לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 21-03-2011, 19:35
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
תראה, מה שהגיבו לך עד עכשיו יכול להיות נכון אבל
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי shmu_li שמתחילה ב ""ויהרגו היהודים..""

לדעתי הסיבה היא הרבה יותר בסיסית.
סיפור מגילת אסתר מתרחש כ70 שנה לאחר חורבן בית ראשון כאשר רגש הלאומיות הבריא עדיין לא כהה, וכאשר הנצרות והמוסר המזוייף שלה עדיין לא זיהמו את העולם. כאשר עדיין הצדק היה לגיטימי.
באותו זמן כאשר מישהו "רק" זמם להרוג יהודי (גם אם לבסוף לא הצליח לעשות כן) דינו היה ובצדק - מוות.
כיום עצם שאלתך מעידה כאלף עדים על מה שגרמה לנו הגלות האחרונה שנמשכה 1880 שנה מאז חורבן בית שני - אנחנו היחידים שמקיימים הלכה למעשה את המוסר הנוצרי.
דוגמאות לא חסר - מחבל ש"רק" ניסה להרוג יהודים ולא הצליח לא רק שלא ממיתים אותו מיידית אלא הוא אפילו עושה תואר על חשבון המדינה.

אילו המגילה הייתה נכתבת בימינו דוקטור המן היה חתן פרס נובל לשלום.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #6  
ישן 22-03-2011, 02:18
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "יש הבדל בין להרוג מהכרח לבין..."

כי המגילה נכתבה בתקופה אחרת ולא כיום - תקופה שהיתה קשה יותר ורצחנית יותר, בה יחסים בין מדינות נסגרו בצורה תדירה בכוח ובפחד מהכוח של האחרת.
באותה מידה אתה יכול לשאול למה עושים לא מעט מצוות אחרות.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

חזרה לפורום
  #9  
ישן 22-03-2011, 15:31
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
קודם כל אינני מבין למה אתה קורא התרברבות
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "לא דיברתי על מה לעשות ומה לא..."

ציטוט:
א וּבִשְׁנֵים עָשָׂר חֹדֶשׁ הוּא-חֹדֶשׁ אֲדָר, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר יוֹם בּוֹ, אֲשֶׁר הִגִּיעַ דְּבַר-הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ, לְהֵעָשׂוֹת: בַּיּוֹם, אֲשֶׁר שִׂבְּרוּ אֹיְבֵי הַיְּהוּדִים לִשְׁלוֹט בָּהֶם, וְנַהֲפוֹךְ הוּא, אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם. ב נִקְהֲלוּ הַיְּהוּדִים בְּעָרֵיהֶם, בְּכָל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, לִשְׁלֹחַ יָד, בִּמְבַקְשֵׁי רָעָתָם; וְאִישׁ לֹא-עָמַד לִפְנֵיהֶם, כִּי-נָפַל פַּחְדָּם עַל-כָּל-הָעַמִּים. ג וְכָל-שָׂרֵי הַמְּדִינוֹת וְהָאֲחַשְׁדַּרְפְּנִים וְהַפַּחוֹת, וְעֹשֵׂי הַמְּלָאכָה אֲשֶׁר לַמֶּלֶךְ--מְנַשְּׂאִים, אֶת-הַיְּהוּדִים: כִּי-נָפַל פַּחַד-מָרְדֳּכַי, עֲלֵיהֶם. ד כִּי-גָדוֹל מָרְדֳּכַי בְּבֵית הַמֶּלֶךְ, וְשָׁמְעוֹ הוֹלֵךְ בְּכָל-הַמְּדִינוֹת: כִּי-הָאִישׁ מָרְדֳּכַי, הוֹלֵךְ וְגָדוֹל. ה וַיַּכּוּ הַיְּהוּדִים בְּכָל-אֹיְבֵיהֶם, מַכַּת-חֶרֶב וְהֶרֶג וְאַבְדָן; וַיַּעֲשׂוּ בְשֹׂנְאֵיהֶם, כִּרְצוֹנָם. ו וּבְשׁוּשַׁן הַבִּירָה, הָרְגוּ הַיְּהוּדִים וְאַבֵּד--חֲמֵשׁ מֵאוֹת, {ר}
אִישׁ. {ס} ז וְאֵת {ר}
פַּרְשַׁנְדָּתָא {ס} וְאֵת {ר}
דַּלְפוֹן, {ס} וְאֵת {ר}
אַסְפָּתָא. {ס} ח וְאֵת {ר}
פּוֹרָתָא {ס} וְאֵת {ר}
אֲדַלְיָא, {ס} וְאֵת {ר}
אֲרִידָתָא. {ס} ט וְאֵת {ר}
פַּרְמַשְׁתָּא {ס} וְאֵת {ר}
אֲרִיסַי, {ס} וְאֵת {ר}
אֲרִידַי {ס} וְאֵת {ר}
וַיְזָתָא. {ס} י עֲשֶׂרֶת {ר}
בְּנֵי הָמָן בֶּן-הַמְּדָתָא, צֹרֵר הַיְּהוּדִים--הָרָגוּ; וּבַבִּזָּה--לֹא שָׁלְחוּ, אֶת-יָדָם. יא בַּיּוֹם הַהוּא, בָּא מִסְפַּר הַהֲרוּגִים בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה--לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ. יב וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה, בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה הָרְגוּ הַיְּהוּדִים וְאַבֵּד חֲמֵשׁ מֵאוֹת אִישׁ וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי-הָמָן--בִּשְׁאָר מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ, מֶה עָשׂוּ; וּמַה-שְּׁאֵלָתֵךְ וְיִנָּתֵן לָךְ, וּמַה-בַּקָּשָׁתֵךְ עוֹד וְתֵעָשׂ. יג וַתֹּאמֶר אֶסְתֵּר, אִם-עַל-הַמֶּלֶךְ טוֹב--יִנָּתֵן גַּם-מָחָר לַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בְּשׁוּשָׁן, לַעֲשׂוֹת כְּדָת הַיּוֹם; וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי-הָמָן, יִתְלוּ עַל-הָעֵץ. יד וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לְהֵעָשׂוֹת כֵּן, וַתִּנָּתֵן דָּת בְּשׁוּשָׁן; וְאֵת עֲשֶׂרֶת בְּנֵי-הָמָן, תָּלוּ. טו וַיִּקָּהֲלוּ היהודיים (הַיְּהוּדִים) אֲשֶׁר-בְּשׁוּשָׁן, גַּם בְּיוֹם אַרְבָּעָה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ אֲדָר, וַיַּהַרְגוּ בְשׁוּשָׁן, שְׁלֹשׁ מֵאוֹת אִישׁ; וּבַבִּזָּה--לֹא שָׁלְחוּ, אֶת-יָדָם. טז וּשְׁאָר הַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בִּמְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ נִקְהֲלוּ וְעָמֹד עַל-נַפְשָׁם, וְנוֹחַ מֵאֹיְבֵיהֶם, וְהָרוֹג בְּשֹׂנְאֵיהֶם, חֲמִשָּׁה וְשִׁבְעִים אָלֶף; וּבַבִּזָּה--לֹא שָׁלְחוּ, אֶת-יָדָם.

יש פה הדגשה על שני דברים:
1. היהודים עשו את רצון השם והשמידו את זכר עמלק.
2. 3 פעמים וּבַבִּזָּה--לֹא שָׁלְחוּ, אֶת-יָדָם לומר לך שוב שכל התאור כאן הוא תיקון למעשה שאול.

עכשיו - לאחר האפולוגטיקה הנ"ל:
גם אם יש כאן "התרברבות" זה על חיסול מחבלים .
ובחיסול מחבלים - כל המרבה הרי זה משובח וכל מחבל מת חשוב (
נִקְהֲלוּ הַיְּהוּדִים בְּעָרֵיהֶם, בְּכָל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, לִשְׁלֹחַ יָד, בִּמְבַקְשֵׁי רָעָתָם).
אני לא מבין מה מפריע לך.
_____________________________________

חזרה לפורום
  #11  
ישן 22-03-2011, 16:42
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לא יודע על מה אתה מדבר
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "אם נשתמש בדוגמה שלך, אני..."

בוודאי אם אתה מדבר על הגישה האוניברסלית שלפיה אנחנו הורגים משום תיקון העולם כולו אתה מתפרץ לדלת פתוחה.
בכל אופן אביא נביא אחד שקשור לפורים קשר חזק יחסית:


ציטוט:
לב וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל, הַגִּישׁוּ אֵלַי אֶת-אֲגַג מֶלֶךְ עֲמָלֵק, וַיֵּלֶךְ אֵלָיו, אֲגַג מַעֲדַנֹּת; וַיֹּאמֶר אֲגָג, אָכֵן סָר מַר-הַמָּוֶת. {ס}

לג וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל--כַּאֲשֶׁר שִׁכְּלָה נָשִׁים חַרְבֶּךָ, כֵּן-תִּשְׁכַּל מִנָּשִׁים אִמֶּךָ; וַיְשַׁסֵּף שְׁמוּאֵל אֶת-אֲגָג לִפְנֵי ה', בַּגִּלְגָּל. {ס}



נ.ב.
ומדוע לא לנפנף בפני כולם?
אחת משתיים - או שמה שאנחנו עושים אינו צודק ואז - לא רק שלא צריך לעשות אלא אסור.
או שמה שאנחנו עושים צודק ואז לנפנף בפני כולם זה קידוש השם.
לי לא הייתה בעיה אם הייתי שומע את הרמטכ"ל מדבר כך - להיפך.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 22-03-2011 בשעה 16:46.
חזרה לפורום
  #14  
ישן 24-03-2011, 12:15
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
גם בתקופתינו זה יתפוס טוב
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי yishain11 שמתחילה ב "יש הבדל בין לציין ובין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yishain11
יש הבדל בין לציין ובין להשוויץ בכך.
את היית שמחה אילו היו מראים את תמונות המחבלים ההרוגים בכל מקום ציבורי?
היית שמחה אילו היו תולים את גופות המתים לראווה על מגדלי עזריאלי?
בתקופה של המן זה תפס טוב...

לא כלפי עם ישראל אלא דווקא כלפי חיות האדם האלו שרוצחים תינוקות בשנתם.
לו כל מחבל היה יודע שברגע שהוא רוצח משפחה תולים את כל משפחתו מדרגה ראשונה, לאחר פעם פעמיים זה היה נפסק, אם לא מדרגה שניה, אם לא אז את כל הכפר, ואני מבטיח לך שאחרי הכפר הראשון (היה הרבה רעש בעולם בלה בלה בלה) אבל זה נפסק.
זה לא שהיינו נהנים מכך אבל זה היה משיג את המטרה וחוסך חיים בטווח הרחוק.
ובכלל תמיד כאשר אני מתלבט מה נכון ועד כמה, אני שואל את עצמי את השאלה הפשוטה הבאה:
לו המצב היה הפוך - כלומר אם למחבלים האלה הייתה האפשרות להחליט מי יחיה ומי ימות - מה הם היו עושים?
ברגע שיש לך את התשובה הזאת- דברים מסתדרים יותר טוב.
דרך אגב - גם בימי אסתר נראה שמעשה התליה היה כדי ליצור אפקט של פחד כלפי המחבלים העמלקים
(שהרי עד כמה שזכור לי התליה של בני המן הייתה אחרי שהם כבר הומתו).
_____________________________________

חזרה לפורום
  #16  
ישן 24-03-2011, 12:42
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
סחתיין על ההשוואה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "אני מציע שאם אחיך ירצח ערבים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי תבור - tar 21
אני מציע שאם אחיך ירצח ערבים אז נתלה את כל המשפחה שלך.*
מה, אתה לא מרוצה מהרעיון?
אז למה לערבים כן?
*רק בשביל הדוגמא, אני לא באמת מתכוון.

ובכן כפי שאתה בטח יודע ישנם כמה הבדלים:
1. הורי לא גידלו את אחי להיות שהיד ובטח שלא היו שמחים אילו היה מת ככזה. הורי הטינופות האלה (אמנם לא כולם) כן.
2. משפחתי לא תומכת בטרור - הם כן.
3. משפחתי לא מקדשת את המוות - הם כן.
4. משפחתי הייתה מגנה את המעשה - הם בדיוק ההיפך.
5. ברחובות עריי לא היו מחלקים סוכריות .
ועוד...
עד כמה שזה מדהים - צריך לחזור על ההסברים האלה באוזני יהודים דווקא שנוטים לעשות את ההשוואה מדהים עד כמה הנצרות חדרה לדתיים ("חסד לכולם גם לרשעים"). אם תסביר את החטא ועונשו לערבים, הם לא ישאלו מדוע ויבינו שזה מתבקש ואפילו יכבדו אותך בשל כך.
מסקנה - על מי שתרבותו היא תרבות של מוות צריכים לחול הפעולות שציינתי ועל מי שלא לא.

ודרך אגב - נחזור למה שציינתי מקודם לשאלה המכרעת - "לו המצב היה הפוך מה היה קורה?"
ובכן ידידי נעלמה לך הקושיה?

בגדול הגישה הזו שייכת לדוד המלך -
"הוא עדינו העצני – כשהיה יושב ועוסק בתורה היה מעדן עצמו כתולעת, ובשעה שיוצא למלחמה היה מקשה עצמו כעץ"...

עם נבלים כאלו אין פשרות - מה שהם מתכננים לך תעשה להם ועדיף קודם ,לפני שהם מממשים את זממם.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 24-03-2011 בשעה 12:48.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:24

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר