בית הנבחרים האמריקאי בהצבעה אחרונה בנושא תקציב הבטחון לשנת 2012, אישר הקצבה של 129 מיליון דולר לפרוייקט ההגנה מטילים של ישראל. סה"כ התיקצוב האמריקאי לפרוייקט זה מגיע בשנה זו ל-236 מיליון דולר.
DefenseAlert, Dec. 21, 2011 -- House and Senate appropriators boosted Israeli missile defense programs by $129 million in the final version of the Pentagon's fiscal year 2012 spending bill, allocating a total of $235.7 million for a trio of technology-development programs designed to improve Israel's defenses against short- and medium-range ballistic missiles.
קישור:
מספר כתבות מ"לקסינגטון":
1. מה באמת קרה עם הכטב"מ האמריקאי.
לדעת הכתב, הכטב"מ ירד לגובה נמוך מדי (בטעות או במתכוון, תוספת שלי) שבו השמדה של הכטב"מ עקב פגיעה בקרקע לא הייתה אפשרית. הכטב"מ פגע בקרקע במהלך הגלישה, כפי הנראה נשבר לכמה חלקים, הורכב ונצבע,( בצבעים לא נכונים) ע"י האירנים והוצג לכתבים. הכתב ממשיך ואומר שהסיכוי שניתן לפענח את התוכנה והמעגלים האלקטרונים הם כמעט בילתי אפשריים.
A more likely version of events was reported on December 16 by Reuters reporters Mark Hosenball and Andrea Shalal-Esa. They cited U.S. government sources as blaming a combination of technical malfunction and operator error for loss of the drone. The sources told Reuters that the drone was allowed to drift downward to an altitude where self-destruction through catastrophic impact was no longer feasible, so it simply broke up into a few pieces that Iran could reassemble. Apparently the airframe developed by Lockheed Martin's Skunk Works was too aerodynamically efficient to produce the kind of total disintegration that would have been desirable under the circumstances, given the low altitude from which it plummeted. But Reuters reports that the software and circuit boards in the drone were so thoroughly encrypted that unlocking their secrets will be nearly impossible
2. רכישת האפ-35 ע"י יפן מגדילה את האפשרות שגם דרום קוריאה תקנה את המטוסים האלו. על אף התחזקות הכלכלית והצבאית של סין בשנים אלו, לא תהיה לסין, בעשור הנוכחי, תשובה למטוסים אלו, וזה יגדיל את היציבות באזור.
With Japan's decision, neighboring South Korea is likely to follow suit, making F-35 a key part of the allied security posture in Northeast Asia. That region is now the industrial heartland of the global economy, but China's rapidly expanding economy and recent military buildup threaten to eclipse other local powers. By purchasing a plane for which China will have no effective counter over the next few decades, Tokyo has strengthened the prospects for stable deterrence. I have written a commentary for Forbes that you can read
here
3. מאמר של לורן תומפסון שמבהיר את הביזבוז שנאמד ב-100 ביליון דולר על פרוייקטים שבוטלו במטרה ל"חסוך כסף".
One of the worst facets of the federal management culture is the way that politicians and policymakers devalue past investments. That's especially true with regard to Pentagon technology accounts, where every program termination is considered "savings" regardless of how much money was spent on it in previous years -- and how much money will need to be spent in future years to begin a replacement project. If you add up all the money that has been spent since the Cold War ended on weapons that never got fielded, it probably tops $100 billion. Rather than reflexively blaming military contractors for the waste, we ought to finger the real culprit: a political culture that shirks accountability and only cares about the fiscal run-up to the next election. I have written a commentary on this topic for Forbes that you can read
here
4. הכתב גון לינג מדווח ששני סנטורים דמוקרטים ממדינת מונטנה יצאו ב"שצף קצף" ( up in arms) כנגד המחשבה שבסיס טילי המיניטמן במונטנה, יסגר כתוצאה מאילוצי תקציב. אפשרות זו הועלתה ע"י שר ההגנה האמריקאי ב-14.11.2011 כאזהרה לקונגרס לגבי מה שעלול לקרות אם הקיצוץ בתקציב האמריקאי יהיה אוטומטי. הקיצוץ יחול על 3 ה"רגליים" של המערך הגרעיני של ארה"ב. כלומר באויר בים וביבשה, ובנוסף פרוייקטים כגון המפציץ החדש, צוללות, טילים וכו', יבוטלו או יושהו לזמן ארוך.
InsideDefense.com blogger John Liang reports that Montana's two Democratic senators are up in arms over the prospect that intercontinental ballistic missiles based in their state might be retired. Liang revealed on December 9 that Max Baucus and Jon Tester had sent a letter to defense secretary Leon Panetta two days earlier decrying the prospect that all 150 missiles at Malmstrom Air Force Base might be removed from service in the event of budget sequestration. That possibility was raised by Panetta in a November 14 warning to Congress about the potential impact of sequestration. As the two senators correctly pointed out, land-based ICBMs are the least expensive part of the deterrent force, and have only recently been upgraded to assure their reliability through 2030
5. יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב מתלונן על חוסר גמישות מצד חברות ביטחוניות. מעניינת היא התשובה של דר' דניאל גור שנכונה לארה"ב ואולי גם לנו.
Therefore, if the Chairman wants to figure out why the defense industry appears to him to be resistant to change he should look closer to home. Specifically, he needs to consider the impact of an avalanche of rules, regulations, processes, and procedures on the ability of industry to operate in an efficient and agile manner. The factor which correlates most closely with the seeming reduction in innovation in defense programs and the lengthening development cycles over the past thirty years is increased government regulation and oversight. The more regulation and oversight, the more cumbersome and costly the process becomes. Studies have shown that the regulatory burden alone on defense programs is between 18 and 50 percent of total costs
General Dempsey, here is a suggestion: if you want a flexible defense industrial base, the first step is to get the government off industry’s back. Then go ask industry to make you a Swiss Army Knife. I bet they can
* The video of the conversation can be found at
http://www.c-span.org/Events/Joint-.../10737426147-1/
קישור לכתבות אלו: