18-12-2010, 23:53
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.02.10
הודעות: 1,003
|
|
וזו תגובתי: קודם כל איני אמרתי שאין מצווה לבנות את בית המקדש, אני לא מבין כל כך בדברים האלו, אבל הרמב"ם אינו ראייה כלל. כי אם ידוע לך, הרמב"ם בניגוד לכל הפוסקים כתב את כל ההלכות שבתורה כולל הלכות עבודת בית המקדש, הלכות טומאה וטהרה, זיבה, עבד עברי, סנהדרין ועוד מלא מצוות שאינן אקטואליות בזמנינו. לכן אם הוא כתב שגם כן מצווה לבנות את בית הבחירה, אינו מוכיח שהמצווה היא אקטואלית. שוב, אני לא יודע, אבל אפשר להתווכח על זה. דרך אגב, יש מלא פירושים לפסוק כך שהיריעה לא תיגמר.
אוקי בא נאמר שבאמת יש מצווה, הרי אי אפשר להתעלם מהלכה, אבל גם אי אפשר להתעלם מהפסוק בזכריה, מה תענה לי על זה? האם יש לך או לאנשי שיבת ציון פירוש אחר על זה?
_____________________________________
"האמת תמיד נמצאת בפשטות, ולא בהכפלה ובסיבוך של דברים"
אייזיק ניוטון
|