13-01-2011, 20:15
|
|
|
|
חבר מתאריך: 16.11.02
הודעות: 14,010
|
|
ההודעה שלך ריקה מתוכן. לא חידשת דבר ולא הוספת על דבריי. להיפך, עושה רושם שאתה דווקא מסכים עם מה שכינית כדמגוגיה.
משום מה, אתה ממשיך לנקוט בהתבטאויות כגון "ברור שהכוונה לירושלים". ואני אשאל בפעם השניה, ברור למי? לך? לי? לא היה לי צל של ספק שזה ברור לנו. השאלה עוסקת ב(אם בכלל קיימת) מילה שלכאורה נרדפת לירושלים בקוראן, האם לנו ברור שהכתוב מיוחס לירושלים כפי שככל הנראה הדבר ברור למוסלמים? האם בכלל הדבר ברור למוסלמים?
בסופו של דבר, מה שברור לך לא בהכרח ברור להם, והחלק היותר רלוונטי: מה שברור להם בוודאי לא יהיה ברור לך.
ניתוח מילה ופרשנותה, כמו כן ייחוס כינוי לעיר מסויימת, חייבים להתבסס על אירועים בהיסטוריה, טופולגיית השטח, אזכורים אחרים עם זיקה חזקה יותר לעיר כפי שהיא ידועה לנו כיום, ובכלל - מחקר מעמיק בנושא שודאי שלא יסתכם ב"ברור ש..."
(מה שמקביל ל"חקר המקרא" שלנו).
לא אני, ואני מניח שגם לא אתה, ביצענו מחקר שכזה כך שאנו יכולים לטעון בוודאות ייחוס או אי ייחוס כינוי מסויים לעיר מסויימת בקוראן, בפרט, לירושלים. אדרבא, איננו יודעים כלל אם מילה כזו או אחרת מוזכרת בכלל בקוראן ואם יש אלו הטוענים לייחוסה לירושלים של ימינו אנו, כך שכל הדיון הזה חסר כל אחיזה במציאות עד שנדע יותר.
_____________________________________
נערך לאחרונה ע"י Shai בתאריך 13-01-2011 בשעה 20:18.
|