28-11-2010, 22:08
|
|
|
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
|
|
"פתחו לו תיק" [או 'כללי עשה ואל תעשה במסכת ילקוט לבי"ס'' מתוך אתר משרד הבריאות]
כללים מנחים לבחירת הילקוט:
× הילקוט בעל רצועות כתף רחבות ומרופדות וניתנות לכיוונון באמצעות אבזם.
× הילקוט בעל ריפוד באזור הגב.
× הילקוט מכיל מספר תאים המאפשרים חלוקת משקל הספרים והמחברות.
כללים מנחים לנשיאת הילקוט:
× לוודא שאורך רצועות הכתפיים שווה ומאפשר חלוקה שווה של עומס המשקל.
× לדאוג שעיקר משקל הילקוט יימצא מול מרכז הגב ולא מול האגן.
× לוודא שקיימים מחזירי אור על גוף הילקוט לבטיחות בדרכים.
× הסבר לילד שעליו לדווח להורים על הופעת כאבי גב או כתפיים בעת נשיאת הילקוט.
כדי להימנע ממשקל יתר, מומלץ:
× לשאת בכל יום את חומרי הלימוד הדרושים ליום זה בלבד.
× לאחסן את חומרי הלימוד שאינם נדרשים באותו יום בתאי נעילה בבית הספר או בבית.
× לשקול נשיאת בקבוק מים קטן.
× וודא שמשקל הילקוט כשהוא מלא, לא יעלה על 15% ממשקל גופו של הילד.
האם עדיף שימוש בילקוט עם גלגלים ?
יש לשקול בהתאם לתנאי הדרך מהבית לביה"ס ומבנה ביה"ס. ילקוט עם גלגלים אינו נישא על גב הילד, אולם משקלו רב יותר, הוא אינו מתאים לעליה במדרגות, והוא דורש מאמץ רב בהרמה.
_______________________
עד כאן כמובן התאוריה. בפועל תלמידי כיתות א-ג אינם יודעים עדיין לחשב אחוזים ולכן משקל הילקוט מהווה בד"כ 115% ממשקל גופם. כיתות ד' לומדים כבר טבע ולכן מחוייבים להביא בכל יום בע"ח ביתי אחר בתיקם כגון קרנף או היפו מה שגורם לתיק לחצות במעט את סף 15%, כיתות ה' עד ו' מביאים אבנים בינוניות מהכותל כחלק מהמבוא ללימודי ההיסטוריה וחצאי מטאוריטים כהכנה לשעורי גאוגרפיה. כיתות ז' עד יב מביאים כבר את ספרי המתטמטיקה של בני גורן אך מאחר וכל פרק מכיל כ1500 תרגילים מעדיפים הילדים לסחוב בתיק את בני גורן עצמו [יותר קל ויותר יעיל].
נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 28-11-2010 בשעה 22:13.
|