לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-07-2005, 01:20
  יוסי בכינור יוסי בכינור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.06.05
הודעות: 1,637
בוטל פירוז חצי האי סיני מכוחות צבא מצריים

המקור -דבקה
ביום ד' 29.6, יום המהומות הגדול בגוש קטיף, הפעולה של כוחות קומנדו של חיזבאללה בתוך שטחה של ישראל, והחסימות בכבישי הארץ, התפנה ראש הממשלה אריאל שרון לסכם בחשאי, מבלי לפרסם על כך מילה, את הפרוטוקול הצבאי עם מצרים, המפרט איזה כוחות מצריים יוצבו לאורך ציר פילדפי, איך הם יפעלו, ומה תהייה ההערכות הצבאית של מצרים בצפון חצי האי סיני, כולל אל עריש.


עדיין אין בידינו את הפרטים המלאים של ההסכם, אולם כבר עתה ברור, כי אריאל שרון הסכים, ושוב בניגוד לדעתם של צה"ל, ובייחוד של אמ"ן, לאפשר למצרים להציב ביחד עם הכוח הצבאי, שיהיה מורכב מחיילי קומנדו מצריים, נושאי גייסות משוריינים מצוידים במכשירי אינפרא אדומים, מסוקים, ולהרשות למצרים להקים בנמל אל-עריש מזח, שישמש בסיס ימי מצרי בו תשתמשנה ספינות מלחמה מצריות. בכך בוטל למעשה הפירוז הצבאי של חצי האי סיני, מה שהיה אחד הבסיסים העיקריים עליהם הושתת חוזה השלום בין ישראל למצרים.

המקורות שלנו מוסרים, כי ברגע האחרון הורה שרון, לאשר רק את החלק של ההסכם הנוגע לציר פילדלפי, ולא לאשר ולא להסכים לפריסה מצרית דומה לאורך כל גבול ישראל-מצרים. בכך ייושם ההסכם רק בקטע הגבול המשתרע מהים התיכון ועד כרם שלום, שייהפך להיות גבול מצרי-פלסטיני, ולא ייושם בינתיים, כפי שהייתה הדרישה המצרית המקורית, מאזור כרם שלום ועד טאבה. שרון נימק את החלטתו זו באומרו, כי צריך קודם לראות כיצד המצרים ממלאים את ההסכם ופועלים לאורך ציר פידלפי, לפני שמסכימים להצבתם של כוחות צבא מצריים לאורך הגבול כולו.

לפי בקשתו של אריאל שרון, המצרים הסכימו שלא לפרסם דבר על השגת הסכם, ולכן שני הצדדים גם הישראלי וגם המצרי, ימשיכו להעמיד פנים כאילו המשא ומתן עדיין לא סוכם והוא נמשך.

למקורות הצבאיים של תיקדבקה נודע, כי ראש הממשלה החליט, כי דבר קיומו של ההסכם הצבאי עם מצרים, יתפרסם רק לאחר שיסתיים פינוי היישובים הישראלים מרצועת עזה, וזאת כדי למנוע דיון על ההסכם בכנסת או הגשת בג"צ לבית המשפט העליון.

מאחר ובאורח רשמי מדובר על חוזה 'שאיננו קיים' ושתי המדינות אינן מודות בקיומו, אין לכנסת ולא לבית המשפט העליון עילה לדון בו.

השגת ההסכם הצבאי בין שתי המדינות ביום ד', פתחה את הדרך לצאתו של שר התשתיות בנימין בן אליעזר לקהיר, ביום חמישי 30.6, לחתום על הסכם אספקת הגז הטבעי המצרי לישראל, לפיו תספק מצרים לישראל, באמצעות צינור תת קרקעי שיגיע עד מסופי הדלק באשקלון, כל שנה 1.1 מיליארד מטר מעוקבים של גז. ההיקף הכספי של ההסכם הוא 2.5 מיליארד דולר, ותוקף ההסכם הוא ל-15 שנה עד 2020. בצעד זה קושרת ישראל את אספקת הדלק הנחוץ לה לייצור חשמל, במצרים.

למקורות שלנו נודע עוד, כי בשלב האחרון של הדיונים על הפרטים האחרונים של ההסכם התברר לנציגים הישראלים פשר התופעה, לפיה התחום היחיד בו הרשות הפלסטינית מוכנה לפעול הוא חשיפתן והריסתן של המנהרות להברחת הנשק לאורך ציר פידלפי.

קצינים מצריים אמרו לקצינים הישראלים, כי הרשות פועלת רק מפני שנשיא מצרים חוסני מובראק דרש פעולה כזו מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואמר לו כי כי הוא לא עומד להכניס כוחות לציר פילדפי כדי להלחם במנהרות הנשק ואת התפקיד הזה הפלסטינים צריכים לבצע. אבו מאזן ענה, כי הוא לוקח משימה זו על עצמו, והוא ידאג כי היא תבוצע.

כאשר ראש הממשלה אריאל שרון, פנה אל אבו מאזן בפגישתם האחרונה, וביקש ממנו לפעול נגד גופי הטרור הפלסטינים, ענה לו יו"ר הרשות הפלסטינית כי אין לו מספיק כוחות כדי לטפל בבעיה וכי אם ישראל הייתה מסכימה להכניס את חטיבת באדר הפלסטינית מירדן, היה לו כוח לפעול נגד אנשי הטרור.

הפעולה הפלסטינית נגד מנהרות הנשק, היא הוכחה נוספת להחלטתו הנחושה של אבו מאזן, לא לפעול נגד גופי הטרור. אם הוא היה מפעיל את אותה נחישות במלחמה בטרור כמו שהוא מפעיל נגד מנהרות הנשק, התוצאה בשטח הייתה שונה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:32

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר