בשלב זה של הזמן שבו ישנם קיצוצים רבים בתקציב הבטחון, לא סביר שהאמריקאים ישקיעו כספים בפיתוח מסוק הסיור והתקיפה המוצע, האפשרות היותר סבירה היא שהם ישדרגו את המסוק הקיים.
אבל לענ"ד קיימת אפשרות נוספת, והיא להפריד את שני סוגי המשימות (סיור ותקיפה) לשני מטוסים יעודיים, ולצרף למכרז על כלי הטייס לסיור גם כטב"מים וגם את המסל"ט A-160T.
למסל"ט טווח טיסה של 4,000 ק"מ, יכולת שהייה באויר של 20 שעות, מהירות של 250 קמ"ש ורום טיסה של 9 ק"מ. מכ"מ ה-ISR שמותקן עליו מאפשר חדירה וקבלת תמונות גם באיזורים מיוערים כגון בשטחי לבנון.
למשימות תקיפה, ישולבו, עם מטוסי הסיור, גם מטוסים קלים שמותאמים לתקיפה כגון ה"סופר טוקאנו" וה-AT-6.
ע"י הפרדת שני סוגי המשימות לשני כלי טייס שונים, שיהיו מותאמים טוב יותר לתפקידם, נקבל תוצאה טובה יותר, זולה יותר, וזמן אספקה קצר יותר, יחסית לרעיון לפתח פלטפורמה חדשה.
אשר למסוקים כבדים יותר, בחא"א קיים פרוייקט חדש שמטרתו לפתח ולייצר דור חדש של מסוקים קלים, בינוניים וכבדים שנקרא Joint Multirole Helicopterבשלב זה, חא"א מתכנן להחליף את מסוקי ה- CH-47F בדגם חדש CH-47H בערך באמצע העשור הבא. לטווח הקרוב, חא"א מתכנן לרכוש, במסגרת תוכנית אספקה ל- 5 שנים, 155 מסוקי CH-47F. (חא"א מקווה ללכת בדרך דומה גם ברכישת מסוקי אפאצ'י ובלקהוק נוספים). בשיטה זו, של עיסקת מכירה לטווח ארוך, ניתן יהיה להקטין את עלות המוצר בכ- 10-15% ועם הסוכריה הזו, ינסה חא"א לשכנע את אגף התקציבים לשריין את תקציבי הרכש למסוקים אלו ל-5 שנים ולא להפנותם לצרכים אחרים.
את המאמר כולו בנושא המסוקים הכבדים, ניתן לקרוא בקישור למטה:
קישורים למסל"ט A-160T: