24-04-2011, 00:05
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
|
|
אז ככה:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי נביא_ברוח^הזמן שמתחילה ב "על עליית הלאומנות הרדודה בישראל וגסיסת השמאל הציוני"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי נביא_ברוח^הזמן
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img152.imageshack.us/img152/6438/77132712.th.jpg] [התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img580.imageshack.us/img580/3602/58097510.th.jpg]
ציטוט:
היום כבר אין שמאל ציוני בישראל, במקום זה יש רק לאומנות ישראלית רדודה (משפט אופייני: "אנחנו היהודים, הכי חכמים, הכי טובים, העם הכי עתיק, ואנחנו ננצח"),
|
הכרה בערך עצמך זו לאומנות? נניח. במה היא רדודה? אתה בכלל מבין את משמעות המושג רדוד?
המשפט שכתבת היא קריקטורה של ציוני ולא זכור לי שקראתי אותו בפורום או שמעתי אותו מחוץ לפורום. הציוני אינו אומר שאנחנו "הכי בעולם" אלא מעריך את ההשגים שהגענו אליהם, את המוסר היהודי שלנו ואת הלכידות היהודית.
ציטוט:
כאשר זהו מצב הדברים, אני שואל את עצמי איך הגענו לכאן? איך הגענו ממדינה שאספה לתוכה פליטים וייטנאמיים כי רה"מ דאז (מנחם בגין), הבין את הסבל של פליטים כמי שהיה פליט בעצמו ממחנות הכפייה הסובייטים, ואפילו השווה בין הסבל של הפליטים הווייטנאמיים לסבל הנורא של שארית הפליטה באירופה לאחר המלחמה. איך לעזאזל הגענו למצב שבו אנו כעם לא יכולים להפגין את אותה אנושיות בסיסית כלפי פליטים מדרפור וממקומות אחרים באפריקה רדופי מלחמות אזרחים עקובות מדם.
|
זה נורא פשוט. מכיוון שהוויטנאמים אכן היו פליטים, לכן חשנו צורך מוסרי לקלוט אותם כאן ואחר כך ניתן היה לקיים דיון האם ראוי לתת להם אזרחות. המצב היום שונה בתכלית, במסווה של דאגה לפליטים מנסה השמאל הקיצוני לקלוט לתוך ארץ ישראל מאות אלפי (ואולי יותר) מסתננים מאפריקה, רובם משפרי עבודה ודיור, חלקם הגדול מוסלמי .נוצר מצג שווא של "דאגה לפליטים" שרובם המכריע כלל אינם פליטים - וכל זה כדי לאזרח אותם ולכפות על מדינת ישראל את אובדן הזהות היהודית שלה. גם אינטרסים כלכליים מכוערים נמצאים מאחורי עמותות המסתננים שמציגות עצמן כמגדלורים של מוסר אנושי.
ציטוט:
מדוע ל-ע-ז-א-ז-ל! אנו (כעם ולא רק כיחידים) לא יכולים להתחבר לכאב האנושי של היפנים שסבלו אסון בתחנת כוח גרעינית וכן גם מספר לא מובטל של צונאמים רק בגלל שזה רחוק, לא משפיע עלינו ועל כן גם לא מעניין?
|
ודאי שאפשר להתחבר לכאבם של היפנים, אומה מפוארת שתרמה רבות לעולם המודרני. זה הרבה יותר קל מאשר להתחבר לפלסטינים ו"תרומתם". מכיוון שאת מדינת ישראל מצבם של היפנים כן מעניין, מדינת ישראל שלחה ליפן בית חולים שדה. אבל אסור חלילה לומר שאנחנו "טובים" אז הבה ונשמיצה..
ציטוט:
מדוע לכל הרוחות והשדים! כל דבר קטן שקורה בעולם נמדד רק בסולם של טוב להיהודים\רע ליהודים? ולא על פי הנזק האמיתי שנגד כתוצאה מאותו אירוע?
|
אתה מציע להתעלם מהשפעתם של ארועים עולמיים על העם היהודי? למה? כי זה מרגיש לך ממש מגניב וקוסמופוליטי? אדם קרוב אצל עצמו.
ציטוט:
אתם יודעים, אצל הפולנים יש אימרה לאומית שהולכת כך: Za naszą i waszą wolność (ובתירגום לעברית: למען החירות שלנו, ושלכם). בשל האימרה הזו, פולין תמכה בישראל במלחמת לבנון השנייה ובמהלך מבצע עופרת יצוקה. ובוא נחשוב שנייה: למה באמת שהפולנים יתמכו בישראל, כשזה רק יכול להפריע לפולנים בתהליך האינטגרציה לתוך האיחוד האירופי, שהוא כידוע אינו נמנה עם תומכי ישראל בעולם? כנראה שעמים פחות חכמים וטובים מהיהודים יודעים דבר או שתיים שהיהודים כבר הספיקו לשכוח..
|
חבל שאתה כותב על עניינים שאתה לא מבין בהם שום דבר. בעופרת יצוקה הייתה פולין חלק מהאיחוד האירופי ולא הייתה זקוקה לשום אינטגרציה. גם אם היו הפולנים מנופפים בדגל ישראל כל חצי שעה היו מתקבלים לאיחוד האירופי. לא מבין מה ההתלהבות הזאת מפולין, למען החרות שלהם הם די סייעו לגרמנים להשמיד אותנו וגם היום הם פרו ישראלים רק באופן יחסי לאיחוד האירופי. הם עדיין, מצביעים נגדו באו"ם ברוב המקרים.
ציטוט:
לכן, לי כישראלי, יהודי, ציוני, וכן, גם שמאלני, חשוב לי שישראל לא תאבד את הרגישות לכאב האנושי של עמים אחרים. כי רק כך ישראל תוכל לדרוש מעמים אחרים את החובה של מדינות דמוקרטיות ושוחרות שלום וזכויות אדם לעזור אחת לשנייה כשאחת מהם מותקפת.
ואם מישהו שואל מה הם שלושת העקרונות עליו מתקיים השמאל הציוני, אז אענה לו: ציונות, ערבות הדדית, ודמוקרטיה.
|
ססמה לא מרשימה, שניתן היה (אולי) להתווכח עליה בשנות ה - 50 וה - 60. היום השמאל הציוני מתקיים בעיקר על עקרונות השתקנות הפייסנות והאפולוגטיקה, שאותם הוא מפגין כלפי האויבים מבית שצמחו בערוגה שלו - השמאל הקיצוני והאנטי ציוני.
|
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”
|