02-05-2011, 17:34
|
מנהל צו"ב
|
|
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
|
|
|
Israel Defense: פרסום ראשון: מערכת "חץ דורבן" יירטה פגז קינטי בניסוי בארצות הברית
המערכת יירטה גם טילים נגד טנקים מסוג "מאטיס", על פי מידע שהגיע ל"ישראל דיפנס"
עמיר רפפורט [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeldefense.co.il/_Pics/pixel.gif]
2/5/2011
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeldefense.co.il/_Uploads/dbsarticles/_cut/SA0000_0244x0240x0072_000xFFFFFF_hetz@jpg.jpg]
התפתחות בסוגיית המיגון העתידי של נגמ"ש המרכבה וטנקי המרכבה: ניסוי שנערך למערכת "חץ דורבן" לפני מספר ימים, בשטחי האש בקרבת העיר אברדין בארצות הברית, הוגדר כהצלחה משמעותית, כך נודע ל- ישראל דיפנס.
במהלך הניסוי יירטה המערכת טילי "מאטיס" ונרשם היירוט הראשון בהיסטוריה של פגז טנק קינטי, שעשה את דרכו לעבר נגמ"ש לא מאוייש של צבא ארצות הברית, שעליו הייתה מותקנת המערכת הישראלית. מקורות צבאיים אישרו את הפרטים, בזמן שבחברת התעש, שמפתחת את "חץ דורבן", סירבו להתייחס לניסוי או לאשר את עצם קיומו.
מערכת "חץ דורבן" שבה מדובר, מפותחת על ידי תעש מזה מספר שנים, במקביל לפיתוח מערכת "מעיל רוח" מתוצרת רפאל. שתי המערכות שבהן מדובר, מבוססות על עיקרון של מיגון אקטיבי – כלומר, שיגור אמצעי יירוט לעבר טיל תוקף, ויירוטו עוד לפני שהוא מגיע אל כלי הרכב המוגן. ואולם, בעוד שמערכת "מעיל רוח" מבוססת על פזור כדוריות מתכת מסביב לטנק או לנגמ"ש, מערכת "חץ דורבן" מבוססת על יירוט באמצעות טיל נגדי המשוגר לעבר הטיל התוקף. "מעיל רוח" של רפאל כוללת מכ"מ גילוי מתוצרת חברת אלתא, בעוד שמערכת "חץ דורבן" כוללת מכ"מ של חברת ראדא.
המנהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתיות (מפא"ת) במשרד הביטחון היה מעורב במשך מספר שנים במימון הפיתוח של שתי המערכות במקביל, ואולם בחודש נובמבר בשנה שעברה הוחלט להקפיא את ההשתתפות בפרויקט "חץ דורבן" במקביל להצטיידות במערכת "מעיל רוח" על גבי טנקי מרכבה סימן 4 ראשונים.
משרד הביטחון ניסה לכפות על תעש ורפאל לשתף פעולה בפיתוח מערכת מיגון אקטיבי עתידית אחת, ואולם ללא הצלחה. דירקטוריון תעש החליט להשקיע בהמשך פיתוח "חץ דורבן" ממקורות עצמיים של החברה - גם ללא תמיכה של משרד הביטחון.
במקביל להמשך הפיתוח של "חץ דורבן" על ידי תעש, הושהתה החלטת משרד הביטחון וצה"ל לגבי מערכת המיגון האקטיבי שתותקן על גבי נגמ"שי מרכבה (נמ"רים) וטנקי מרכבה עתידיים – "מעיל רוח" או "חץ דורבן". לכן, בשלב זה, נגמ"שי מרכבה יוצאים מפס הייצור ללא מערכת מיגון אקטיבי, בזמן שמערכת "מעיל רוח" כבר הוכיחה את עצמה ביירוט טילים נגד טנקים במספר תקריות באזור רצועת עזה בחודש מרס.
יצוין, כי מערכת "מעיל רוח" אינה נחשבת כמערכת שאמורה ליירט פגזים קינטיים הנורים על ידי טנקים, ואולם איום זה נחשב נמוך יותר בסדר העדיפויות לעומת הצורך ליירט טילים נגד טנקים, שאותם "מעיל רוח" כן יכולה ליירט. עם זאת, הצלחת היירוט של קלע קינטי, שנע באוויר במהירות עצומה, נחשבת הישג טכנולוגי עצום לתעש.
גורמים ביטחוניים אמרו ל-ישראל דיפנסכי תוצאות הניסוי של "חץ דורבן" אכן נבחנות בימים אלה בזרוע היבשה ובמנהלת תכנית הטנק (מנת"ק), לקראת החלטה האם לצייד את נגמ"שי המרכבה במערכת מיגון אקטיבי "מעיל רוח" או "חץ דורבן". בדיונים משתתפים נציגי זרוע היבשה של צה"ל.
http://www.israeldefense.co.il/?Cat...1&ArticleID=228
נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 02-05-2011 בשעה 19:14.
|