06-09-2011, 22:03
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
ספינת אויר היא לא בלון, אלא אוסף של בלונים שונים. יש לך סוגים שונים של ספינות אויר, ראיתי אפילו תכנון לספינת אויר עם מעטפת קשיחה. קליע אחד שפוגע במטוס יכול לגרום לו לנזק גדול יותר מהנזק שפוגע בספינת אויר.
ספינות האויר נועדו לשמש להובלת מטענים כבדים או איסוף מודיעין (העלאת ציוד מודיעין) לגבהים גדולים במיוחד ולשהייה ארוכה במיוחד. בזמן שמטוס יכול להיות שעות באויר, מזל"ט עשרות שעות, ספינת אויר יכולה לשהות אפילו ימים אחדים באויר.
מטוסי מטען כבדים לא פחות פגיעים לצרות של ספינת אויר. בכל מקרה, זהו אינו כלי לקו ראשון או אפילו שני.
בשנות העשרים האמריקאים הפעילו שתי ספינות אויר כנושאות מטוסים. (עד שאחת, ה"עקרון" Akron. אבדה בהוריקן וכל 70 מלחיה נהרגו).
טיל א"א שפוגע בספינת אויר, יכול לצאת מהצד השני של הספינה בלי לגרום לנזק משמעותי. הייתי מוריד ספינות אויר עם מטח של טילי נ"ט עם טווח ארוך.
ספינות האויר של מלחמת העולם הראשונה היו עשויות בד דליק, והיו מלאות במימן שהוא גז נפיץ. קליעים נותבים ספורים הספיקו כדי להדליק אותם. אבל ספינות אויר מודרניות מלאות הליום, שהוא אדיש (גז אציל). ועטופות במעטפת פלסטית או מחומרים מרוכבים. זה לא בדיוק כדור-ים או בלון יום-הולדת.
לדעתי, יש עתיד לספינות אויר בתוך נישות מוגדרות בגלל היכולות המיוחדות של ספינת האויר: שהיה במקום אחד ללא אנרגיה, שהיה ארוכה באויר, יכול נשיאת משקלים כבדים במיוחד, יכולת לטפס לגובה רב מאוד. אפשר בהחלט לדמיין ספינת אויר חמושה בלייזרים נגד טילים ABL בתור דוגמא.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|