לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה    ברוכים הבאים לפורום צילום!!!       אוסף אתגרי הצילום של כל הזמנים   מצגת-סרטון ישראל 3 מוכנה כעת להפצה, לצפייה לחצו כאן חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תרבות ואמנות > צילום סטילס ווידאו
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 24-09-2011, 10:12
  dany5311 dany5311 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.05
הודעות: 1,410
הסבר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rst שמתחילה ב "28-75 לעומת 17-50 טמרון"

מה שביקשת לדעת מחייב כימעט שיעור שלם בצילום

1. FF זהו גודל של מיסגרת תמונה במצלמת פילם (הישנה)35 ממ,
2. במצלמה דגיטלית מצלמת FF היא מצלמה שגודל החיישן שלה הוא תואם לגודל מיסגרת פילם.
3. במצלמה דגיטלית אין מיגבלה לגודל המיסגרת והיצרנים החליטו פחות או יותר להישתמש בחיישן בגודל קטן ב1.5 או 1.6 ובמצלמות קומפקטיות אף קטן יותר מהגודל של ה
FF.
4. בעיקבות ההחלטה על גודל קטן יותר של מיסגרת התמונה (פריים), יצאו יצרני המצלמות ,ויצרני העדשות בליין חדש של עדשות, שתואם למצלמות הפריים המוקטן שלא מתאימות למצלמות המיסגרת המלאה(החיבור אולי מתאים אבל ליפעמים ישנה בליטה פנימה שמסכנת את מנגנון התריס).
5. כל העדשות שהתאימו למצלמות פול פריים , מתאימות לעדשות הפריים המוקטן(קרופ) בהתאם למחבר עם המצלמה, כי ביזמן היצור של מצלמות הקרופ לא היה מלאי עדשות מתאים מוכן לשימוש, המיגוון של העדשות התואמות היצטבר עם הזמן ,והיום הוא מגוון דיו.
6. ההבדל בין 2 העדשות של טמרון ,עדשה שמתחילה בממ28 היא בעצם עדשה מוכפלת בקרופ נותנת עדשה של42-45 ממ מה שאומר שכל פעם שאתה עומד מול קבוצה עליך לקחת צעד 2 אחורה ,הבעיה מתחילה שמצלמים אירוע במקום צפוף ואין איפה לעשות את הצעדים האלו.
לכן ישנה העדשה 17-50 שהיא עדשה בעצם26-75 קצת יותר רחבה ונותנת יותר אפשרות לצלם במקום צפוף .
2 העדשות הן מצלמות מהירות(צמצם פתוח) כך שמבחינת צילום אירועים מתאימות רק שה17-50 מתאימה למצלמת קרופ בילבד,וה28-75 מתאימה לקרופ ולFF.
אגב ל17-50 מנוע פוקוס קצת עצלן ורועש.
בהצלחה דני

נערך לאחרונה ע"י dany5311 בתאריך 24-09-2011 בשעה 10:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 24-09-2011, 16:55
  dany5311 dany5311 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.05
הודעות: 1,410
17-50 של טמרון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rst שמתחילה ב "28-75 לעומת 17-50 טמרון"

אני לא יודע על איזו מוסכמות שיכלו להיתנפץ,כל מה שכתבתי על העדשה הוא מניסיוני,אבל אין דבר שאין לו פיתרון.
אני הישתמשתי בעדשה הזו הרבה כי היא הייתה היחידה בזמנו שנתנה פיתרון לתקציב נמוך,ואיכות של עדשה מהירה.
היו מצבים שלומדים להכיר אותם שמנוע הפוקוס לא הצליח לצוד את האובייקט,אם מודעים לזה פשוט במקומות תאורה מועדים עוברים לפוקוס ידני ומכוונים לבד.
העדשה בפירוש נותנת פייט לעדשות יקרות בהרבה מימנה מבחינת האיכות, אבל מקבלים עבור מה שמשלמים.
עלות תועלת גבוהה.
היום כבר יש אלטרנטיבה,אבל עולה פי 3 בדמות ה17-55שנותנת גם מייצב,גם מנוע פוקוס מהיר ושקט ביותר, מדוייקת וחדה ללא פיספוס פוקוס.
אגב צריך הרבה אומץ ללכת לצלם אירועים עם 350D.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 24-09-2011, 22:13
  dany5311 dany5311 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.11.05
הודעות: 1,410
על השולחן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Rst שמתחילה ב "28-75 לעומת 17-50 טמרון"

