לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-05-2010, 01:38
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,828
Facebook profile Follow me...
חילות האוויר של ישראל ויוון עורכים תרגיל משותף

מאת אנשיל פפר

במסגרת התרגיל הנערך מעל הים האגאי מתאמנים הטייסים במשימות ארוכות טווח, בתדלוקים אוויריים ובהתמודדות עם מערכות נ"מ



חיל האוויר מקיים בימים אלה תרגיל משותף עם חיל האוויר היווני מעל הים האגאי בהשתתפות מטוסי קרב-הפצצה ארוכי טווח של החיל ומטוסי קרב יווניים. התרגיל אמור להימשך עד סוף השבוע הבא. מטה חיל האוויר היווני הודיע אתמול (רביעי) באופן רשמי על קיומו של התרגיל המשותף שזכה לכינוי MINOAS 2010 ב"מסגרת תוכנית שיתוף הפעולה בין חיל האוויר היווני והישראלי".

על פי פרסומים בעיתונות היוונית, בתרגיל משתתפים, מהצד הישראלי, חמישה מטוסי F-15I ("רעם") וחמישה מטוסי F-16I ("סופה"). מדובר במטוסי הקרב החדישים ביותר של חיל האוויר שנרכשו בעיקר למשימות תקיפה ארוכות טווח. בנוסף נשלח מישראל מטוס בואינג ("ראם") לתדלוק אווירי. מהצד היווני משתתפים 15 מטוסי F-16. במהלך התמרון המשותף יתרגלו הטייסים משתי המדינות קרבות אוויר, משימות ארוכות טווח ותדלוקים אוויריים. על פי הפרסומים, בהמשך התרגיל אמורים להגיע ליוון גם מסוקי יסעור כדי לתרגל פעולות חילוץ של טייסים שמטוסיהם הופלו מאחורי קווי האויב.



http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1170728.html>
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook


נערך לאחרונה ע"י FiReBall בתאריך 27-05-2010 בשעה 01:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 27-05-2010, 05:55
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי newday שמתחילה ב "נשמע כמו המשך לתרגיל ההוא..."

ההתקררות עם טורקיה? מעבר לאיתות הדיפלומטי (עליו אני לא ארחיב), יוון שולטת בשטח נרחב מאוד של הים התיכון, ובטווח ריאלי לטיסה מהארץ.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 27-05-2010, 08:25
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי newday שמתחילה ב "נשמע כמו המשך לתרגיל ההוא..."

רשימת אמל"ח הנ"מ בשרות ח"א היווני עפ"י הערך בוויקיפדיה באנגלית:

Anti-aircraft Systems

_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 28-05-2010, 13:04
  MK82 MK82 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.08.07
הודעות: 368
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "והאינטרס של ישראל להציק..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
והאינטרס של ישראל להציק לטורקים הוא...?


תשמע יוספון, ישראל מנסה כבר מעל שנתיים את הכוון של התפייסות עם הטורקים
למעשה מאז שהרדואן עלה לשלטון הוא מחפש איך לצאת "גבר" על חשבון ישראל.

ואנחנו במקום להתנהג כמו מעצמה אזורית ולשמור על כבודנו כעם ומדינה
אנחנו מתהגים כמו איזה מסכן שזורקים אותו מהדלת אז הוא חוזר מהחלון.

הטורקים צריכים להבין שיש מחיר להתנהגות שלהם כלפינו וגם אם הם רוצים
להזדהות עם העולם הערבי אז שלא יעשו את זה על חשבון ישראל.

הטורקים מרגישים מאוד בטוחים בעצמם בגלל שישראל לא מגיבה לפרובוקציות שלהם
ולכן הם מעלים את הרף כל פעם .
אם זה מתחיל בתוכניות שנאה בטלוויזה ממשיך לביטול חוזים ומשם לתרגיל משותף
עם אחד האויבים של מדינת ישראל. ואם זה לא הספיק אז המשט המתגרה שהם
יזמו (גם אם כאילו לא הם יזמו אותו).

הטרקים לצערנו החילפו צד (בגלל סיבות שאנחנו לא יצרנו) וככל שנבין את זה מהר יותר
כך לפחות נשמור על הכבוד הלאומי שלנו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 29-05-2010, 22:37
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי MK82 שמתחילה ב "[QUOTE=יוסיפון]והאינטרס של..."

ציטוט:
תשמע יוספון, ישראל מנסה כבר מעל שנתיים את הכוון של התפייסות עם הטורקים
למעשה מאז שהרדואן עלה לשלטון הוא מחפש איך לצאת "גבר" על חשבון ישראל.

ואנחנו במקום להתנהג כמו מעצמה אזורית ולשמור על כבודנו כעם ומדינה
אנחנו מתהגים כמו איזה מסכן שזורקים אותו מהדלת אז הוא חוזר מהחלון.


תראה, פעולה שתהיה משמעותית בעיני טורקיה (או איום בפעולה כזו) תשפיע מן הסתם על היחס שלהם. פעולה לא משמעותית סתם תפגע בהם ותרחיק אותם עוד יותר. לאיזו קטגוריה אתה משייך את הצעתך להדק את היחסים עם יוון? מה אנחנו יכולים לתת להם שיאיים באופן חריג על טורקיה? במילים אחרות, אם אתה מסכן שמתחיל להתנהג כמו מעצמה אזורית, אתה מזיק לכבוד ולא תורם לו.

כל האמור- במידה ואתה סבור שהיחסים בין המדינות בכלל מבוססים על אינטרסים, ולא רק על כבוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 23-08-2011, 13:25
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מרכבות האלים - כתבה נוספת מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כתבה בנושא התרגיל עם יוון מתוך במחנה"

http://www.idf.il/1494-12692-he/Dover.aspx

מרכבות האלים
כוחות חיל האוויר הישראלי התאמנו באחרונה עם יוון, לתרגיל מסוקים משותף עם הצבא המקומי. כתבת "במחנה" ליוותה אותם מקרוב, ועל הדרך גילתה מה עושים עם מטקות באמצע האולימפוס

עשרות אפים משתרבבים קדימה, מנסים לקלוט בנחיריים משב נוסף מריח הבשר הנצלה. זה כבר דקות ארוכות שמספר קילוגרמים לא מבוטל של עוף ובקר מונח כאן על רשת המנגל הלוהטת, מפזר עשן סמיך בביתן הברביקיו היווני, ונראה שכולם מתכננים את הסיכול הממוקד של הסטייק. אלא שללהבות תוכניות משלהן.

"שריפה! הביתן עולה באש!" צועק מישהו, וברגע אחד נקטעת שלוות התיאבון. זעקות המרחרחים ממלאות את הביתן, והשיפודים נעלמים מבעד ללהבות. ולמרות זאת, ההיסטריה לא משתלטת במקום. כולם יודעים כאן שהצבא צועד על קיבתו - או במקרה הזה, טס עליה - ולכן משלחת חיל האוויר לפריסה ביוון ממהרת לשלוף את המטפים ולהתגבר במהירות על האש. רעש הכבאיות המתקרב מן המרחק מבהיר במהרה: ארוחת הערב בידינו, גם אם היא מעט חרוכה.

האירוע הלוהט הזה, במסגרתו נשרף ביתן הברביקיו של הצבא היווני, הוא אחד הרגעים המעניינים היחידים שהתרחשו על הקרקע בפריסת חיל האוויר הישראלי ביוון, אשר הסתיימה לפני כחודש, וכללה אימונים משותפים עם חיל האוויר של ארץ הטברנות. "היום הייתה לנו חוויית אש", מספר סא"ל גדי, מפקד טייסת ה"ינשופים" "החרב המתהפכת", והאחראי בשטח על הפריסה הישראלית. "היה כאן הרבה עשן, אבל אין מה לעשות. אחרי הכול, טבחים הם טבחים בכל מקום".

בחזרה ליסודות
בשנים האחרונות מקפיד חיל האוויר הישראלי לשתף פעולה עם צבאות שונים מסביב לעולם, ושיתוף הפעולה הנוכחי - בין הכוחות הישראליים לכוחות היווניים - החל השנה ב-19 ביוני, עם נחיתת מסוקי ה"ינשוף" (בלק הוק) ומסוקי הקרב (מסק"ר) "שרף" (אפאצ'י לונג בו) מארץ הקודש בבסיס חיל האוויר היווני השוכן באזור לריסה. זוהי לא פריסת המסוקים הראשונה שעורך החיל הכחול בארץ הטברנות, והיא מתבצעת הפעם בפיקודו של מפקד בסיס פלמחים, תא"ל יואב לאור, המפקח עליה מהארץ. מבחינת הטייסים הישראלים, אשר מכירים כל פינה מדן ועד אילת, מדובר בהזדמנות מצוינת לחלץ את העצמות ולטוס בנוף קצת אחר.

"בישראל יש לנו אזורי טיסה קבועים ואנחנו מכירים כל נתיב בעל פה, כך שטיסה באזור זר היא משהו שאנחנו לא מגיעים להתאמן עליו בשגרה", אומר סא"ל גדי. "כשאני יוצא מחוץ לגבולות המדינה, ההתמודדות שלי היא עם תוואי שטח שלא טסתי בו בעבר. אלה מצבים שאני אצטרך לעבוד בהם במלחמה".

ביום השני לפריסה, הטייסים הישראלים עושים את דרכם אל עבר ה"ליין", מקום מושבם של המסוקים מתחת לכיפת השמים, בפנים נרגשות. תוך מספר דקות הם יעלו יחד עם הטייסים היוונים הצועדים כעת לפניהם, לשמים הגדולים - ומשם הדרך להר האולימפוס המיתולוגי קצרה. "אנחנו עולים בקבוצה של שישייה. רביעיית מסוקים ישראליים הכוללת מסוקי קרב ומסוקי סער, וזוג מסוקים יווני מוביל", מסביר רס"ן (מיל') יאיר, טייס "ינשוף" מטייסת "ציפורי המדבר". "הטיסה היא די בסיסית, כי באופן טבעי כשטסים במקום חדש בשיתוף פעולה עם צבא זר, תמיד נכון לקחת את הכול צעד אחורה ולא לקפוץ ישר למשימות הכי מסובכות. אחד האתגרים הגדולים פה מבחינתי הוא ההר שמולי, שהוא הרבה יותר גבוה ממה שיש לנו בארץ, והשת"פ עם המקומיים - כולל תקשורת באנגלית בזמן הפעולות".

הטיסה אל הר האלים, מתברר במהרה, היא נושא המעסיק לא מעט את הטייסים הישראלים, שכבר מרגישים תחושה עמוקה של מיצוי מהקשר עם החרמון הישראלי. "אנחנו מנצלים את הפלטפורמה של ההר המאוד גבוה הזה כדי לאמן קבוצה גדולה של מסוקים בו-זמנית", אומר סא"ל גדי. "מבחינתנו, הביקור כאן הוא הזדמנות להתאמן על שני מערכי המסוקים ביחד".

עבור סא"ל אורן, מפקד טייסת האפאצ'י "הצרעה", ההתמודדות עם השטח הלא מוכר הכרחית כדי לעורר את אותם אינסטינקטים שכבר הספיקו להתרגל לשטחי האימונים בישראל. "בארץ איבדנו את גורם ההפתעה, אבל פה ההתרגשות מגיעה כבר בגיחה הראשונה, מהסיבה הפשוטה שלא ראית את המקום הזה אף פעם", הוא אומר. "דברים שבישראל נראים לך שקופים, הכי פשוטים, הופכים כאן למכשול איתו אתה צריך להתמודד. אנשים כל הזמן מחפשים את האתגר הבא, אבל זאת לא הכוונה שלנו. המטרה פה היא לקחת צעד אחורה, ולחזור ליסודות של הטיסה".

בזמן השהייה בשמים, היוונים מופקדים על ההובלה. הם אלה שטסים ראשונים, פותחים את הציר עבור המסוקים הישראליים ומנהלים את התקשורת אל מול מגדל הפיקוח. מה שיכול היה ליצור מרמור בקרב הטייסים הישראלים הגאוותנים, מתגלה דווקא כהזדמנות שהם לא רוצים להחמיץ. "השת"פ עם היוונים טוב מאוד, כי גם הם מאוד רוצים שזה יצליח", אומר סא"ל גדי. "במהלך העבודה המשותפת גילינו שגם הם רוצים ללמוד מאיתנו דברים - איך אנחנו מתדרכים, טסים באוויר, מתחקרים. המטרה שלנו כאן היא יצירת בסיס לאמון הדדי, ואנחנו מאוד מקווים שהם ירצו שנחזור לפה בשנה הבאה".

נדמה כי האינטרס הזה משותף לשני הצדדים. "זה פנטסטי לעבוד עם מדינה שיש לה ניסיון מבצעי כל כך עשיר, כמוכם", אומר סגן מפקד טייסת האפאצ'י היוונית, מייג'ור אטנסיוס. "לעבוד עם מדינה זרה זה תמיד אתגר, במיוחד עם ישראל שהיא כוח גדול. אנחנו שמענו על המבצעים שישראל ביצעה, ושיתוף הפעולה הזה מאוד חשוב לנו. כשאתה נמצא לבדך אתה נאלץ להמציא לעתים את הגלגל מחדש, אך כשאתה מתאמן עם מישהו אחר אתה רואה דברים חדשים. זה פותח לך את העיניים".

לתת את הכבוד
הפריסה הזאת, המעוררת התרגשות רבה בחיל האוויר, מתרחשת כמעט שנה לאחר תאונת המסוק ברומניה. באירוע, שנחשב עדיין לפצע פתוח בקרב הכחולים, התנגש מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי בצלע הר במהלך טיסת אימון בהרי הקרפטים, וגבה את חייהם של ארבעה טייסים ושני מכונאים מוטסים ישראלים, כמו גם של קצין משקיף רומני. אף על פי שהטייסות הלוקחות חלק בפריסה לא היו ברומניה בעת האירוע, זיכרון הטראומה ההיא, מספרים כאן, מלווה את המשלחת משלב ההכנות המוקדמות, וכל מהלך נעשה תוך הפקת לקחים מהדהדת.

כבר בארץ התקיימו ימי טיסה ייעודיים הכוללים למידה מעמיקה של שטח האימון, ופה ביוון מבצעים הטייסים תדריכים מסודרים עם המקומיים לפני כל גיחה ודואגים לתחקירים מסודרים בסיומה. אפילו סוגיית מזג האוויר זוכה להתייחסות מיוחדת, ולפריסה הצטרף חזאי מהיחידה המטאורולוגית של החיל, אשר עורך לטייסים היכרות עם כל ענן וענן שמחכה להם בשמים.

"התחושה היא שמאוד רוצים שהפריסה הזו תצליח, שלא יהיה שום אירוע בטיחות, ומדגישים את זה יותר מבדרך כלל", אומר סא"ל גדי. "האימון הזה נבנה בצורה של 'בילד-אפ', כשכל יום קצת יותר קשה מזה שקדם לו. על הכול כאן יש צל מאוד כבד של התאונה ברומניה, והמטרה שלנו היא שהטייסים לא יתמודדו עם הרבה דברים חדשים בבת אחת, וייקחו את הזמן ללימוד השטח ומזג האוויר. בכל יום אנחנו מבצעים את אותה טיסה בשעות האור וגם בשעות הלילה, כדי שהטייס לא יגיע לשעות החשכה ויבצע משהו חדש".

מבחינתו של סא"ל גדי, ההקפדה על הפרטים הקטנים היא לא מותרות - אלא צורך מבצעי שחייבים למלא אותו. "אלה דברים שעלו לא בגלל, אלא בזכות רומניה, ואני שמח שזה קורה היום", הוא אומר. "אנחנו רוצים לייצר את ההבנה שכשעושים אימון מסודר ומנוהל, הוא יכול להתקיים בצורה מאוד בטוחה. לפני הפריסה, למשל, הגדרנו הגבלות מאוד מחמירות, ודברים שבארץ אנחנו מרשים לעצמנו לעשות, פה לא נעשה. אני חושב שהשינוי שעברנו אחרי התאונה הוא שינוי מנטאלי, ולכן בפריסה הזאת, למשל, אני לא רוצה שיקרה מצב שחבר'ה עולים לטיסה וחושבים 'רגע, לא למדנו את השטח מספיק טוב'. זה אזור שאנחנו לא מכירים, ולכן ניתן לו את הכבוד ולא נטוס במגבלות מזג האוויר שאנו רגילים להן, אלא נחמיר בכוונה".

סוגיית הכבוד, מונח מרכזי בקרב הטייסים, עולה גם ברגע שבו הם ניצבים לראשונה מול האולימפוס הלא מוכר. ההר קורא עליהם תיגר בדרך בה הוא מתנשא לשמים, אבל הם לא מתכוונים לוותר לו. "כשטסים מעל הר בגובה 10,000 רגל כמו האולימפוס, רמת הכבוד שלך עולה גם היא", מספר רס"ן (מיל') יאיר. "חשוב להבין שבטיסה מעל הרים גבוהים יש סדרה של תופעות שמקשות על השליטה במסוק.

צפיפות האוויר והרוחות החזקות משפיעות על הטיסה ומהוות אתגר מקצועי לכולנו, ותיקים וצעירים. הטיסה המורכבת הזאת מביאה אותנו בחזרה ל'ראשוני', השלב הראשון בקורס טיס שטסנו בו. אם אני אקח את זה לנהיגה, אז אני עכשיו הולך לנהוג בתנאים מאוד קיצוניים של גשם מטורף וכביש חלק עם סיבובים, פניות מסוכנות ונהגים משתוללים. בסיטואציה כזו אין אפשרות להסתכל על הנוף ולשחק עם הרדיו, אלא חייבים להניח שתי ידיים על ההגה, עיניים כל הזמן על הכביש. בדיוק כמו ביסודות של שיעורי הנהיגה".

השעון מתקתק
זהו היום האחרון לתרגיל, והשת"פ בין הכוחות עולה מדרגה כשהצוותים, בסיוע כוח מיחידה 669, מבצעים תרחיש של חילוץ טייס נוטש. צוותים קרקעיים, המדמים את הטייסים שנטשו, הונחתו מראש בנקודות שונות על האולימפוס היווני, כשאת הזמן עד לחילוץ המיוחל מעבירות להם המטקות שהובאו מישראל. "יש כאן התפתחות, ומבחינתי היום הזה הוא קפיצת מדרגה באיכות האימון", אומר סא"ל אורן. "לבצע את העבודה הזאת עם היוונים בשיתוף פעולה זה משהו חדש. יש כאן אתגר לא פשוט של משימה מבצעית, אויב שיורה עלינו וטייסים שצריך למצוא אותם. הטיסה אמנם לא הופכת ליותר קשה, ואני לא מזיע יותר, אבל היא כן יותר מלמדת ומאתגרת מחשבתית".

"לנווט ולנחות זה הלחם והחמאה שלנו, אבל כשצריך לטוס ביחד ולשמור שלא להתנגש אחד בשני, זה מקשה על המשימה וזה מצוין", מצטרף אליו רס"ן (מיל') יאיר. "זה תרגיל ברמה גבוהה שבאמת מדמה את המציאות הצפויה לנו, ומבחינתי הוא הרבה מעבר לגיחה בסיסית".

גם היוונים רואים עלייה משמעותית ברמת האימון עם הישראלים, במיוחד בהתייחסות לפריסה הקודמת, שהתקיימה באוקטובר. "זה מתחיל בכך שהאימון שעבר היה קצר יותר, וממשיך בזה שהצוות שלנו, שהיה אז קטן יחסית, הרבה יותר גדול באימון הזה", מסביר מייג'ור אטנסיוס. "בפעם הקודמת התרכזנו רק בטיסה מעל ההרים הגבוהים, והיום תרגלנו תרחיש מבצעי מלא. כמו שאני רואה את זה, לקחנו את זה לא רק מדרגה אחת, אלא שתיים למעלה".

תרחיש הטייס הנוטש איננו זר לצוות הישראלי, אשר מתאמן עליו פעמים רבות במשך השנה, ומייחס לו חשיבות רבה. "זה מתאר קיצוני אליו אנחנו מתאמנים", מספר רס"ן (מיל') יאיר, ש"זכה" לטוס גם במלחמת לבנון השנייה. "שלא כמו בהנחתת לוחמים, שם הכוח אצלך בבטן, פה אתה לא יכול לקחת את הזמן ברגע האמת. בכל דקה שעוברת יש יותר סיכוי שהטייס ייתפס, והשעון מתקתק. מבחינתי, התרחיש הזה הוא משהו שאני עלול להתמודד איתו בהרבה תרחישי לחימה".
בעוד כמה שעות יסתיים לו הערב האחרון של הפריסה, ובינתיים שני הצדדים מנצלים את הזמן כדי לסכם את העבודה ביחד. הטייסים מתכנסים בחדר התדריכים, ומקשיבים להרצאת מורשת הקרב שהכין הצוות הישראלי.

החדר מאפיל כשסרט תקיפה ממבצע "עופרת יצוקה" מוקרן על הקיר הצהבהב ממול, נתון למבטם הדרוך של הצופים. עם סיומו עוברים להחלפת מתנות הדדית, לחיצות ידיים חזקות ומילים חמות. כולם כאן מקווים ששיתוף הפעולה הזה ימשיך ויתחזק, ואף אחד לא מתכוון להסתיר את הקשר החברי שנרקם. "זה שאנחנו באים לפה, פורסים את הכלים שלנו ומתאמנים במתארים שונים, אלה דברים שיוצאים החוצה", מחייך סא"ל גדי. "מבחינתנו זה דורש באמת להפגין רמה גבוהה ולא מאפשר לנו לעשות שום הנחות. במצבים כאלה, פשוט אסור לנו לטעות".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 13-09-2011, 18:13
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
טייסת המסוקים הימיים חזרה מאימון משותף עם חה"א היווני - כתבה ישנה יותר מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מרכבות האלים - כתבה נוספת מבמחנה"

http://www.idf.il/1133-12608-he/Dover.aspx

נמשך שיתוף הפעולה בין חיל האוויר הישראלי ליווני: טייסת "מגיני המערב" שבה השבוע מאימון ימי בים האגאי. חילוץ ימי, קרבות רטובים ומחלת ים -באוויר, בים וביבשה. טייסת המסוקים הימיים חזרה מהפלגה של חיל-הים לים האגאי, שבו נערך השבוע אימון משותף של חיל-הים עם כוחות ימיים של יוון. במשך שלושה ימים תרגלו "מגיני המערב" מתארים שונים, התאמנו בקרב ימי וגם דימו חילוץ של ניצולי ים מספינה שנפגעה.

"זו הזדמנות טובה בשבילנו", מסביר סגן אייל, טייס "עטלף" צעיר, בעודו פורש מפה ומשרטט באצבע את מסלול השיט של הספינות הישראליות לעבר יוון. "מעבר לאימון עם חיל הים, המטרה היא לחזק את שיתוף הפעולה עם יוון, שלאחרונה גם סייעה בעצירת המשט לעזה".

נראה ששיתוף הפעולה האווירי עם יוון רק הולך ומתחזק: באפריל האחרון, יוון השתתפה בתרגיל "נובל דינה": אימון משותף של חיל-הים הישראלי ואוניות מהצי השישי של ארצות-הברית, שבו מתרגלים בין היתר לחימה נגד צוללות. בנוסף, בתחילת החודש הסתיים אימון אחר ביוון, שבו לקחו חלק טייסות המסוקים "החרב המתהפכת", "ציפורי המדבר" ו"הצרעה". במאי האחרון הגיע מפקד חיל-האוויר היווני, לוטננט ג'נרל ווסיליוס קלוקוזאס, לביקור רשמי בישראל שבו התארח במטה חיל-האוויר, בחצרים וברמת-דוד.

במהלך שבוע ההפלגה, הופכים אנשי הטייסת ליורדי ים לכל דבר. מהטכנאים הוותיקים ועד המפקדים בטייסת, כולם לוקחים חלק בעבודות על הספינה: מתורנויות מטבח ועד שמירות בנמל היווני. אך האתגר המרכזי בהפלגות הארוכות הוא אחר לגמרי: סיפורים על גלים משתוללים ובחילות קשות מסתובבים בטייסת "מגיני המערב" באופן קבוע, ויוצרים מור"קים עסיסיים במיוחד.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 13-09-2011 בשעה 18:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 09-12-2011, 17:36
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
נמשך שיתוף הפעולה בין חילות האוויר של ישראל ויוון - כתבה מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "חילות האוויר של ישראל ויוון עורכים תרגיל משותף"

http://www.idf.il/1133-14086-he/Dover.aspx

לאחר שכוחות האוויר התאמנו יחד בשטחי שתי המדינות, מפקד אווירית היבשה של יוון הגיע לביקור בארץ, לאימון בסימולטורים וסיור בבסיסי החיל. גנרל כוכב אחד קונסטנטינוס מניאטיס, מפקד אווירית היבשה של יוון, נחת השבוע בארץ כאורחו של מפקד חיל-האוויר, האלוף עידו נחושתן. בשבוע שעבר, מלווה בפמלייתו, הוא הגיע לביקור בבסיס רמון. יחד עם ראש להק המסוקים, תא"ל דוד ברקי, ביקר הגנרל בטייסת "מגע הקסם". רגע השיא של הביקור הגיע כאשר מפקד האווירייה, שהינו טייס אפאצ'י בהכשרתו, המריא מעלה באמצעות מטוס ה"שרף" (אפאצ'י). את החיוך שעלה על פניו לאחר הנחיתה, התקשה הגנרל להסתיר.

