מצאתי בyou tube את שני הסרטים הללו ,שניהם מתחילת שנות ה 80.
הראשון עושה סקירה נחמדה על ה thunderbirds ומביא תמונות וסרטים מהעבר שלהם.
תענוג לראות את הסגנון האמריקאי המוגזם (לעניות דעתי כמובן) ...החלפת מטוסים כל כמה שנים, סרבלים אדומים עם פ'צים בגודל של צלחת וכו'...מוגזם, אבל ממש נחמד לצפיה.
הסרט השני הוא סרט "מחווה" של ה Red Arrows ששודר אחרי תאונה קשה שבה נהרגו 4 טייסי הצוות של חיל האוויר האמריקאי בעקבות תקלה אצל המוביל דבר שהוביל את כל הרביעיה להתרסק והיה גם זרז (שוב) להחליף את מטוסי ה T-38 היפים באף-16.
האיכות בינונית אבל מי שאוהב היסטוריה, טיסה ואת האייטיז יהנה...
צחי
כיצד ניתן להמליץ על קלטת שלמעשה לאף אחד אין גישה אליה?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "סרטים מהאייטיז שקשורים ל Thunderbirds"
תודה על השיתוף - סרטים מעניינים מאד עם צליל ותמונה של פעם
מטוסי התנדרבירדס נילקחים ישירות ממאגר המטוסים של חיהא"א ומשמשים כמטוסי תצוגה בלבד לאחר שעוברים הכנה מתאימה.
במידה ויקראו לדגל, צוותי הקרקע חייבים תוך 72 שעות להשמיש אותם חזרה כמטוסי קרב
1988 - תירגול הסבת מטוס תצוגה חזרה למטוס קרב
במוזיאון התעופה בבסיס רובינס יש מטוס מדגם A שנצבע בהתאם ועומד שם כתצוגה קבועה לתנדרבירדס, ב 2009 הועבר לשם על הכביש
ב 2005 בזמן הופעה, אתם מוזמנים למדוד יישור קו עם סרגל..
שהסופר סייבר היה הרבה יותר מעניין מהתא'ד. תהילתו של הת'אד הייתה במקומות אחרים שם הצוות לא ביקר ...
ברור, התאד היה מאוד לא מתאים לתפקיד בצוות, דווקא בגלל זה היה מעניין לראות אותו..הוא די מפלצתי בעיני יחסית למטוס קרב, למרות שהמימדים שלו לא שונים בהרבה משל מטוסים אחרים...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי bruna שמתחילה ב "מה הסיבה שהצוותים אינם לובשים..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי bruna
מה הסיבה שהצוותים אינם לובשים ג'י-סוט? התמרונים המבוצעים אינם דורשים זאת?
ה Thunderbirds כיום כן לובשים G-suit..לפחות ככה זה נראה בחלק מהתמונות.
באתר של ה Blue angels היה הסבר בעבר (אולי קיים גם היום) שהם לא לובשים כי התרגילים ידועים מראש ולכן לטייס יותר קל קצת לעמוד בכוחות הG מאשר בתמרונים רגילים של טיסה קרבית.
הבדלים נוספים- באף-16 אפשר לעשות יותר G יותר בקלות מבאף-18 והמגבלה יותר גבוהה (נדמה לי, אני לא בטוח איזה דגם של אף-18 משתמשים בבלו איינג'לס ומה המגבלה שלהם), זו אולי סיבה נוספת.
לאף-16 יש סטיק צידי שחליפת לחץ שמתנפחת לא מפריעה לתפעולו. לאף-18 יש סטיק באמצע שיתכן שניפוח של חליפת הלחץ כן מפריע לתפעול עדין כפי שנדרש בטיסת צוות אווירובטי, נראה לי שזאת גם הסיבה שבצוות הישראלי לא לובשים חליפה, שהתמרונים קבועים וידועים והחליפה המתנפחת קצת מפריעה לתפעול הסטיק הסטנדרטי.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe
נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 25-10-2011 בשעה 19:53.
בבלו איינג'לס יש שריטה והם סוברים שניפוח החליפה מפריע להם. כמו כן למיטב הבנתי הם טסים כשהמטוס תמיד מקוזז כך שהם חייבים לתקן באופן קבוע, ומחברים קפיץ לסטיק שיימתח אותו קבוע לכיוון לוח המכשירים.
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "בבלו איינג'לס יש שריטה והם..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי NehemiaG
בבלו איינג'לס יש שריטה והם סוברים שניפוח החליפה מפריע להם. כמו כן למיטב הבנתי הם טסים כשהמטוס תמיד מקוזז כך שהם חייבים לתקן באופן קבוע, ומחברים קפיץ לסטיק שיימתח אותו קבוע לכיוון לוח המכשירים.
לא יודע אם זו שריטה..בכל זאת אולי יש דברים בגו.
אתה מתבלבל בין הצוותים, בכל אחד מהם עושים את אותו דבר בטכניקה שונה.
נוח להטיס מטוס בצורה מדויקת כשהקיזוז הוא לכיוון אחד (קדימה). בthunderbirds באף-16 פשוט מקזזים קדימה ומטיסים נגד הסטיק.
בבלו איינגל'ס זה לא אפשרי כי לאף-18 יש איזה מנגנון קיזוז אוטומטי או משהו כזה, אז אין להם ברירה והם מחברים מעין גומיה שמושכת את הסטיק קדימה כל הזמן הטיסה.