01-06-2010, 18:06
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "מספיק "רישום נטו". כלי שייט כזה נמצא באחריות המדינה שרשמה אותו"
לא, זה לא עובד ככה. זה ממש "רישום נטו", פשוטו כמשמעו.
עריכה:
ציטוט:
A ship is said to be flying a flag of convenience if it is registered in a foreign country "for purposes of reducing operating costs or avoiding government regulations"
The term has been used since the 1950s and refers to the flag a ship flies to indicate its country of registration. The country of registration determines the laws under which the ship is required to operate and that are to be applied in relevant admiralty cases.
The reasons for choosing an open register are varied and include protection from taxes, the avoidance of national regulations, labour wage scales or political boycotts. For example, the avoidance of the 50% duty the United States government charges on repairs performed on American-flagged ships in foreign ports.[3] Again, in South Africa under apartheid, local shipowners utilised open registers to avoid shipping boycotts
|
.
מתוך
http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_convenience
מדובר שם על חוקים שהספינות הרשומות חייבות לעמוד בהם. אלו החוקים של המדינה שהספינה רשומה בה, ומדובר בחוקים תפעוליים נטו (בהשאלה, כמו החוקים של משרד הרישוי הישראלי התקפים על הרכב שלך).
אם תנסע עם הרכב שלך למדינה זרה, ומשרד הרישוי במדינה זו יחליט להחרים את רכבך מסיבה כלשהי, הדבר לא יגרום (סביר להניח) למשבר דיפלומטי בין שתי המדינות.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 01-06-2010 בשעה 18:15.
|