18-12-2011, 22:32
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.05.05
הודעות: 4,443
|
|
היערכותההסעים היתה יוצאת מגדר הרגיל
אחד הנושאים בהם הצטיין צה"ל עם תום המלחמה, היה ארגון ההיסעים ליציאות הבייתה.
מיד, ביום בו הותר ליחידות להוציא חיילים לחופשות, הובא ליחידתנו אוטובוס של אגד, אליו היה צמוד נהג, אשר שימש את היחידה לצורך יציאות הבייתה למשך השבועות הראשונים שלאחר המלחמה. האוטובוס עבר עם הגדוד מאוגדה 162 לאוגדה 143. כיוון שהגדוד החליף עמדות דרך קבע, היו החיילים השבים באוטובוס עוצרים בדרך כלי רכב צבאי עם מכשיר קשר ומוודאים באלחוט את מיקום פריסת הגדוד. את נהג האוטובוס תגבר חייל מהיחידה שהיה חבר אגד. כעבור פרק זמן מסויים, הגיע מפקח אגד למצרים ודרש חזרה את האוטובוס "השדוד". האוטובוס אכן נלקח מהגדוד, אך במקומו זכינו לשירות היסעים קבוע ומסודר לצורך יציאות הבייתה. אני זוכר פעם אחת, שהאוטובוס הגיע לעמדת הגדוד בעת שהגדוד ספג אש נ"ס. הוא המתין כמה מאות מטרים מהעמדה, ולאחר שהאש פסקה, הוחלפו החיילים השבים מהבית בחיילים היוצאים לחופשה.
גם שירות הטיסות היה ראוי לציון. בתחילה, היה נוחת הרקולס בפאיד. היו מעמיסים על רצפתו את כל החיילים שניתן היה לדחוס, והוא היה ממריא מיד. כעבור פרק זמן, החלו לנקוט כללי בטחון, והמטוסים הועמסו רק עפ"י כללי הבטיחות (דהיינו : על המושבים). תוך פרק זמן מוסד הנושא, נקבע לו"ז לטיסות וכל יחידה קיבלה הקצבת כרטיסי טיסה, אשר חולקו ע"י היחידה, לפי מפתח שנקבע ביחידה. אני חייב לומר שהיו כרטיסי טיסה בשפע. הפעם היחידה שיצאתי הבייתה ברכב הייתה כאשר השדה נסגר עקב תנאי מזג אויר.
גם סטרטוקרוזרים השתתפו בטיסות אלה.
זכור לי מקרה בו שבנו מהבית בסטרטוקרוזר,. ועקב התרעה כל שהיא נדרשנו לפרוק מהמטוס בריצה והוא מייד המריא חזרה.
אגב, הטרמינל בפאיד היה בתוך דת"ק מצרי, אשר פוצץ עם פינוי הגדמ"ע .
_____________________________________
.
|