לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-03-2012, 19:28
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
Wings of the Luftwaffe - ספר מאת טייס הניסוי הבריטי אריק בראון

מהדורה חדשה (2010) של הספר, שנכתב על ידי טייס הניסוי הבריטי האגדי אריק "ווינקל" בראון, שיאן כל הזמנים בהטסה של סוגי מטוסים - 487 מטוסים שונים (יותר, אם סופרים תתי דגמים).

הספר מתאר את חוויותיו והתרשמויותיו בהטסה ובחינה של מטוסים גרמניים שונים - בגרמניה ובמתקן הראשי של חיל האוויר הבריטי בפארנבורו.

אחד מהספרים הטובים ביותר שקראתי על מטוסי הלופטוואפה. כל מטוס מתואר בפירוט, ומובאים צילומים שלו בצבעים בריטיים, שרטוטי שלושה מבטים, שרטוט מפורט של הקוקפיט, והתרשמויותיו של בראון. הספר מלא בהערות משעשעות ובסגנון בריטי ייחודי של בראון. בפתח כל תיאור של מטוס, מובא משפט מייצג שלו על המטוס - דוגמאות להלן.

מומלץ ביותר!

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י טל ענבר בתאריך 14-03-2012 בשעה 19:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 14-03-2012, 19:43
  טל ענבר טל ענבר אינו מחובר  
מומחה לתעופה, תעופה צבאית, חלל ולווינות. חוקר בכיר במכון פישר
 
חבר מתאריך: 02.07.05
הודעות: 11,691
מגוון ציטוטים של אריק בראון על מטוסים שונים מהספר:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "Wings of the Luftwaffe - ספר מאת טייס הניסוי הבריטי אריק בראון"

על המפציץ הסילוני אראדו 234B:

Beautiful streamlined shape, but pity about the engines. Pilot seated very close to the accident if it occurred

על המטוס דורנייה DO 335:

German innovation at its most spectacular unleashes the fastest production twin piston- engine aircraft of world war II

על מטוס ההנ"'ק פיזלר שטורך (חסידה):

A virtuoso of slow flight: Unique take-off and landing capabilities

על פוקה וולף FW-190:

A superb fighter with outstanding rate of roll. the Dora version is German fighter technology at its best

על היינקל 111:

A gracefull looking aeroplane and effective medium bomber at the outset of WWII, but soon outdated

על מסרשמיט 109:

In its element on the eastern Eoropean front, but struggling on the Western front. I was not impressed.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 15-03-2012, 17:49
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 593
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מגוון ציטוטים של אריק בראון על מטוסים שונים מהספר:"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי טל ענבר
על פוקה וולף FW-190:
A superb fighter with outstanding rate of roll. the Dora version is German fighter technology at its best

גם הסוביטים בדקו את הFW190 מיד לאחר המלחמה ולהם היו מסקנות קצת שונות. (באנגלית קצת רעועה)
"The Fw 190D-9 fighter flew in simulated aerial combat against a La-5 that demonstrated the complete superiority of the domestic machine"

לעומת זאת הרוסים צינו לחיוב את המערכות של המטוס הגרמני:
" The successful layout of the power plant and of the equipment comprising the propeller engine group, maximum allowable engine oil inlet temperature (1300C), successfully design of the automatic cooling liquid temperature regulator, and highly efficient wooden propeller blades were of the greatest interest tc our domestic industry. It was also noted that, during the 11-26 May 1945 testing period, all special equipment units on the German aircraft operated faultlessly. Study of a special unit in the FUG-16ZY radio that allowed the receiver to be used in the radio navigational system was of great use.
The high quality of the armored cockpit windshield and successful gun sight design supplemented the well-developed fire control system. In contrast to þòå heavily armed domestic aircraft, sighting in on the target was not disrupted when all the guns were firing and the pilot virtually did not feel the recoil. Cannon and machine guns could be fired separately and the wide use of electrical equipment made the pilot's work easier"
יהודה




תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 14-03-2012, 20:05
  ykantor ykantor אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.07.05
הודעות: 593
סיפור מענין על בראון, שנחת בסיום המלחמה בשדה תעופה גרמני לשעבר , וגילה שהשדה עדיין לא
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "Wings of the Luftwaffe - ספר מאת טייס הניסוי הבריטי אריק בראון"

סיפור מענין על בראון, שנחת בסיום המלחמה בשדה תעופה גרמני לשעבר , וגילה שהשדה עדיין לא שוחרר ע"י בעלות הברית.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_B...29#Enemy_Flight
With the end of the European war in sight, the RAE prepared itself to acquire German aeronautical technology and aircraft ...Brown was made CO of "Enemy Flight". He flew to northern Germany. Among the targets for the RAE was the Arado Ar 234, a new jet bomber that the Allies, particularly the Americans, were much interested in. A number of the jets were based at an airfield in Denmark, the German forces having retreated there. He expected to arrive at a liberated aerodrome, just after it had been taken by the British Army, however German resistance to the Allied advance meant that the ground forces had been delayed and the airfield still an operational Luftwaffe base. Luckily for Brown, the Commanding Officer of the Luftwaffe airfield at Grove offered his surrender, Brown taking charge of the airfield and its staff of 2,000 men until Allied forces arrived the next day
יהודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 14-03-2012, 21:26
צלמית המשתמש של one_man
  one_man one_man אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.12.11
הודעות: 626
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "הזוי"

או לסיפור של הרב גורן ששיחרר את חברון עם הנהג שלו:
ציטוט:
"הגדוד" – הסביר המח"ט – "יתפרש לאורך הכביש לחברון" והציע להיצמד לכח הזה ולמפקדו. אני מחפש את צביקה עופר ולא מוצא אותו. התגנב בליבי החשש שהמח"ט מבקש להיות הראשון לפרוץ לחברון להשאיר אותנו מאחוריו. אני לא אוהב להיגרר אחרי מישהו אני אוהב להיות הראשון. אני הבטחתי לעצמי את זאת כבר בשנים עברו. אם הנהג שלי החילותי לנסוע במכונית שלי, שהייתה מצוידת באזעקה. בעזרתה הצלחתי לעבור את כל המחסומים. ירדתי עם המכונית בליווי הג'יפ שלי. ראיתי טור של טנקים, של חי"ר,טור ג'יפים והסיירת, תוך שאני חולף על פניהם בהתקדם המכונית שלי לעבר חברון – הסירנה מאוד סייעה בידי. נהגי הסב תשומת ליבי כי אנו הראשונים בטור לעבר חברון. עודדתי אותו, שמא הוא מפחד. כשהגענו ליד חלחול בדרך, כל הדגלים המונפים היו לבנים. לא היה דגל ירדני אחד מתנופף. בהגיענו לחלחול על בית בן שלוש קומות התנופף דגל ירדני. אמרתי – "איזו חוצפה!" הוריתי לנהג לעצור. "אעלה למעלה" – אמרתי – "ואסיר את הדגל הירדני". השיב לי: "עלולים להרוג אותך הרב גורן, אלוף בצה"ל, אני אוריד את הדגל והרב יחפה עלי". אמרתי לו: "לא, לא, אתה עוד צעיר, עוד לא הקמת בית בישראל. אני ממילא מבוגר ולך יש עוד זמן לחיות". עליתי על הגג, הורדתי את הדגל תוך חיפוי מלמטה. הדגל הירדני בביתי, באוסף המפורסם שלי. המשכנו ונכנסנו לתוך חברון. ומצאנו את עצמנו ברחוב הראשי של מבואות חברון. מכל המרפסות, הונפו סמרטוטים לבנים, סדינים לבנים, איש לא היה ברחובות, הם קבעו לעצמם עוצר; בהמשך אספר לך על הערב האחרון אצל ה"חלילים", החברונים הערבים.
חברון שוחררה ללא יריות, זולת היריות שאני יריתי. לקחתי את העוזי שלי ויריתי כמה צרורות, להודיע כי חברון שוחררה והיא בידנו. כשירינו, המעט שהיו במרפסות התחבאו ותפסו מחסה. ירינו להודיע לשמים, כי אנו בחברון ותו לא.

מתוך ראיון עם הרב שלמה גורן http://www.machpela.com/content.asp?pageid=67
_____________________________________
משלי י"א י"ד

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:08

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר