12-08-2010, 20:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
תרשה לי לחלוק על דבריך (וזאת לאחר בדיקה עם ריצ'רד אוגורקביץ')
באשכול הזה הובאו מספר אי דיוקים, אם לנסח זאת בעדינות, ומספר אגדות אורבניות.
א. השפעת מפנה הגזים על הפגז שולית לגמרי.
ב. עקרון פעולת מפנה הגזים: דרך חריר קטן (דגש על הקטן) שנקדח בקנה בזוית אלכסונית, כך שהאלכסון מופנה לכיוון הלוע, מוזרמת כמות קטנה של גזים בלחץ גבוה בעת הירי, ונאגרת בשרוול המקיף את הקנה (זו הבליטה החיצונית, המכונה מפנה הגזים). לאחר יציאת הפגז מן הקנה, נוצר לרגע מצב של קנה מלא גזים חמים ורעילים, ומפנה גזים מלא גזים בלחץ גבוה. כעת, הגזים זורמים בכיוון הפוך, מן המפנה אל חלל הקנה, וזרימה זו גורמת לזרם הגזים להתפנות מן הקנה. הדבר יעיל באם ישנה פתיחה מהירה של המכנס, כך שלמעשה אוויר מן הצריח נינק אל תוך הקנה. ללא מפנה גזים, פתיחת המכנס הייתה גורמת לכניסת הגזים מן הקנה אל חלל הטנק.
ג. באשר למיקום המפנה: מפנה הנמצא באמצע הקנה יעיל יותר ממפנה הנמצא קרוב ללוע, היות ובמקרה השני יתכן מצב שהגזים בבסיס הקנה יזרמו אל תוך הטנק וחלקו הרחוק של הקנה יתרוקן החוצה. לא ידועים לי הרבה טנקים עם מפנה גזים באיזור הלוע, פרט ל- T-55.
ד. אני חוזר - אין השפעה משמעותית של מפנה הגזים על מהירות הלוע או על דיוק הפגז.
|