21-05-2012, 20:04
|
|
|
|
חבר מתאריך: 07.11.05
הודעות: 2,291
|
|
חווית קנייה ומימוש אחריות מ-IQPC
ברצוני לשתף על חוויה שקרתה בחמשת החודשים האחרונים מול חנות IQPC. מכיוון שני לא אוהב לספר רק את הצד הרע בסיפור אתחיל מהתחלה.
לפני 3 שנים קניתי מחשב מהחנות. עשיתי את ההזמנה באינטרנט, ולאחר כמה ימים מנחם התקשר אלי ועברנו על ההזמנה יחד.
לאחר כשבוע הוא התקשר אלי ואמר לי שבבדיקות הראשוניות המחשב קרס והסביר לי שהזכרונות שהזמנתי של חברת CORSAIR לא תואמים ללוח של ASUS, והציע לי חלופות, כאשר מה שבחרתי גם היה זול יותר מהמוצר המקורי שרציתי.
המחשב הגיע אלי ע"י מנחם עצמו, הוא הסביר לאמא שלי מה החבילה כוללת, ונתן לה את התעודות אחריות. כשהגעתי הביתה ראיתי שהכל הגיע כמו שהזמנתי.
לסיכום: חווית קנייה מאוד טובה. שירות אדיב, משלוח מהיר והפגנת מקצועיות של החנות.
לפני ארבעה חודשים התחילו הצרות:
נשרף לי ההארד דיסק, והתקשרתי לבקש החלפה במסגרת האחריות (3 שנים). השיחה הקיימה בסוף דצמבר 2011. האחריות על המוצר תמה ב4.1.2012
אתי ענתה לי ואמרה לי שתוקף האחריות עומד להסתיים ושאשלח את ההארד דיסק כמה שיותר מהר.
מכיוון שבאותה תקופה גרתי בערבה אחי שלח את הדיסק במקומי מפתח תקווה לאשדוד כשבוע לפני תום תקופת האחריות, ושלח לי הודעה כאשר ההארד דיסק הגיע אליהם (3 ימים לפני סוף תקופת האחריות).
אתי אמרה שכל התהליך יכול לקחת חודש בגלל השטפונות בתאילנד במפעלים של ווסטרן דיגיטל. הבנתי וחיכיתי.
עבר חודש וחצי ולא קיבלתי טלפון מהם לגבי ההארד דיסק. התקשרתי ואתי אמרה לי שעדין אין תשובה מהחברה.
מכאן והלאה עברו חודשיים נוספים בהם אני לא מקבל יחס מהחברה כלל לגבי מצב ההארד דיסק שלי כאשר רק אני מתקשר לחנות ורודף אחריהם כדי שיבררו על מצב ההחלפה. חשוב לציין שלעיתים יאיר ענה לי ולא ידע בכלל על מה אני מדבר. הוא הבטיח לי לחזור אלי לאחר שיברר פרטים על התהליך אך לשווא- לא חזר ולא נעליים.
לבסוף בחודש אפריל שוב אני התקשרתי כמובן, ואתי אמרה לי שהיא תבדוק את העניין ותחזור אלי.
בסופו של דבר היא חזרה אלי ואמרה לי שהיבואן סירב להחליף לי את המוצר כי האחריות תמה.
מבחינתי אני עשיתי את שלי- שלחתי את המוצר והוא גם הספיק להגיע לחנות לפני תום האחריות. היה לחנות מספיק זמן לפתוח קריאה להחלפת המוצר לפני שהוא בכלל הגיע אליהם ובכך לממש את האחריות אך הדבר לא נעשה.
הדיסק הגיע אליהם ב2.1.2012- יומיים לפני תום תקופת האחריות כאמור.
יאיר טען שהמוצר הגיע לחנות אחרי תום תקופת האחריות ואמר לי להוכיח להם שהוא הגיע לפני, דבר שהוא אמור לדעת יותר טוב ממני ולדאוג שבמצב כזה שהאחריות עומדת להיגמר ליידע את היבואן על המקרה. לטענתו של יאיר "יש להם המון לקוחות וקשה להם לעקוב אחרי המקרים של כולם"- לדעתי אין דרך לפרש את האמירה הזאת יותר מחוסר מקצועיות בטיפול בלקוח.
ביקשתי מאתי לשלוח לי את הדיסק הקשיח חזרה כמגיע לי עם מסמכים הקשורים לתביעת האחריות מול היבואן כדי שאוכל לשלוח תלונה בעצמי לווסטרן דיגיטל. היא אמרה שהיא תעשה זאת.
לאחר שבועיים שום דיסק לא הגיע אלי. התקשרתי שוב ודיברתי עם יאיר. הוא אמר לי שהוא ישלח לי את הדיסק עם שליח- לא קרה.
שבועיים לאחר מכן קיבלתי את הדיסק ללא שום מסמך הקשור לתביעת האחריות כפי שביקשתי בפירוש- ארבעה שבועות מהשיחה עם אתי חלפו סה"כ.
לסיכום: ארבעה חודשים נגררתי עם העניין הזה שבו נתקלתי בחוסר יחס, והתחמקות ממימוש האחריות על המוצר שלי באמתלות שונות, ומשיכת זמן שנועדה לדחוק את הבקשה ולהביא לויתור שלי על האחריות.
בסופו של דבר שלחתי תלונה לווסטרן דיגיטל בעצמי והם הסכימו להאריך לי את האחריות, אך הדבר לווה בהרבה טרטורים, עצבים, וכעס מיותר, ולאימי לא היה מחשב נורמלי לעבוד בו ארבעה חודשים.
אגב: מכיוון שאני מבצע את ההחלפה בעצמי מול היבואן אני יודע איך התהליך מתבצע ולכן הם יכלו לפתוח את בקשת האחריות מול היבואן עוד לפני שהמוצר הגיע אליהם לחנות אם היו משקיעים טיפ טיפה יותר, ומבררים את המספר הסידורי של הדיסק ומזינים באתר של ווסטרן דיגיטל כדי להתחיל בתהליך ההחלפה.
אז כנראה שמשקיעים את המשאבים על לקוחות שקונים ומשלמים ולקוחות עם בקשות מימוש אחריות והחלפת מוצרים היא עדיפות שניה אצל IQPC. אני כבר לא אקנה שם.
יום טוב.
|