משם המשיכו המשתתפים אל בסיס החיל פלמחים. הם ביקרו בטייסת המאמנים בבסיס, בה מופעלים סימולטורי טיסה למטוסי בלתי מאוישים ולמסוקים. לאחר הסבר קצר אודות המאמנים ויכולותיהם, ניתנה לגנרל מניאטיס אפשרות לבחון את מאמן ה"ינשוף" מקרוב. בסיומה של גיחת אימון קצרה, הוצגה בפני הנוכחים טייסת "המסק"ר הראשונה" המפעילה מסוקים מסוג צפע (קוברה). אנשי צוות-האוויר היוונים והישראלים דנו על דרכי הכשרת הטייסים על מסוקי הקרב, ועל האימון המשלים אחרי קורס הטיס.

"שיתופי הפעולה עם יוון עד כה היו מוצלחים מאוד, לכן יש מקום רב בעיני להמשיך את התרגול המשותף", אמר תא"ל ברקי לאתר חיל-האוויר. "אנחנו מאוד רוצים שזה ימשך, אבל צריך לראות שאכן אפשר לשלב תרגילים כאלו בלוח הזמנים העמוס. יוון היא מדינה שחשוב לנו לשמור איתה על קשרים. היא נמצאת בקרבת מקום, מפעילה פלטפורמות דומות לשלנו, ולכן חשוב שנחליף תיאוריות, נחלק דעות ונתפתח יחד", מדגיש רלמ"ס. "בגלל שכל מדינה נמצאת בזירה אחרת כל אחת גם מתפתחת למקום אחר, ובכל זאת יש מקום רב לשיח עם היוונים".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 12-12-2011, 17:43
צלמית המשתמש של Lisahy
  משתמש זכר Lisahy Lisahy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.06
הודעות: 117
שלח הודעה דרך MSN אל Lisahy Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "כולם יוונים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי amirsgv
גם הטייסים וגם המכונאים. אין F-16 אפור בח"א מזה שנים רבות. גם צוותי הקרקע שלנו לא משתמשים בקסדות.
הטשטוש הוא כנראה פרי מלאכתו של איש פוטושופ חרוץ במיוחד אבל בלי ידע בתחום.


שאלה - אז מדוע למעשה רק טייסים ישראלים מטושטשים? מה המטרה של זה למעשה? הרי אני מאמין שאם גופי ביון או כל מי שרוצה לדעת - ימצא טוב מאוד מי הם הטייסים בחיל האוויר או לפחות חלקם. וגם אם כן יש בזה יתרונות, אז מדוע אנחנו כן והיוונים לא צריכים להיות מטושטשים?

כנ"ל לגבי חיילים ביחידות עילית - בצבאות אחרים בעולם הם נחשפים למצלמה והכל כרגיל, מה, להם אין סיכון?

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #85  
ישן 13-12-2014, 11:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 84 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "ככה זה כשמתקרבים לחנוכה. שוב..."

טייסת 330 של חיל האוויר היווני (HAF) שלחה 5 מטוסי F-16C/D בלוק 30 ו 49 אנשים.
סירטון על הטייסת משנת 2004 לרגל 15 שנים לטייסת (הם נוחתים עם מצנח עצירה)

לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
בשבוע שעבר (04.12.14) חיל האוויר היווני איבד מטוס F-16D בלוק 52+ של טייסת 343 לאחר שהתרסק בים דרומית לכרתים, שני אנשי הצוות צנחו וחולצו בשלום.

תמונות מהתרגיל שפורסמו באתר חיל האוויר היווני
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונות וסירטון שהופצו בארץ (משום מה הטייסת האדומה לא מוזכרת בכתבות)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-12-2014 בשעה 12:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 14-08-2015, 19:12
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מערך המסוקים הישראלי מתאמן ביוון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי FiReBall שמתחילה ב "חילות האוויר של ישראל ויוון עורכים תרגיל משותף"

זו היתה אחת הפריסות המורכבות שידע חיל-האוויר בחו"ל: מערך המסוקים השתתף בשבועות האחרונים באימון ייחודי לצד מסוקי הקרב היווניים. לראשונה מאז התאונה ברומניה פרסו גם מסוקי ה"יסעור"

http://www.iaf.org.il/4424-45323-he/IAF.aspx


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/0/68660.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/1/68661.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.iaf.org.il/Sip_Storage/FILES/3/68663.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:39

הדף נוצר ב 0.14 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר