27-10-2011, 06:40
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי הפ.ב.
Centurion
יש לעיצוב הזה כמה יתרונות משמעותיים:
פשטות: מחיר זול,
|
זה בהתבסס על המבנה היותר פרימיטיבי שלו, נכון? כפי שעניתי ל-DDZ, היתרונות הכלכליות של עיצוב מבנה הכטב"ם פשוט יותר הן זניחות.
ציטוט:
יכולת המראה ינחיתה אנכית פשוטה שלא דורשת יצוב,
|
אני לא מבין למה העיצוב הזה לא דורש ייצוב. לדעתי החובבנית הוא דורש יותר ייצוב מאשר כטבמ"ים אחרים, אלא אם כן מדובר בצניחה חושפית.
ציטוט:
יכול להיות שהוא יותר יעיל אנרגטית ממסוק בגלל שהעילוי מגיע מהכנף,
ומקדם אריזה גבוהה: אפשר להכניס הרבה מאלה לתוך מיכל.
|
גם במסוק העילוי מגיע מהכנף (כלומר משטח המייצר כוח עילוי אירודינמי). ההבדל כאן הוא, להבנתי, שבמקום שני כנפיים יש רק כנף אחת, מה שלא קריטי לזרע הצונח מהעץ אבל רע מאוד לפלטפורמה.
הכנסת הציוד לכנף תעשה אותה לכבדה, מה שיפגע ביכולת הטיסה של הכלי, להבנתי החובבנית. להפך, הכנף עצמה אמורה להיות כמה שיותר קלה, כדי שמרכז הכובד יהיה כמה שיותר קרוב לציר הסיבוב המדומה. אפשר גם לראות בסרטון הנ"ל שכל הציוד נמצא ב"גרעין".
ציטוט:
כל היתרונות האלה מובילים אותי למוצר מעניין: קח חד-כנף, תחבר לו רימון יד וחיישן חום ותתכנת אותו
לעלות לסריקה כל חצי שעה. עכשיו תארוז 200 כאלה במיכל מיצרר ותפזר אותם מעל ימ"ח או צומת מרכזית.
קשה לי לראות דרך יותר טובה לסגור שטח.
|
אלף, מה יהיה גודל הכנף והספק המנוע הנדרשים כדי להרים לאוויר רימון יד ואת הכטב"מ עצמו? אם ההנעה היא חשמלית, איזה סוללה הכלי צריך לשאת כדי להישאר באוויר למשך הזמן הנדרש? לי אין תשובות לשאלות האלה, אבל אולי מישהו שיודע יכול לספר.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|