניים (הפניית כטב"מ צבאי פנוי וקרוב או כלי אזרחי כמו למשל כלי של התע"א בעת השריפה בכרמל).

ומצד שלישי - אם לא מדובר בכלי התקפי - הרי שאין מניעה לרכוש שרותים ממפעיל פרטי בלי לבצע רכש ותשתיות - כמו למשל הבלון שמשמש לתצפיות באירועים גדולים או בתפילות בהר הבית.

וכאן עולה שאלת האינטרס שהרי להבדיל מכטב"מ - במסוק ניתן גם לנייד כוחות ומפקדים כך שלא מדובר בהחלפה אלה בעיבוי מערך אווירי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 18-09-2014, 23:38
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
כנפי החוק
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דן 137 שמתחילה ב "היחידה האוירית של משטרת ישראל חוגגת 20"

מסוק קטן בצבעי כחול־לבן מחפש נעדרים ומרחף מעל גנבים, שודדים וזירות פשע. היחידה האווירית של המשטרה אמנם קטנה, אבל מעורבת כמעט בכל אירוע הדורש נוכחות משטרתית כבר שני עשורים. בעודכם קוראים שורות אלה הם כנראה שוב באוויר, בפעם המי יודע כמה ואולי אפילו מעליכם

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תנ"ץ אלון לבבי, כיום דובר משטרת ישראל, הוא אחד מאותם הטייסים שהגיעו רק כי רצו להמשיך לטוס ותוך זמן קצר התחברו לעשייה המשטרתית. "כששמעתי בתחילת שנות התשעים על התוכנית להקים יחידה אווירית, רצתי להצטרף אליה", הוא מספר. "הצטרפתי לגרעין ההקמה ואחרי כמה שנים משמעותיות ביחידה, הבנתי שהגעתי לתקרת הזכוכית ואם העבודה המשטרתית מעניינת אותי אני צריך לצאת החוצה". כ־20 שנה אחרי, תנ"ץ לבבי הוא בוגר היחידה הבכיר ביותר המשרת במשטרה. על־אף קשיי ההשתלבות, תנ"צ לבבי מאמין שהצטרפות הטייסים לשורות "המשטרה הקלאסית" כפי שהוא מכנה אותה, חשובה במיוחד. "המשטרה מרוויחה בגדול כשהטייסים מצטרפים אליה. אין שני לחינוך שחיל־האוויר מעניק לאנשים וזה אולי אחד הדברים שעזרו לי להשתלב כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 09-05-2020 בשעה 20:07. סיבה: תיקון קישור לתמונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 31-08-2015, 21:29
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
המשטרה לא קונה מסוקים, היא קונה שעות טיסה
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "המשטרה לא מקבלת סיוע בטחוני,..."

מישהו פה בכלל קרא את הכתבה? כסף ישראלי, כסף אמריקני, 20 שנה סייפנים... מה מכל זה בכלל רלוונטי... אלביט מערכות היא זו שרוכשת את כלי הטיס ומוכרת שעות טיסה למשטרה על פי צריכה במודל ה PFI שדומים כמותו קיימים בביס"ט, בטייסת הכיבוי ועוד.

אלביט מערכות זכתה במכרז של משרד הביטחון להקמת מרכז אימון בשיטת ה- PFI. היקף הפרויקט - 55 מליון דולר, בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים במהלך הפרויקט
http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1000481082

אלביט מערכות קיבלה הזמנת המשך ממשרד הביטחון בהיקף של כ-30 מיליון דולר
תשלב מטוסי קרב מסוג F-15 במרכז לאימון משימתי של חיל האוויר הישראלי. המרכז לאימון משימתי (מדמה טיסה) הוקם על ידי אלביט מערכות עבור מערך מטוסי F-16 והשילוב של F-15 יאפשר לחיל האוויר לאמן במסגרת זו את כל מערך מטוסי הקרב של חיל האוויר
http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1001064655


אלביט מערכות תקים את מרכז הדרכה למטוסי "צופית"
מדובר במרכז הדרכה עבור חיל האוויר הישראלי למטוס מנהלים אזרחי מתוצרת "ביצ'קראפט" שעבר הסבה והפך למטוס צבאי. פוטנציאל ההכנסות הצפויות מהפרויקט - מעל 15 מליון דולר
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3367318,00.html

הזמנת המשך לאלביט מערכות: תפעיל את מטוסי האימון של פרחי הטיס בתמורה לכ-20 מיליון ד'
החברה קיבלה הזמנת המשך להפעלת מטוסי "הסנונית" המשמשים את פרחי טיס בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים
http://www.bizportal.co.il/general/news/article/229085
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 31-08-2015, 23:25
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
אולי קראת ולא הבנת
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "המשטרה לא קונה מסוקים, היא קונה שעות טיסה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
מישהו פה בכלל קרא את הכתבה? כסף ישראלי, כסף אמריקני, 20 שנה סייפנים... מה מכל זה בכלל רלוונטי... אלביט מערכות היא זו שרוכשת את כלי הטיס ומוכרת שעות טיסה למשטרה על פי צריכה במודל ה PFI שדומים כמותו קיימים בביס"ט, בטייסת הכיבוי ועוד.

לפי תגובתך, אלביט גם יכולה לתת למשטרה מסוק צ'ינוק כי בסופו של דבר גם הוא רק מקיים "שעות טיסה"... אז תתחיל להיות רציני - אלביט אמנם מוכרת שעות טיסה ועדיין זהות ומהות המסוק שהיא נותנת למשטרה מאוד רלוונטית - אם לא בא לך לתרום לדיון אתה מוזמן להספים כל אשכול אחר לבחירתך!
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 03-09-2015, 13:31
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "אולי קראת ולא הבנת"

למשטרה לא היה יד ורגל בבחירת יצרן או דגם המסוק. המשטרה מאפיינת צרכים ותו לא ומסמך הדרישות שלה מצורף למכרז שמנהל המשרד לבטחון פנים. מרגע וזה והילך כל אחד מהספקים הניגשים למכרז כולל בהצעתו את אותו המסוק העונה על הצרכים ובעלות המשתלמת ביותר. זה יכול להיות EC, בל, מיל או קאמוב ואין שום קשר לכך שהיו ביחידה סייפנים במשך 20 שנה וגם לא בל-47 במשך 20 שנה קודם לכן.
את המשטרה מעניין אך ורק האם המסוק המוצע לה עונה על הצרכים כפי שהוגדרו במסמך אל מול העלות, ולא ה "היסטוריה עם בל" וחבל סתם לקשקש.

מה עוד שאין בכלל מה להשוות בין יכולות הסייפן הפרימיטיבי לבולקו הדו-מנועי, שיכול להרים סייפן שלם במטען שווה ערך ולטוס איתו מדן ועד אילת ועוד עם צוות של ימ"מ בבטן. מדובר בקפיצת מדרגה אדירה מבחינת היכולות המבצעיות של היחידה האווירית ולא סתם הבולקו הוא המסוק המשטרתי הסטנדרטי (ואף מסוק הפינוי הסטנדרטי!) בכל מדינות המערב, כולל אגב בחלקים ניכרים מארה"ב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 01-11-2016, 23:05
צלמית המשתמש של MONOCHROME
  משתמש זכר MONOCHROME MONOCHROME אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.06.06
הודעות: 2,085
המסוקים החדשים בדרך ושינויים במבנה היחידה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דן 137 שמתחילה ב "היחידה האוירית של משטרת ישראל חוגגת 20"

http://www.mako.co.il/news-israel/l...90002851004.htm
ציטוט:
בעוד יומיים תקבל המשטרה 6 מסוקים חדשים, שנרכשו בעלות של 115 מיליון


והערך בויקיפדיה: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9...8%D 7%90%D7%9C

ציטוט:
במהלך 2016 ו-2017 צפויה היחידה לקבל שישה מסוקים חדשים, ארבעה מסוקים חד מנועים מדגם איירבוס H125 ושני מסוקים דו מנועים מדגם איירבוס H145. מסוקים אלו יחליפו את המסוקים הקיימים של היחידה.[2] כמו כן צפויה היחידה לקלוט את טייסת הכיבוי מחיל האוויר הישראלי.

מעניין מאד. אשמח אם המומחים יתייחסו למבנה יחידות דומות בחו"ל, ובמיוחד על שילוב שיטור אווירי עם כיבוי אווירי - האם מקובל/נפוץ?

מעניין אם הנ"ל יסמן גם את הכיוון לרכש העתידי של צה"ל (אשכול בנושא כאן):
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%E0%E9%EE%E5%EF
_____________________________________
"אין זו סבלנות לשאת את שאתה יכול לשאת בסבלנות. סבלנות היא לשאת את שאינך יכול לשאת."


נערך לאחרונה ע"י MONOCHROME בתאריך 01-11-2016 בשעה 23:11.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 06-11-2016, 16:45
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
מידע המסוקים החדשים של משטרת ישראל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דן 137 שמתחילה ב "היחידה האוירית של משטרת ישראל חוגגת 20"

שישה מסוקים חדשים ישולבו ביחידה האווירית של משטרת ישראל ויסייעו לשוטרים במאבק בפשיעה, בטרור ובבריונות הכביש. המסוקים מצוידים ביכולות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. הם בעלי יכולות נשיאה וקיבולת של מספר גדול יותר של מפקדים ולוחמים, בעלי יכולת לסייע לכיבוי שריפות ויכולת מבצעית גבוהה להכוונת כוחות בשטח.
המסוקים עוצבו ונבנו בהתאם לדרישות היחידה האווירית. הם כוללים תוספת של יכולות שלא קיימות במערך המסוקים כיום, כגון הטסת כוחות למשימות מיוחדות במרחקי טיסה ארוכים יותר, נשיאת מים, מערכות מחשוב וטכנולוגיות מתקדמות ועוד. הם מקנים יכולות אוויריות חדשות ומשמעותיות, הן בפעילות שיטור שוטפת, והן במשימות כיבוי והצלה.
המסוקים החדשים מיועדים להחליף את צי המסוקים הישן, המשמש כיום את היחידה. אספקתם למשטרת ישראל תתבצע בהדרגה במהלך החודשים הקרובים. טייסי היחידה האווירית עברו בארה"ב הכשרות, אימונים והסמכות, הנדרשים לתפעול והטסת המסוקים החדשים.
מקור: דובר המשטרה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




לצפייה במקור באתר Facebook, לחצו כאן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 07-11-2016, 11:50
  Cu1 Cu1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.03.11
הודעות: 2,961
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "יש סיבה שיש למשטרה שלנו מספר מוגבל של כלים כאלה?"

איך קבעת שצריך 10 ו6 לא מספיק , אולי צריך 100 לכל עיר ?
ומה בידוק תעשה עם 10 מסוקים לכל עיר ? תשכיר שרותי הובר קופטר ?
גם המשטרה בודקת את המעבר לכלים בלתי מאויישים שונים וכמו כל גוף בטחוני דברים שקיבלו מענה בעבר על ידי כלי טייס מאויישים יקבלו בעתיד מענה על ידי כלי טייס בלתי מאויישים.
עכשיו נניח ואתה צודק והחישובים שלך מאוד מדוייקים אז צריך 40 למטרופולנים ועוד נניח 15 לכיסוי שאר האזורים.
מאייפה בדיוק יגיעו המילארד 300 אלף דולר לרכש (שלא לדבר על תחזוקה ומשכורות)

עכשיו , אם לפני שהיית זורק מספרים באוויר היית טורח לבדוק , היית מגלה שלעיר ניו יורק יש רק 8 מסוקים, כנראה גם שם לא כל כך מבינים.

נערך לאחרונה ע"י Cu1 בתאריך 07-11-2016 בשעה 11:58.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 07-11-2016, 12:58
צלמית המשתמש של linuxsboot
  linuxsboot linuxsboot אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.04.06
הודעות: 18,034
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "איך קבעת שצריך 10 ו6 לא מספיק..."

להם יש כיסוי של כלי תקשורת והמשטרה עושה בזה שימוש כשבארץ עוד לא הגענו למצב כזה עדיין.

בישראל אם יש לך אירוע בטחוני גדול, פיצוץ במפעל מסוכן כמו בחיפה מספר פעמיים והיו אירועים כאלה הכבישים באותו איזור נחסמים ואז לך תזיז את מי שחייב להגיע asp למקום בזמן.
מד"א צריך עזרה עם פצוע בגלל הצפות ואין להם מסוק זמין? במקום להקפיץ את יחידה 669 כמו בעבר אפשר להזמין מסוק של המשטרה במקום.

במילים אחרות לתת תשובה יותר מהר ושוב זה לא רק לשימוש של המשטרה אלא גופים נוספים במידה ויש צורך ולכן רשמתי רק 4 ערים מרכזיות ולא את כולן בגלל התקציב.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
will you marry me nesli barda? Operating system: Linux The day Microsoft & apple makes a product that does not suck will be the day they start making vacuum cleaners. say no to Apple&Facebook&MS&Samsung IL&Nokia&Hot&Yes,but say yes to Google

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 20-06-2021, 21:06
  אליהר אליהר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.06.11
הודעות: 110
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דן 137 שמתחילה ב "היחידה האוירית של משטרת ישראל חוגגת 20"

ערב אור.

היות שכבר העלו את האשכול הוותיק הזה וראיתי פה כמה הערות/שאלות הנוגעות למערך האווירי של המשטרה (כבר לא קוראים לזה "יחידה אווירית") ושנת השלושים להקמה המחודשת קרבה ובאה, אוסיף כמה דברים:

1. כאמור - מרגע שהשתנה המבנה הארגוני (די במקביל להגעת המסוקים החדשים), השתנתה ה"יחידה" ל"מערך", שיש לו שלוש רגליים: רגל הסיור, הנשענת על המסוקים בעיקר; רגל הכיבוי, הנשענת בעיקר על טייסת אלעד, אף גם על המסוקים החדשים, שיש להם יכולות כיבוי; ורגל הרחפנים/הכטב"מים, שעיקרה גם כן סיור והיתרון שלה הוא מתן אוטונומיה ליחידות השטח, הקטנת התלות בזמינות האמצעי האווירי המאוייש וכמובן - חסכון כספי.

2. אכן, מערך הכיבוי הצטרף בשלמותו מחיל האויר למשטרה. זה אומר שטייסת הכיבוי, שהטייסים שלה אזרחים, כפופה למפקד טייסת שהוא שוטר וטייס במשרה מלאה במערך האווירי. כאמור - גם ההארד קור של המערך תורם את חלקו לכיבוי, באמצעות המסוקים הנוכחיים, שיודעים לעשות זאת במקביל למטוסי טייסת אלעד.

3. הסיבה שבמשטרה הוקמה יחידה מוטסת משלה, היא שחיילים לא יכולים ולא מוסמכים (וטוב שכך, במדינה דמוקרטית) לעשות את תפקידם של שוטרים. כל הטייסים במערך האווירי הם שוטרים לכל דבר ועניין, עם כל הסמכויות הכרוכות בכך. צבא לא אמור לעסוק במשימות שיטור. בגדול, אפשר לחלק את תחומי האחריות, מעבר למשימות השיטור הקלאסיות, בדיוק כמו שמוגדר במשרדי הממשלה: חיל האוויר אחראי לבטחון בגבולות, והמערך האווירי אחראי לבטחון הפנים (בראשית ימי היחידה המוטסת המשטרתית, אי שם בשנות החמישים, היו מטוסי המשטרה חלק מטייסת 100 של חיל האוויר, שיתפו פעולה גם בשמירה על הגבולות - מבחינה זו לא השתנה הרבה , כי פעילות הבט"ש והלחימה בפח"ע מתרכזת באיזורי התפר, החופפים לגבולות הקו הירוק של אז - ובחירום היו טסים במסגרת חיל האויר. כך היה במערכת קדש, למשל).

4. הערה חשובה - מי שבחר את המסוקים החדשים היו בפירוש אנשי המערך האווירי ולא אף אחד אחר. ככה שלמשטרה לא רק שהיתה מילה בנוגע לזהות המסוקים שנרכשו - אלא היתה לה המילה הקובעת ואפילו היחידה, בשורה התחתונה.

ניסיתי לצרף פה כמה תמונות, אבל בטח לא עשיתי את זה נכון, אז כנראה לא יעלו.

נשתמע בשמחות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 20-06-2021 בשעה 23:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:43

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר