15-08-2011, 00:39
|
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
|
|
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
|
|
אושקוש
באושקוש מציגים כל מי שרוצים להיות מובילים בשוק האמריקאי. והשוק הוא גדול מאד. קיימים במקום 4 האנגרים קבועים המלאים במציגים שונים ועוד עשרות אוהלים למציגים נוספים. גם צריפים קבועים רבים בהם מתקיימות סדנאות בנושאי תעופה שונים. גולת הכותרת הם הארועים המוטסים המתקיימים כל יום מ 15:00 עד 18:00. חוייה אמיתי לכל צופה נלהב. (פטנט אמריקאי – מגיעים כל יום ב 9, מניחים את כל הכסאות בדשא על השורה הראשונה לאורך הקו והולכים לטייל. חוזרים ב 15, פורשים את הכיסא – ונהנים). במסגרת המטסים – עשרות רבות שלמטוסי עבר משומרים מסוגים שונים טסים במבנים גדולים. מטוסי עבר- הכוונה למטוסים צבאיים – מוסטנגים, T-34, T-28 הרווארדים ועוד הרבה אחרים. הארוע כה חשוב עד כדי כך שכוחות הביטחון האמריקאים נוטלים בו חלק. הארייר הגיע כדי להציג את יכולותיו, מטוסי F-18 המריאו, עשו באזים ונחתו (כולל הבז המפורסם של קירבה למהירות הקול ביום אביך) ומטוסים רבים אחרים מפוזרים בתצוגות. כמובן, גם ה F-16 האומלל שגמר מסלול ושבר את חלקו הקדמי. ברגע מסוים, כאשר המבנים עוברים בשמים מצד לצד, אווירובטיקה על המסלול הראשים, צנחנים ועוד – ספרתי למעלה מ 60 מטוסים בו זמנית מעל האירוע. הארוע ביום שישי היה מרשים ביותר. כל מטוסי הקרב הישנים "תקפו" לאורך המסלול כאשר פיצוצים ופטריות עשן עולים ומתרבים לאורכו המזרחי של המסלול. הפינאלה היה במעבר של ה B-29, FIFI שמו, שעבר והטיל "פצצת גדולה" כדי לדמות את הטלת הפצצה על הירושימה, שכזכור בוצעה ממטוס כזה. הרבה עשן ואש. שואו אמיתי. הולכים הביתה שמחים ומרוצים.
Basler
חברת Basler Turbo Conversions נמצאת באושקוש (על גדר השדה ומזרחית לו). החברה מצאה לה נישה מעניינת. היא קונה מטוסי דקוטה בכל העולם משפצת ומשפרת אותם. השינוי העיקרי הוא החלפת שני מנועי הבוכנה במנועי טורבו פרופ PT6-67 כשמתלווה לשינוי זה גם הארכת הגוף בכ- 40 אינץ'. תא הטייסים זוכה למיכשור חדש ומתקדם (עד כמה שהלקוח מוכן לשלם) מערכת הרתמות במטוס מוחלפת לחלוטין ומרכיבים נוספים מוחלפים בחדשים. התוצאה היא מטוס מנהלים או למשימות אחרות, בעלות נמוכה במיוחד מול מתחרים דומים ובעל טווח וכושר נשיאה גדולים. החברה שיפצה אחד ממטוסי הדקוטה ששירתו בעבר בחיל האוויר (מ"ז 022) וכבר הנושא עלה כאן בפורום, כאשר המטוס נמכר לקולומביה, כ"ספינת תותחים". (מטוס נוסף , מ"ז 017, היה אמור להיות אצלם, אך לא אותר ואני עדיין ממתין להבהרות מהם).
הצטרפנו לביקור של כתבי תעופה בריטים במקום. לא הורשינו לצלם בתוך ההאנגר (המרשים) שלהם, אך ברחבה החיצונית היה היתר. הסיור מרשים ביותר. נראה כאילו הם מייצרים את המטוס מחדש. המטוס עובר ניקוי כללי, פרוק כנפיים והחלפה של חלקים משותכים בחלקים המיוצרים במקום. בגמר הייצור – צביעה מרהיבה. בחצר מספר רב של מטוסי דקוטה וגם מטוסים אחרים.
לטובת ה"ירוקים" – בצמוד ל Basler נמצא מפעל הרכב הכבד של אושקוש. מאות רבות של כלי רכב מסודרים בשורות לאורך גדר המסלול הראשי של שדה התעופה וניתנות לצפיה מתוך המפעל (ומתוך השדה עצמו, כמובן). קצת מדהים לחשוב איזו הזמנה גדולה עשו – ועדיין לא סיפקו ללקוח. אפילו מעורר תהיות. אותם כלי רכב נראים גם במקומות רבים בעיירה, כאילו ומוסכים בתוך העיר משתתפים בייצור וגם נסיעות המבחן נעשות בכבישים הראשיים. כמובן, חלק מהכלים מוצגים גם בארוע התעופה עצמו.
בוב הובר מותיקי חיל האוויר האמריקאי (יליד 1922) ומהבולטים בטייסים האווירובטיים אומר שלום לאוהדים.
עושים הצגות לצופים
הדקוטה המצניחה. מתחתיה ניתן לראות את שורת המשאיות ממתינות לאספקה.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.
נערך לאחרונה ע"י YHS בתאריך 15-08-2011 בשעה 00:42.
|