29-12-2010, 21:01
|
|
|
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
|
|
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי תבור - tar 21 שמתחילה ב "ארבע קרונות של רכבת ישראל עלו באש, הנוסעים נמלטו."
דבר שהרגיז אותי-
היתה כתבה על הביטוח של הקרונות, קטלו את הנהלת הרכבת למה הביטוח מכסה רק נזקים לקרונות שעמדו ולא קרונות בנסיעה. לכאורה- הנהלת הרכבת יצאה מפגרת. מה, אף אחד לא חשב שם על תאונה שתקרה ותגרום לנזק כספי?
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4006049,00.html
ובכן, לידיעת הכתב וקוראי הכתבה- קצת מספרים.
עלות הנזק לרכבת ישראל- 50 מלש"ח.
לו היה ביטוח שכזה- עלותו 6 מלש"ח בשנה. ההשתתפות העצמית- 25 מלש"ח. לכאורה- אם היה ביטוח היתה מוציאה הרכבת 31 מלש"ח ולא 50. איזה מטומטמים, מה? רק שהכתב לא שם לעובדה הפעוטה שלא היתה תאונה בהיקף כזה ברכבת שנים מספר, אם בכלל. מכאן שהרכבת חסכה 6 מלש"ח בשנה, כל שנה, ותוך 4 שנים היא בעצם כיסתה את עלות הנזק. רק אם תאונה שכזאת תקרה כל 4 שנים שווה לרכבת לבצע ביטוח שכזה.
אבל כתב הדיוט או פופוליסט רק רוצה לקטול. אל תבינו לא נכון- הרכבת הרוויחה ביקורת רבה, אבל לא במקרה הזה. כאן היה ניהול סיכונים שחסך מליונים לרכבת.
ודבר נוסף-
"הבעיה המרכזית עם הפוליסה שהייתה נהוגה בעבר היא גובה ההשתתפות העצמית: הפוליסה, שלטענת הרכבת הייתה הטובה ביותר בשוק, כללה השתתפות עצמית של עד 10 מיליון אירו (כ-50 מיליון שקל) על התאונה הראשונה בשנה, ו-5 מיליון אירו (כ-25 מיליון שקל) על כל אחת מהתאונות הבאות. כיוון שברכבת ישראל מתרחשות מדי שנה תאונות רבות עם נזק לקרונות - לרוב נזק קטן - מדובר ממילא בתאונה שאינה התאונה הראשונה".
שקר וכזב. שימו לב למשפט המודגש- הכתב טוען שעלות ההשתפות העצמית היא 25 מלש"ח כי זאת לא התאונה הראשונה. אבל הוא לא שם לב כנראה שאם הוא כותב שהיו רק תאונות קטנות אזי הרכבת לא הפעילה כלל את הביטוח שלה, כלומר עלות ההשתתפות העצמית היא 50 מלש"ח! כלומר אפילו אם תהיה תאונה כזאת כל שנה לא שווה לרכבת לעשות את הביטוח!
ואם ההשתפות היתה רק 25 מלש"ח- על זה הגבתי למעלה.
|