1. 350D אף פעם לא יועדה להיות מצלמה לאירועים,ולא ביגלל היכולת שלה אלה בשל נוחיות התיפעול, צלם שמצלם אירועים לא ישתמש במצלמה שאין בה כמה שיותר קיצורי דרך לתפריטים. לכך קיימות מצלמות שלפחות ברמה של D60 7D 5D1D .
ניסיון ערב אחד יסביר לך את מה שמפסיד צלם מיקצועי שמצלם ב350D.
אותו הדבר עם עדשות , עדשה טמרון 17-50 נועדה לשוק מצלמות הקרופ שרובן הן מצלמות חובבנים זה שהיא מפיקה תוצרת טובה שמגיעה לרמה של עדשות מיקצועיות ברבע מהמחיר, לא עושה אותה עדשה מיקצועית, צלם מיקצועי צריך לעבוד עם ציוד שיעזור לו ולא ציוד שצריך להיתחשב ביכולת נמוכה,
וכן העדשה ליפעמים לא מצליחה לינעול פוקוס תתאר לך שזה יקרה ביזמן שאתה תצלם בתשלום ויצפו לקבל מימך תמורה לתשלום איזה הסבר תיתן.
עכשיו אין דבר כזה אירוע קטן או גדול ,כולם שווים עבור המצלמה והעדשה והצלם,ועל הצלם להיתנהג כמו זה שסומכים עליו (כמו נהג אוטבוס)כמיקצוען.
בתוך אולם,מיסעדה,בר,בית קפה,אולם ספורט, הצלם צריך את המצלמה והציוד הנילוה לה שתצלם את התמונה המיטבית להנציח את האירוע ואם הוא צריך לצלם שעות ,אז הוא גם צריך מצלמה אמינה ונוחה לעבודה וגם ציוד נילווה למצלמה ברמה שמאפשרת לבצע את העבודה.
אני בדעה שמי שרוצה להיות צלם מיקצועי צריך ציוד מיקצועי וזה לא חשוב את מה הוא מצלם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 26-09-2011, 23:34
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי Rst שמתחילה ב "תודה רבה על תגובותך, אשקול את..."

יש פיספוס בהמלצה על ציוד מאוד יקר.
הפיספוס הוא כל טווח העדשות המעולות שישנן במסגרת תקציב נורמלית - כזו שיכולים להרשות לעצמם גם חובבים, מתוך מחשבה כי התחביב לא יחזיר את ההשקעה (בניגוד למקצוע).

על הנייר, נראה באמת שאין טעם לקנות מצלמות קרופ בכלל, ועדשות שמחירן נמוך מ 5,000 שקל.
בפועל - אפשר להוציא צילומי אמנות מרהיבים עם ציוד נמוך בהרבה. הרוב תלוי בעיקר בצלם ופחות בציוד.
תאכלס, מכיר כמה צלמים מקצועיים שהתחילו את סצינת הצילום שלהם עם 20D של קאנון ו D70 של ניקון, עם עדשות קיט ו 50 1.8.
לא שאני חושב שזה אופטימלי, אבל אפשרי בתנאים מסויימים, וכשזה עונה על הדרישות - כולם מרוצים.
ברור שעם הזמן הדרישות עולות וכך גם הציוד - אבל בתור התחלה, אני אישית חושב שזה טפשי מאוד לקנות ציוד יקר בגלל שהוא לא ינוצל גם ככה בחודשים הראשונים, ועד שהצלם יגיע לרמה גבוהה שתצדיק את השימוש בציוד (במידה והוא אי פעם יגיע לשם), הציוד כנראה יהיה זול יותר אז.

לדעתי, ומהשימוש המועט שעשיתי עם הטמרון 17-50, היא עדשה פנטסטית.
כשהיא נמצאת בידיו של צלם עם עין טובה - היא כלי חזק ביותר.

היום אני משתמש בטמרון 17-35 2.8 על גוף ה FF שלי, ואפילו שהיא עדשה זולה מאוד לטווח הזה (אולטרה רחב), היא מספקת לי תוצאות סבירות למדי. עם החסרונות שלה, אני לא מצטער על הקניה. היא נותנת לי את הזוית הרחבה שהיתה חסרה לי (לאחר שהתרגלתי ל 10-20), ובקשר למגבלויות שלה - מתרגלים ומפצים על זה ע"י סבלנות ויצירתיות.

