אני מודה לך על תגובתך
ב-18.4.2002 ניהלתי שיחה ממושכת עם ידידי מר ישראל רפופורט (עוסק בשמאות כללית )
ובמהלך שנת 2002 נפגשתי איתו פעם נוספת
אני מכתיב לך את עדותו שגביתי ממנו כדלקמן : בימים ההם שירתתי בתפקיד רגיש בבחא 6 נקראתי מרגילה ביום שישי בבוקר לחזור מיד ליחידה הגעתי ליחדה עד שעות הצהריים
במסגרת תפקידי אני יודע מעל ומעבר לכל ספק כי יחידות חיל האוויר הופגזו בטילים בשעות אחר"הצ כנראה טועה ביממה אחת. לא ייתכן שאיננו יודעים על כך דבר (בהנחה שאני, המפקדים שלי, מפקד בח"א 3 וכל המודיעין של חיל האויר אינם שותפי סוד לקונספירציה). הזכרון האנושי הוא בעייתי. גם אני הרגשתי בכך ולכן, למשל, כתבתי על דף את הגיחות שביצעתי במלחמה. אפילו במחשבי חיל האויר ישנן טעויות שנגרמו בגלל טעויות אנוש. דוגמא: על הגיחה האחרונה שלי שבוצעה במלחמה, ושלאחר ביצוע המשימה נטשתי, נכתב: "לא בוצע".
לצערי הרב כל ניסיונותי לדלות ממנו איפורמציה נוספת עלו בתוהו -הוא שמר על שתיקה מוחלטת
ב- ב11.8.2005 בעת טיול משותף עם אל"מ רמי סימסולו (סיים תפקידו כראש ענף במודיעין )היום משמש
מדריך טיולים
ישבנו בעיירה ציורית בשם sintra (מקום מושבם של המלכים הפורטוגלים ) באופן מיקרי לחלוטין התחלנו לדבר על מלחמת יום כיפור
להלן עדותו : במלחמת יום כיפור שימשתי כקצין בדרגת סגן מטעם חיל המודיעין בפיקוד צפון
אני אומר לך קופרמן ואתה יכול לצותת אותי טילים נורו על מדינת ישראל ב5.10.1973 בסביבות השעה 17 כנ"ל.
ואני אומר לך בוודאות שכל חיל המודיעין דיבר על כך בחיל !!
הוא היה נחרץ היו איתנו עוד שתי נוסעות ביניהן הייתה אישתו של דני ברזילי (שחקן נבחרת ישראל לשעבר )שהייתה בסערת רגשות עצומה מהתיאור שלו
אם יש לך איזה שהוא ספק אשמח מאד לתת לך את הטלפונים
בפעם השניה שניפגשתי עם ישראל רפופורט הוא זרק את המילה בחא 3
אתה חושב שאני טועה אשמח מאד ללמוד ממך
גביתי עדויות שנפצעו 5 חיילים ושם של חיילת חוזר שוב ושוב בשם לאה גולדברג שנפצעה
פונתה למחרת בבוקר לאום חשיבא של חיל האוויר (יבא 528 ??? לא. יב"א 511. 528 היתה באיזור שארם א שייך ) ומשם פונתה בשעה 10 בבוקר כנ"ל, כנראה טעות של יממה בלבד.
אשמח לקרוא את הערותיך
בתודה מראש
קופרמן
אין מילים בפי להביע בפניך את תודתי העמוקה על התייחסותך
כל מטרותנו זה להגיע לחקר האמת ולדעת בדיוק מה קרה במדויק
כל מה שעשיתי הוא מתוך נקודת מבט של אנשי חיל האוויר (אני במקרה איש בס"א )
אני מבקש בכל לשון של בקשה את הערותיך והתיחסותך לפנייתי
א.בשנת 2002 תחקרתי את ידידי זאב קובלנץ להן עדותו
באוקטובר 73 שימשתי כממסניק בבחא 6 יותר מדויק כממסניק בביס לטיסה
ב6.10.1973 בין השעות 8:30 לשעה 9:00 הוזעקנו בדחיפות לטייסת פנטומים שהיא טייסת שמספרה 107 מאחר וטייסת זאת הורדה לבחא 3 לא נכון. כל הטייסת, למעט צוות כוננות, בש"ת אופיר, נשארה בחצרים. לא היו בעלי מקצוע באותו זמן .קיבלנו פקודה לזווד ולחמש מטוס פנטום אחד למרות שלא היה לנו מושג לעשות זאת ,לאחר שהמטוס הושמש הוא התרומם באוויר בשעה 10:00 בבוקר .לא ידועות לי לי נסיבות הפעלתו . ייתכן שמטוס בודד, או אף יותר, מועלים לטיסת בדיקה לאחר תיקון. לא מוכיח דבר.
בסיפרו של אלמ שמואל גורדון 30 שעות באוקטובר עמוד 288 לקראת 14:00 בעודי מצייר את מפת פמ הצילום צלצל אלי אילן הבקר שהוא רואה בליפים על המסך ,הורתי על סירנה והנע המתן לצוות טייסת אבירי הזנב הכתום שהיה בכוננות באופיר .(סוף ציטוט ) היה:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%E9#post3902686
שאלתי : האם הסיפור של זאב קובלנץ אמיתי ונכון ? אתה יכול להבין לבד.
האם הטייסת אבירי הזנב הכתום -107 ? טסה לאופיר במהלך השישי שבת בחג ?. גף הכוננות היה שם לפני. ביום שישי הוחלפו הצוותים ע"י צוותים אחרים שהגיעו לשם בשני מטוסים של הטייסת. ארוע שיגרתי לחלוטין.
בשנת 2002 תחקרתי את ידידי הטוב מר ערקבי שלום כדלקמן :
שירתתי בבחא 6 כאיש תחזוקה (כמדומני בבדונים ק.מ.)
אני אומר לך בוודאות כי טייסת 123 התרוממה באוויר ביום שבת בבוקר !!
לאחרונה לאור ריבוי הספקות בקרב רבים ,חזרתי אליו שוב והוא חזר והדגיש בפני
בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים .קופרמן הטייסת הזאת התרוממה באויר ביום שבת בבוקר ולמיטב זכרוני מדובר בכ-10 הליקופטרים
אם אתה לא מאמין לי ,תוכל לשאול את קובנט ראובן ואו רסל אלקיים שלום הם גם יאשרו לך את התרוממות ההליקופטרים
שאלתי לי אליך מר yaari האם היתה טייסת 123 בבחא 6 ?? כן
האם אתה עומד בתוקף שאף הליקופטר לא התרומם באוויר ?? מעולם לא אמרתי דבר כזה. ייתכן שהדבר קרה (כהכנות לתקיפה מקדימה ולמשימות תובלה נוספות). אין לי מושג מה היה בטייסות אחרות.
בסיפרו של אלמ שמואל גורדון 30 שעות באוקטובר עמוד 210 מצוטט כדלקמן :
תאל עמיחי שמואלי ,מפקד בסיס חצרים : בני התקשר אלי בערב יום כיפור ונתן לי התרעה על מלחמה (בניגוד מוחלט ממה שנאמר על כוחות היבשה ) הייתי מוכן עד כדי כך ,שנסעתי לבית הכנסת במכונית
רסן הרצל בודינגר מפקד טייסת בבית הספר לטיסה בפתיחת המלחמה ומפקד חיל האוויר בעתיד נזכר שתאל שמואלי פוגש אותו בערב ,ומספר שבני פלד התריע מפני מלחמה אך אין טעם לטוס לצפון בערב יום כיפור , וכדאי לחכות לבוקר. למחרת בעודו עומד להמריא במטוס קל לרמת דוד עוצר אותו מגדל פיקוח . רק בסביבות עשר יוצא מטוס דקוטה עם טייסי הצפון .
בנסיעה לתובלה הוא כבר שומע את טייסי טייסת הפנטום אבירי הזנב הכתום מתחילים להניע את מטוסיהם לקראת מכה אווירית מקדימה .(סוף ציטוט ) היה. יצאנו למטוסים. חלק הספיקו להניע לפני שהמכונאים הורו לכולם לחזור לטייסת.
לאור ציטוט מדויק זה מסיפרו מספר שאלות לי אליך
מצד אחד נאמר שהטייסת באופיר (כאמור רק גף של שני צוותים. 2-3 מטוסים בלבד) מצד שני נכתב כאן שהטייסת מניעים מנועים ביום שבת בשעה 10
בבוקר מצוין במפורש לביצוע מכה מקדימה ! (הוסבר 4 שורות קודם)
אני מבקש בכל לשון של בקשה אני חוזר ומתחנן בפניך תכתוב בצורה ברורה ופשוטה
מה קרה במדויק בבחא 6 ביום שישי מכניסת החג
מה קרה במדויק בבחא 6 ביום שבת מהבוקר ואילך
מה שתכתוב במדויק יעבור להיסטוריונים שאיתם אנחנו עובדים ביחד
קרא את הקישור:
http://www.merchav-aviri.org/pages/...t/view/1387/35/
המשך יבוא ואתה תופתע !! (או שאתה תתאכזב)
בהערכה גדולה
קופרמן
למר יערי בהמשך לכתבה שלי אליך שמספרה 122
אני מבקש ברשותך (לאור הידע העצום שלך ) את עזרתך ואצטט
מסיפרו של דר' שמואל גורדון 30 שעות באוקטובר בעמוד 286 מצותת כדלקמן :
בזירת תעלת סואץ המצב דומה . סא"ל יגאל זיו מפקד יחידת הבקרה המערבית ,מדווח בלשון יבשה
על תחילת המלחמה : ב13:45 דקות ספורות לפני המלחמה ,אנחנו מתכוננים לביצוע שלוש גיחות צילום
לאורך התעלה .אחת בגובה נמוך ,אחת בגובה 30000 רגל ואחת בגובה רב 60000 רגל .באוויר נמצא מסוק לחילוץ במקרה הצורך וזוג מטוסי יירוט עומדים בכוננות מיידי ברפידים .
סוללת ההוק בבלוזה מושבתת לאחר תקלה אתמול ביירוט מיג 17 שחודר לשיטחנו
אני ציטטתי לך מילה במילה מתוך סיפרו (רוב הפרק בעמוד 287 )
א. ברשותנו מסמך שעומד בסתירה מוחלטת למה שכתוב כאן !!
המסמך הוא מתוך ספר ששמו מערך הבקרה של יחידות חיל האוויר במידה ואתה מחזיק את הספר אודה
לך באים תפתח עמוד 138 בספר
אין לי אותו
תוכל להתרשם בקלות שיחידת יבא 511 הותקפה ב-5.101973 !!
טעות של יום (בהקלדה?). לא צריך להתרגש. כבר הראיתי לך על טעויות גדולות שיכולות להיות.
דר ' שמואל גורדון כותב במפורש שמיג 17 חדר לסיני ב5.10.1973 מה הייתה מטרתו ?
האם יעף הפצצה?? אודה לך מקרב באם תאיר את עיננו
אין לי מושג (אבל ודאי לא הפצצה, אחרת גם אני הייתי יודע על כך)
אודה לך מקרב באם תפרסם את העמוד 138 בספר !!
כאמור, אין לי את הספר
בברכה
בכבוד רב
קופרמן