20-08-2010, 03:18
|
|
|
חבר מתאריך: 11.02.04
הודעות: 16,543
|
|
ציטוט:
תעשה טובה, מבחן שמתקיים פעם ב-3 שנים לבני 15 וכל מדינה בוחרת תלמידים מייצגים,
חרטא בעליל,
מה גם שיש מדינות כמו רוסיה שבכלל לא מופיעות בטבלה, זה רק מראה עד כמה "טבלת ההישגים" שלך רלוונטית.
|
רוסיה לא מופיעה בטבלה, כי מה לעשות היא לא בין 31 המדינות החברות בOECD.(מה שיותר מפליא שלא שמת לב שגם ישראל לא נמצאת בטבלה..), בכל אופן המבחנים נערכים גם ברוסיה(מקום 40+) מה שמאוד הגיוני, לאור מה שקרה מאז פרוק ברית המועצות(החינוך ירד באופן פלאי!)
ציטוט:
אין פה שום קשר להצלחה האקדמאית של ישראל בתחומי המדע, יש להשוות את ההישגים האקדמאיים שלנו ביחס לגודל האוכלוסיה מול מדינות אחרות.
|
בוודאי שיש, אומנם קשר לטווח היותר רחוק, אם התקצבים לא יוגדלו באופן משמעותי, הרמה טיפול ועוד איך טיפול.
ציטוט:
משרד החינוך שלנו בהחלט כושל, זה כן פוגע בתלמידים.. אבל זה לא נכון להגיד שאנחנו חלשים במתמטיקה.
סתם דוגמה: המורה שלי למתמטיקה לשעבר (עולה מרוסיה), דיבר איתנו הרבה על כמה שהרמה בארץ גבוהה לעומת מדינות אחרות, וחברים שלו מחו"ל מסכימים איתו.
|
המורה שלך יכול לדבר עד מחר.. בפועל הרמה סבירה רק ב5 יחידות, וגם כאן כאמור מדובר ברמה סבירה הרבה חומר יחסית, אבל החומר בנוי בצורה לוקה בחסר, ואין עידוד לחשיבה יצירתית. דווקא ברוסיה(של לפני שניים שלושה עשורים), הייתה מתמטיקה ברמה גבוהה.
ציטוט:
אז אם קיבלתי 79 ב5 יחידות או 100 ב-4 זה עדיין אומר שאני אהבל?
|
גם אם נכשלת בשלוש יחידות זה לא אומר שאתה אהבל, אבל זה אומר שהידע המתמטי שלך לוקה בחסר.
ציטוט:
3 יחידות זה מוצא של ילדים שלא חזקים/מתחברים לתחום המתמטיקה, לדעתי זה דווקא יפה
שמאפשרים בישראל הזדמנות ומכירים בשוני של התלמידים. ברוב המדינות האחרות זה לא קיים.
(אני לא מדבר על ערסים מטומטמים שלא רוצים ללמוד, אלא על כאלה שבאמת מתקשים).
|
אולי לא כל אחד יכול לעשות 5 יחידות, אבל לכל הפחות 2\1 מהתלמידים יכולים לעשות 5 יחידות ולוהציא ציון של מעל ל80 מדוע אנחנו עומדים על פחות מ10% אם כך?
ציטוט:
ברוח הדברים שנכתבו פה על ידך אי אפשר להתעלם מהפוציות וההתנשאות שאתה מפגין,
משהו אומר לי שאין הרבה אנשים שמחבבים אותך.
|
כך זה שנגמרים הטעונים, מתחלים לדבר שטויות.
נערך לאחרונה ע"י The_Equivocator בתאריך 20-08-2010 בשעה 03:27.
|