07-02-2011, 17:01
|
|
|
חבר מתאריך: 01.01.11
הודעות: 11
|
|
שאלה לגבי היגוי מסוק
כידוע, על מנת לגרום, למשל, לתנועת ההתקדמות של המסוק, יש להטות קדימה את דיסקית הרוטור הראשי. לצורך כך, יש להרים את הלהבים כאשר הם עוברים בחלק האחורי של דיסקית הרוטור. הדרך היחידה לעשות זאת, היא על ידי הגדלת זווית הפסיעה של הלהבים בחלק ממעגל הסיבוב של הרוטור, כך שכתוצאה מכך הלהבים יעלו כלפי מעלה.
הגיוני היה לחשוב כי היינו מגדילים את זווית הפסיעה של הלהבים בחלק האחורי של דיסקית הרוטור - המקום בו אנו צריכים להרים את הלהבים. מסתבר, שהגדלת זווית הפסיעה מתבצעת 90 מעלות קודם לכן, כלומר בחלק השמאלי של דיסקית הרוטור (במידה ורוטור מסתובב נגד כיוון השעון). מדוע הגדלת זווית הפסיעה מתבצעת 90 מעלות קודם למקום בו אנו מעוניינים להרים את הלהבים כלפי מעלה?
אוקיי הנה תרשים שאולי יעזור להבין מה אני רוצה מהחיים שלכם
אז ככה... בהנחה שהעיגול המחולק ל4 חלקים זה דיסקית רוטור של מסוק 4 להבים, ואני רוצים להפנות אותו בכיוון החץ האדום. על פי השאלה ששאלתי היה נהוג לחשוב שהטייס אמור להפנות את ראש הרוטור בזמן שהלהב שצריך לעלות נמצא בחץ הירוק...אבל! מה שבאמת קורה זה שהטייס מפנה את הלהב שצריך לעלות כשהוא עוד בחץ הכחול...השאלה הנשאלת למה הוא עושה את זה...אני חשבתי שזה זמן תגובה מתברר שזה לא...אם למישהו יש רעיון אני ישמח אבל רק תסבירו את עצמכם ! תודה !
נערך לאחרונה ע"י krictalsniper בתאריך 07-02-2011 בשעה 17:16.
|