08-05-2010, 17:40
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
|
|
דנו בזה רבות בעבר, אני ממליץ לך מאוד להריץ חיפוש.
בינתיים על קצה המזלג:
נושאות המטוסים האמריקאיות משתמשות בקטפולטה המונעת בלחץ קיטור על-מנת להאיץ מטוסים למהירות ההמראה שלהם.
נושאות המטוסים הרוסיות (וכל אלו שלא משתמשות בשיטה האמריקאית) משתמשות ב"רמפה" (או בשם המקצועי מקפצת סקי) על-מנת לסייע למטוסים להמריא.
לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. השיטה האמריקאית מפעילה לחצים שונים על גופי המטוסים בהמראה, ומגבילה במעט את מספר ההמראות בזמן נתון (כי צריך לחכות עד שהקטפולטה תחזור לנקודת החיבור למטוס וכו'), אבל מצד שני מאפשרת המראה במשקל המראה מירבי. ניתן לנחות ולהמריא במקביל.
השיטה הרוסית מפעילה הרבה פחות לחץ על גופי המטוסים, אבל מצד שני ישנה הגבלה על משקל ההמראה המירבי של המטוסים ורק מטוסים בעלי יחס דחף-משקל גבוה יכולים להמריא ממנה.
בדר"כ לא ניתן לנחות ולהמריא במקביל.
כל זה נכון לגבי נושאות מטוסים שהן בקונפיגורציית STOBAR, Short Take-Off But Arrested Recovery, ולא לנושאות מטוסים למטוסי STOVL בלבד (או במילים אחרות, כמו רוב הנושאות שהן לא רוסיות ולא אמריקאיות, שהן CATOBAR, Catapult Assisted Take-Off But Arrested Recovery).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 08-05-2010 בשעה 17:54.
|