קניה נעימה
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 27-09-2011, 10:03
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי dany5311 שמתחילה ב "עם כל הכבוד"

1. מה הקטע עם השירשור שלך?
אתה כבר איזה כמה שנים בפורום (אפילו מהתקופה שניהלתי ונתתי לך את השבלול פה) ואתה עדיין לא משרשר כמו שצריך... לחץ על לינק ה"תגובה" או "תגובה מהירה" השייך לתגובה אליה אתה מגיב... לא לאחרון ביותר שהוא מגיב להודעה הראשית.

2. מה קשור עבודה מקצועית? הבחור כולה רוצה לצלם ת'חברה שלו במסיבות שהם עושים (שזה כולל, אני מניח, ערבי בירה ונשירה, על-האש והרמת כוסית בפאב)...
הבחור לא מדבר על עבודה בתשלום, וזה בכלל לא רלוונטי... לדעתי האישית, אפשר גם לבוא עם מצלמת פוקט לאירועים בתשלום. הכל שאלה של כמה משלמים, וכמה כשרון יש לך להוציא תמונות עם הציוד שלך.
עדשה רועשת? עדשה איטית? עזוב ת'עניינים האלה.. ממש שולי וזניח בהתחשב בדרישות של הבנאדם (תקציב ואיכות אופטית).

3. שנה מצויינת לכולם
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 29-09-2011, 10:57
  Rst Rst אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.03.04
הודעות: 634
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Narxx שמתחילה ב "1. מה הקטע עם השירשור..."

חג שמח ושנה טוב!
נרקס תודה רבה על התגובה, על זה בדיוק אני מדבר.
לפני כחודש אחי יתחתן והיה באירוע שלו "פישר" (בוא נקרא לזה ככה) ותיהיה בטוח שלא עם 5D ויש לי הרגשה מאוד טובה שאפילו לא עם 7D.
הוא צילם את האירוע לטובת מגנטים בלבד. אתם בטח מכירים את העבודה הזאת.
במקרה הזה בתור צלם מצופה ממך להרבה פחות אתה צריך מעט גלריות בשביל להוכיח שאתה נורמלי וזהו.
לשם אני שואף להגיע אחרי מעט נסיון...
אני אגיע לשם ואראה שהמצלמה לא מספיק טובה לי כמובן שאשדרג אותה.
ברמת העיקרון כמו שנרקס אמר הכל יתחיל עם צילומי חברה, וברים, ועל האש....פשוט תמונות שציפיתי שיצאו יותר טוב עם העדשה הזאת.
אז נרקס ידידי, האם אתה יכול להמליץ לי על עדשה אחרת בתחום?
תודה רבה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 29-09-2011, 12:17
צלמית המשתמש של Narxx
  משתמש זכר Narxx Narxx אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,020
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Rst שמתחילה ב "חג שמח ושנה טוב! נרקס תודה..."

ראיתי צלמי מגנטים עם ציוד ממש בסיסי (D70 + עדשת קיט 18-70) וגם צלמי מגנטים עם ציוד הרבה יותר מתקדם.
בחתונה האחרונה בה שהשתתפתי (כאורח כמובן), צלם המגנטים הגיע עם מצלמת קאנון מקצועית (לא טרחתי לשים לב לדגם), עדשה איכותית (כנראה 24-70) ופלאש.
הוא צילם יפה, הרים רגישות שנתנה לו את התאורה הסביבתית בצורה יפה מאוד, והפלאש בדיוק בעוצמה כדי לקבע את הדמויות.
כך שאני לא יכול להסכים עם הטענה שלך שצלמי מגנטים בהכרח צריכים לבוא עם ציוד פחות רציני, אבל בגלל שהפרינט שלהם הוא בגודל של כרטיס ביקור (כמעט), אז אין כל כך מקום באמת לאיכות מטורפת (אתה יכול לצלם ברזולוציה הנמוכה ביותר וזה עדיין יספיק לך, מה שיכול לאפשר לך צילום רצף ארוך וכו').

בנוגע לעדשות, אין לי כל כך על מה להמליץ... הטמרון היא סבבה לגמרי ולדעתי אתה תהנה איתה מאוד.
כל השיקול של FF הוא לא רלוונטי עבורך וחבל יהיה לך לקנות עכשיו עדשת FF.
_____________________________________
בברכה, מתן.
www.MatanNarkiss.com

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:04

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר