10-06-2010, 21:21
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
|
|
לא, אבל על מספר פלטפורמות אחרות בהיבטי מבנה ישירים, לא הנעה, לא מכונאות... מבנה.
אני חושב שדיברנו על זה כבר פעם או פעמיים. בין השאר על אי היכולת לתקן את העסק (לפחות לא בעלויות סבירות ששוות את כאב הראש בלבנות ג'יג'ים שיאפשרו בכלל פתיחה של האיזור, סגירה שלו, ושימור הצורה הגיאומטרית של המטוס מעיוות...).
אני מכיר עוד כמה כלי טיס עם סדקים בחציצים המרכזיים שלהם, בקורות המרכזיות שלהם, באורכנים המרכזיים שלהם.. You name it.
בשורה התחתונה, לכל נקודה שכזאת מוגדרת (לרוב על ידי היצרן, וגם אם על ידי דרג מתפעל אחר - אחרי הוכחה הנדסית לכך) תחום שבו אפשר להמשיך לטוס בבטחה, או לטוס תחת מגבלות, או לא לטוס.
אם נדמיין סדק ממוצע באורכן L ממוצע, ייתכן כי יוגדר שאפשר לטוס כל עוד הסדק לא הגיע לשפת האורכן או לזווית הפנימית.
יותר מזה, אני יכול לספר שבכלי טיס מסויים בעולם אופיין חיזוק מיוחד בתהליך מאוד חריג, לאזור סדוק שהוגדר כבטיחותי, ולאחר שנים גילו שגם החיזוק לא עזר... ובכל זאת המטוסים הצליחו לטוס ולא להתרסק...
בכל מקרה, לעניין - בחה"א לא מטיסים כלי טיס עם תקלות שמסכנות חיים, ועובדתית אתה מוזמן לספר מתי היתה ההתרסקות האחרונה של צוקית שנגרמה עקב סדק כלשהו, או ההתרסקות האחרונה של כלי טיס בחה"א הגדול שנגרמה בעקבות סדק או אפילו פגם שהיה ידוע לנו וליצרן.
האם הצוקיות הוצאו משירות עקב החציץ? ייתכן, אולי הסדק הוקטן בעקבות זה.
בכל מקרה אני חוזר על כך ש-"חציץ 13 בצוקיות שבשירות הוא במצב שמאפשר טיסה בטיחותית", בוודאי עד ליום ה-1/7/2010 בו תבוצע הטיסה האחרונה של הצוקית בחיל האוויר (קשה לי להאמין שיישמרו אחת במצב טיסה בשביל המוזיאון אבל הכל יכול להיות).
|