30-06-2011, 10:58
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
DC-5 - הסיפור המלא
שלום לכם!
בשנת 1948, לאחר הכרזת העצמאות, הטיל האו"ם אמברגו על מכירת אמצעי לוחמה למדינות המזרח התיכון. מדינת ישראל הצעירה נאלצה להתמודד עם צבאות ערב וכנופיות פורעים שפשטו עליה מכל עבר, ויצאה למבצע רכש חובק עולם.
זה לא היה רכש מסודר, ובמרבית המקרים - זמינות האמצעים הייתה זו שהכריעה, ובאשר להתאמתו ללחימה - לכך כבר ידאג "המוח היהודי"...
וכך, במהלך מסע רכש באירופה, נתקלו אנשי הרכש בצוות אוסטרלי שהטיס מהגרים איטלקים אל אוסטרליה במטוס תובלה בינוני. הצוות האוסטרלי היה נוח לדי ואף שמח למכור את המטוס לישראל (וזאת לא הייתה הפעם הראשונה שבעלי המטוס עברו על החוק) וכך התגלגל לו המטוס אל חיל האוויר הישראלי.
היה זה מטוס מתוצרת חברת Douglas, יצרנית הדקוטה המפורסמת, והמטוס היה מדגם DC-5 - מטוס מיוחד שייצורו בוטל עקב פרוץ מלחמת העולם השנייה.
והמטוס שהגיע ארצה - היה למעשה מטוס ה-DC-5 האחרון ששרד בעולם. בחיל האוויר העניקו לו מתנדבי המח"ל (מתנדבי חוץ לארץ) את הכינוי Yankee Pasha - The Bagle Lancer (יאנקי פחה - רומה הכעכים).
המטוס לא האריך ימים בחיל האוויר, ולאחר הוצאתו משרות - נדד אל בית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה.
מה קרה לו אחר כך?
תוכלו לקרוא בקישור הבא: סיפורו של DC-5 מס' 1501
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|