לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-07-2010, 23:20
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
בעיות בייצור F-35 בגרסת STOVL


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://defensetech.org/wp-content/uploads//2010/07/F-35B-STOVL-Version.jpg]


As frenetic stock-picking, carnival barker Jim Cramer, host of CNBC’s Mad Money, says: listen to company quarterly earnings reports, you can learn a lot. On Lockheed Martin’s 2nd quarter conference call yesterday, CEO Bob Stevens told Wall Street analysts (transcript here) the F-35 Joint Strike Fighter program was at a “critical juncture” as it transitions from development into production

The systems development and demonstration phase is about 80 percent complete, he said. Of the 19 planned test aircraft, 15 have been delivered; only 13 will actually fly, the others are for structural tests. Nine of the “flyers” have so far completed a total of 136 test flights: the F-35A has flown 56 times; the F-35B short-takeoff and landing version has flown 74 times: and the carrier variant F-35C has flown six times

While the 74 test flights of the F-35B might look impressive, its actually behind schedule; it was supposed to have flown 95 times by now, Stevens said. “Higher than predicted” failure rates of component parts have grounded some F-35B test aircraft. Stevens described the failing parts as sub-components, not major parts such as the engine, which has been performing well
“The components that are failing are more of the things that would appear either smaller or more ordinary like thermal cooling fans, door actuators, selected valves or switches or components of the power system.”

Yet, testers have had to pull the engines out to access those failed components and the follow-on maintenance has taken far longer than expected, Stevens said. Lockheed and its suppliers are trying to figure out whether the problems lie in botched manufacturing (Friday jobs), whether the design of the parts must be changed or whether the program needs to buy more spares. Stevens said the problem is fixable.

[Continue reading…]



Read more: http://defensetech.org/#ixzz0v0gLibFw
Defense.org
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 29-07-2010, 08:03
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "בעיות בייצור F-35 בגרסת STOVL"

כתבה דמגוגית ולא יותר מגיבוב של שטויות.
המטוס בתהליך ייצור, ברור שיהיו בו חלקים שנימצאים כלא מתאימים!
המטוס והאלמנטים שלו נימצאים בשלב ה SDD ועוברים סידרת ניסויים, בהתאם מתקבלות התוצאות ועל פיהן משפרים - הרי זה בדיוק מהותו של מטוס ניסוי וטיסות הניסוי.
אם זה היה מוצר מוגמר שכבר משרת וקיבל כשרות מבצעית, עוד אפשר היה להגיד שיש משהו ממשי בטענה, אע"פ שגם אז יש חלקים שעלולים להיכשל וזקוקים להחלפה בכל המטוסים (Recall).

לגבי הטענה שיש עיכוב בניסויים? זה לא חדש, LM כבר הכריזה על דחיה של כשנה עד שנתיים בהספקת המטוס וכולם נערכים בהתאם.
בתוך מסגרת הזמן החדש, היצרנית לאחרונה דווקא מפגינה ביצועים טובים וטיסות הניסוי מקדימות את המתוכנן.
פירוט על כך באשכול המיוחד על פיתוח המטוס כאן

אגב, עברתי על עוד כמה כתבות של Greg Grant החתום על הכתבה הזו, ניראה שכולן כתובות באותו סיגנון שמנגח את נושא הכתבה...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 29-07-2010, 09:03
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
מערכת הריחוף של ה F35-B נראית מסובכת להחריד ע"ח משקל ומקום רב במטוס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "בעיות בייצור F-35 בגרסת STOVL"

אני אמנם לא עוסק בתחום אבל מערכת הריחוף של ה F35-B תמיד נראתה לי מסובכת בצורה מחרידה ואף לא יעילה לעומת התכנון של ה F32 של בואינג שהתחרה בשעתו ב F 35 .

למערכת עצמה בלבד יש כמות אדירה של חלקים זזים שחייבים לפעול כולם ללא דופי דווקא בשני השלבים בעלי הסיכון הגבוה ביותר בטיסה, המראה ונחיתה, ע"מ שהריחוף יעבוד:
צריכים להפתח לא פחות מ 6 פתחים (3 דלתות בעלות מדפים כפולים כ"א) ונחיר המנוע צריך לבצע הטיה של 90 מעלות בתיאום.
אם אחת הדלתות האלו לא נפתחת כמו שצריך או כושלת לאחר פתיחה יש ירידה חדה ביכולת היניקה או הפליטה של הטורבינה הממוקמת מאחרי תא הטייס או שהנחיר של המנוע לא יוכל לבצע את ההטיה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

זאת בנוסף לטורבינה הנ"ל עצמה, למרות דברי ההלל של לוקהיד עליה היא עושה רושם של מערכת לא יעילה בהיבט של תועלת מול משקל ונפח שהיא תופסת במטוס ע"ח דברים אחרים.
מדובר במערכת כבדה מאוד שתופסת נפח רב מאוד מאחורי תא הטייס+ גל הארכובה הגדול שמתחבר למנוע אבל בסופו של דבר המערכת הזו מופעלת (בד"כ) בדקה הראשונה של הטיסה בעת ההמראה ובדקה או שתיים האחרונות בעת נחיתה.
כך נוצר מצב שהמערכת הזו שתופסת כ"כ הרבה מקום ומשקל לא מופעלת 99% מהזמן, האם זה יעיל?
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אני עדיין נדהם לחשוב שכל החלק הענק שמימין למנוע (גל ארוכבה + טורבינה) לא תורם מאומה לכל תהליך הטיסה עצמו או ליכולות המטוס בשום תחום 99% מהזמן.

ככל שהמערכת יותר מסובכת, ככל שיש יותר חלקים שמעורבים בתהליך ההסתברות לכשל גבוהה יותר, מה גם שהמערכת כבדה יותר, מסובכת ויקרה יותר לתחזוקה.
יתכן שהמורכבות הזו היא גם גורם בעיכובים בפרויקט הזה.

זו דעתי הלא מלומדת בתחום
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 29-07-2010 בשעה 09:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 29-07-2010, 16:28
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נושאות מסוקים שנושאות גם..."

לא. זה בערך כמו לומר שמרכבה הוא נגמ"ש, ולא טנק בעל יכולת נשיאת חי"ר.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-07-2010, 16:25
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "אני בספק אם תמצא פתרון טוב..."

לא טענתי משהו נגד STOVL, הנקודה היא שיש כזו מערכת שנראה שהיא שוקלת פחות, תופסת הרבה פחות מקום ,נראית הרבה פחות מסובכת ועושה את אותה עבודה- המערכת של ה XB 32 של בואינג שהתחרה במכרז מול ה F35.

סכמה של המערכת
ללא טורבינה נוספת וגל ארכובה שתופסים כ"כ הרבה נפח (ומשקל) בחלק הקדמי,המנוע מספק את כל הדחף שמופנה כלפי מטה ע"י נחירים קבועים בגוף המטוס ללא צורך במערכת מסובכת של פתחים.
וכמו ב F 35, בעת טיסה אופקית כל הדחף יוצא מהצנ"פ אשר נסגר בעת ריחוף ע"י סגירת מערכת הניהוג הוקטורי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שים לב שבעת ריחוף אין כ"כ הרבה דלתות וחלקים נעים שצריכם לזוז ואין צורך בהפניית הנחיר, על פניו נראה הרבה פחות מסובך וחשוף לתקלות.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 29-07-2010, 16:21
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "מערכת הריחוף של ה F35-B נראית מסובכת להחריד ע"ח משקל ומקום רב במטוס"

"ניראה לי" זו לא טענה רצינית.
היתה תחרות, אנשים שמבינים בנושא בחנו את שתי השיטות והחליטו לטובת ה X-35.
למה אתה חושב שמערכת ההנעה של ה X-32 שמתחילה +/- מתחת לתא הטייס ונמשכת עד הצנ"פ לא בזבזנית?
לכל מערכת היתרונות והחסרונות שלה, דוגמה ליתרון במערכת של ה F-35B: מערכת מודולרית, במקרה שצריך הוצאה מהמטוס לא צריך לגעת במנוע, ב X-32 זו יחידה אחת וגדולה מאד.

איורים של מערכת ההנ"ק, אתה מצליח להבין שזו יעילה יותר? אני לא!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 29-07-2010, 16:35
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב ""ניראה לי" זו לא טענה..."

הקדמת אותי בכמה שניות עם השרטוט

"נראה לי" כי אני לא מומחה בתחום ואין לי נתונים ומפרט ספציפי של שתי מערכות ה STOVL, אבל...

בנושא היעילות לא ירדת לסוף דעתי, לא דיברתי על יעילות המערכות בעת ריחוף אלא לעובדה שבמערכת של ה F35 יש את גל הארכובה והטורבינה הנוספת אשר תופסות מקום רב ומן הסתם שוקלות לא מעט, וכאמור לא תורמות מאומה 99% מהזמן בעוד שבמערכת של הF32 אין את המטען הנוסף הזה והוא מסוגל לאותן יכולות.
לכאורה זה יעילות גבוהה יותר בכל הקשור לניצול מקום ומשקל במטוס.

בנוסף כפי שכתבתי, למערכת של ה F35 יש הרבה מאוד חלקים נוספים שמעורבים בתהליך וככל שהמערכת יותר מסובכת, ככל שיש יותר חלקים שמעורבים בתהליך ההסתברות לכשל גבוהה יותר, מה גם שסביר להניח שכזו מערכת כבדה יותר, מסובכת ויקרה יותר לתחזוקה.

הרבה מאוד תת תהליכים צריכים להתרחש ב F35 ע"מ למצב STOVL, בעוד של F32 אין את כל הפתחים ואת הטורבינה הנוספת והוא יכול לבצע את אותה פעולה.

בסופו של דבר ההכרעה במכרז לא התבסס רק על מערכות ה STOVL אלא על מכלול נתונים וביצועים כולל עלויות ייצור ופאשלה לא קטנה של בואינג בדגם של הצי (שינוי כנף באמצע ניסויים)
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)


נערך לאחרונה ע"י צופה ורואה בתאריך 29-07-2010 בשעה 16:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 29-07-2010, 17:18
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "הקדמת אותי בכמה שניות עם..."

אתה ניכנס להשוואות ע"פ מראה עיניים וזו טעות.
מאחר ואתה לא יודע איך המערכת של ה X-32 פועלת ואפילו לא של ההארייר אז למעשה אין לך בסיס להשוואה, זה שהמערכות האלה סגורות לא אומר שהן לא מורכבות.

מערכות הנ"ק בהגדרת הבסיס שלהן חייבות להיות מורכבות, המערכת צריכה באמצעות כוח דחף בלבד להרים את המטוס + דלק + חימוש, לרחף, לנחות וכל זה כשמשטחי העילוי (כנפיים) מנוטרלים!
אין דבר כזה מערכת הנ"ק לא מורכבת, יש רק סוגים שונים של מורכבות.

אפרופו גל הינע: זו שיטה ותיקה שמניעה כלי תחבורה רבים ובהצלחה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 29-07-2010, 17:44
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "אתה ניכנס להשוואות ע"פ מראה..."

טוב נו, אין לי מקור מידע יותר טוב ממראה עיניים

ברור שמערכות אלו מורכבות מאוד, אבל נראה שהמערכת של ה f 35 עם כל התוספות שנראות לעין מורכבת יותר על כל המסקנות שהסקתי מזה. סביר בהחלט להניח שככל שיש יותר חלקים הסבירות לכשל גבוהה יותר, שהמשקל רב יותר ושהיא דורשת יותר משאבית לתחזוקתה.

בקשר ליעילות זה כבר דיון ספציפי על הגישה של לוקהיד מרטין לגבי שימוש בטורבינה נוספת, אני עדיין חושב שמשהו כ"כ גדול וכבד שלא עושה כלום 99% מהזמן נראה לא יעיל מבחינת ניצול המשקל והנפח שלו במטוס ועוד כשיש מערכות מקבילות שלא דורשות כ"כ הרבה מקום.

אבל ללא נתונים אי אפשר להכריע את הדיון הזה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:36

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר