21-08-2010, 10:36
|
|
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
|
|
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
|
|
הי לכולם
ראשית, התמונות מדהימות, הן באיכותן והן במסר המועבר דרכם,
לגבי התמונה של החיילת, מיותר לציין כי היא חיממה מאד את ליבי,
בהזדמנות זאת (וסליחה שאני מתפרץ פנימה), אני רוצה לספר חוויה שהייתה לי.
בזמנו, לפני פירוק קו הייצור של מטוסי הכפיר, כאשר עדין הייתי בתע"א, הייתי שייך ליחידה קטנה שעסקה בהכנת מלאי ציוד וחלקי חילוף עבור מטוסי הכפיר (הרי קו היצור נסגר, ויש צורך בחלקי חילוף עבור ח"א),
במסגרת אחד הביקורים בטייסות הכפיר בח"א, ראיתי חמ"מניקית. נגשת למטוס כפיר "ערום", ותוך דקות, המטוס היה עמוס בכל טוב, החל מפצצות 250 וכל מיני מערכות ל"א וטילי א"א שונים,
ממש לא יכולתי לעצור את הדמעות כאשר ראיתי "ילדה קטנה" ניגשת לגוש פלדה ואלומייום, והופכת אותו תוך דקות למפלצת מלחמה.
בהזדמנות זאת. אני רוצה לספר חוויה שהייתה לי בשרות סדיר.
הוזכר בפורום זה, נושא "סימני ידיים" בין הטייס לבין איש צוות הקרקע.
כאשר עדין הייתי - בסדיר - בטייסת 103 - מטוסי נורד, נשלחתי להוציא מטוס לטיסה, לאחר התנעת המנועים, נגשתי להוציא את "הצ'וקים" - סדים - מגלגלי המטוס, מול מנוע שמאל, עמד מיכל ענק לכיבוי אש (בדיוק לפי הנוהל, המיכל הענק הוא מיכל רגיל, אלא עגלה גבוהה, המיועדת לכיבוי אש במטוס שבו יש כנף עילית,)
עוד אני מוציא את הצ'וקים, שמעתי את רעש המנוע משתנה. הסתובבתי, ולהפתעתי המטוס התחיל להסיע, ללא קבלת אישור ממני, והמדחף השמאלי התקרב בצורה מסוכנת מאד לעגלת כיבוי האש,
רצתי כמו מטורף וסימנתי לטייס לבצע "כיבוי חירום" (ע"י העברת כף היד בניצב לגרון). הטייס שהבחין בסימנים שלי, ביצע עצירת חירום, מספר סנטימטרים מהעגלת כיבוי אש, מיותר לציין שהוא ירד מהמטוס, חיוור כולו, והבין את גודל הטעות שלו,
אם הטייס לא היה עוצר את המטוס, היה נגרם נזק חמור מאד למדחף ולמנוע,
_____________________________________
|