23-09-2010, 18:14
|
|
|
|
חבר מתאריך: 11.08.04
הודעות: 5,005
|
|
"אוובר-יוז בשפה גבוהה"? אמור "שימוש מופרז", וכך תחייה שורש תלמודי.
חשוב יותר לשמוע עברית תַּקּינה מכלי התקשורת. הם משפיעים עלינו ועל בנינו באופן בלתי־מודע, לטובה ולמרבה הצער, לרעה.
דרך המלך - לשלב בתכניות הילדים ביטויים מקראיים ("אבחת חרב", כפי שהייתי שומע רק בסדרות שדיבב ערוץ 1 לפני שנים)
או תלמודיים. אם "יטחֲנו" בראש של הבן שלך את הפועל אָבָה (במקום רצה) הוא יתחיל לדבר כך. או לפחות
יבין בלבו מה המשמעות של פסוק פשוט כמו: "וְלֹא אָבוּ הָאֲנָשִׁים לִשְׁמֹעַ לוֹ" (שופטים יט כה).
אלא שהיום, בשיטוט סתמי בערוצי הילדים, אתה שומע בתכנית מדעית: "אני מתחרפנת", "סְתכל"
ואפילו "להוזיז" (מדגסקר). שגיאות אלה הן שגיאות חינם. הן אינן חוסכות הברות. הן מטנפות את התכנית.
כך, כשאין בנמצא תקנה משפטית, הורסים את השפה יותר ויותר. הילדים מציצים ונכווים. אם כבר,
שהמפיקים יְשמרו את השפה כפי שהיא היום, אך בשום פנים ואופן לא ראוי שיעמיקו את הבורות.
_____________________________________
|